Gość Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Witam wszystkich. Dzisiaj minęło ok 2 miesiące od wymiany odmy (pod kolektorem dolotowym) odp. skrzyni korbowej w moim AEB. Przy okazji grzebania przy silniku, sprawdziłem szczelność przewodów w tym wymienionego przewodu ( trójnik-kolektor dolotowy) i samego trójnika. Zauważyłem delikatne ilości oleju na spodzie tego plastikowego przewodu co wchodzi w dół silnika. Troszkę oleju też było na łaczeniu gumowego trójnika z tym przewodem plastikowym. Reszta sucha. Na żadnych innych przewodach i łączeniach nie widać grama oleju. Jeśli chodzi o ten zauważony olej to nie cieknie on a poci się. Nie wiem dlaczego tak się może dziać. Opaski wszystkie dokręciłem tak mocno że jeden dwa obroty więcej i bym gwint zjechał Co sądzicie ? Czy ktoś miał podobnie ?
sawul Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 A tej rurki metalowej co idzie od trójnika odmy i z tyłu silnika i do tipa nie masz przypadkiem zapchanej .
Gość Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 A tej rurki metalowej co idzie od trójnika odmy i z tyłu silnika i do tipa nie masz przypadkiem zapchanej . Dzięki za odpowiedź. Tipa ? tzn?. Jeslichodzi o tą rurkę to raczej jest drożna. Powietrze się z niej wydostaje jak zdejmę trójnik no syfu to tam zbytnio nie było, no trochę oleju ale to chyba normalne ;D Poci się tylko przy tym plastikowym przewodzie
Gość Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Chodzi o ten dupny przewod od puszki filtra powietrza dochodzacy do turbiny ?
sawul Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Tak. Sprawdż dokladnie ten metalowy od odmy bo może po części jest przytkany robi się w nim nagar po latach eksploatacji .
Gość Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. W sobotę znowu będę się z tym bawić na samą myśl zabawy pod kolektorem oj Wrrrr . Wywale całą tą metalową rurkę, wemzę na stacje i przepłukam benzyną i przedmucham kompresorem tak samo gumowe wężyki i kupię jeszcze tą odme kolanko co wchodzi do silnika pod kolektorem (058103213) i wyjdzie na to że całe odpowietrzenie skrzyni korbowej będe mieć n owe. Jak dalej będzie się pocić to szlag mnie trafi. Moźe ktoś jeszcze się wypowie w tej kwesti ?? Pytanie, co to dokladnie częścze zdjęcia i za co odpowiada, tylko nie piszczcie za odpowiada za odpowietrzanie Konkretnie jaką ma fukcję. Przy tym minimalnie się spociło przez rok Dzięki za odpowiedź. W sobotę znowu będę się z tym bawić na samą myśl zabawy pod kolektorem oj Wrrrr . Wywale całą tą metalową rurkę, wemzę na stacje i przepłukam benzyną i przedmucham kompresorem tak samo gumowe wężyki i kupię jeszcze tą odme kolanko co wchodzi do silnika pod kolektorem (058103213) i wyjdzie na to że całe odpowietrzenie skrzyni korbowej będe mieć n owe. Jak dalej będzie się pocić to szlag mnie trafi. Moźe ktoś jeszcze się wypowie w tej kwesti ?? Pytanie, co to dokladnie częścze zdjęcia i za co odpowiada, tylko nie piszczcie za odpowiada za odpowietrzanie Konkretnie jaką ma fukcję. Przy tym minimalnie się spociło przez rok http://www.directupload.net/file/d/4286/ea94zz2p_jpg.htm Edytowane 7 Marca 2016 przez Gość
rafal9119 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 to jest czesc tzw odmy u mnie tez ie poci ale z kolanka ktory wychodzi z silnika pod kolektorem. nie wiem moze jest tam brak oringu??
gplaza Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Tak jest, oring do sprawdzenia. Ja ostatnio wymieniałem kolanko plastikowe z trójnikiem gumowym i zaworkiem odp. założyłem nowy oring. Mimo tego że części są nowe, kolanko ma spory luz, wyczuwalny. Więc w tym przypadku ten element na 100 % nie jest szczelny. Nie wiem jak u innych ... ??
rafal9119 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 ostatnio zmieniałem kolanko i nie było zadnego oringu. i tez lekko sie buja na boki
sawul Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 U mnie weszło ciasno oring był i jest wszystko szczelne.
Gość Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) U mnie wszędzie sucho tylko ten plastik od góry do dołi cały mokry w oparach oleju Oring był. Wymienię ten plastik i walne jeszcze silikonu do uszczelnien ps. co to za element i za co odpowiada ? http://www.directupload.net/file/d/4286/ea94zz2p_jpg.htm Edytowane 8 Marca 2016 przez Gość
gplaza Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Ma dwa wyjścia: jedno na odmę drugie do TIP-a. Służy on do redukcji podciśnienia jakim odpowietrzana jest skrzynia korbowa . W TIP-ie jest zawsze podciśnienie i oczywiście przy wysokich obrotach jest większe niż potrzebne do odpowietrzania silnika , wtedy właśnie zaworek w tym grzybku zmienia pozycję czyniąc przepływ bardziej restrykcyjny co z kolei obniża podciśnienie jakim odpowietrzany jest silnik. Edytowane 8 Marca 2016 przez gplaza
Gość Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Pytanie czy idzie tego grzybka jakoś sprawdzić? Czy są jeszcze jakieś jeszcze elementy odmy do sprawdzenia??
gplaza Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Jak mocno ustami wciągniesz powietrze przez boczny króciec to słychać jak zawór się lekko przymyka i limituje delikatnie przepływ. Możesz też pociągnąć przez dolny ale zawór zadziała dopiero jak lekko przytkasz boczny króciec. Przy niesprawnym zaworku po prostu więcej oleju dostaje się do dolotu . Jeśli jest pęknięty i bierze powietrze z zewnątrz to wiadomo , działa jak nieszczelność. Ja swój zawór po prostu czyszczę, użyj jakiegokolwiek "cleanera" w spray-u.
Gość Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Dzięki za odpowiedź. Mówimy cały czas o zaworku Przy filtrze powietrza? To jak mi nie działa to przeczyscic i będzie ok? Pytam bo właśnie będę części zamawiać ;-) Dzięki za odpowiedź. Mówimy cały czas o zaworku Przy filtrze powietrza? To jak mi nie działa to przeczyscic i będzie ok? Pytam bo właśnie będę części zamawiać ;-)
gplaza Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Dzięki za odpowiedź. W sobotę znowu będę się z tym bawić na samą myśl zabawy pod kolektorem oj Wrrrr . Wywale całą tą metalową rurkę, wemzę na stacje i przepłukam benzyną i przedmucham kompresorem tak samo gumowe wężyki i kupię jeszcze tą odme kolanko co wchodzi do silnika pod kolektorem (058103213) i wyjdzie na to że całe odpowietrzenie skrzyni korbowej będe mieć n owe. Jak dalej będzie się pocić to szlag mnie trafi. Moźe ktoś jeszcze się wypowie w tej kwesti ?? Pytanie, co to dokladnie częścze zdjęcia i za co odpowiada, tylko nie piszczcie za odpowiada za odpowietrzanie Konkretnie jaką ma fukcję. Przy tym minimalnie się spociło przez rok http://www.directupload.net/file/d/4286/ea94zz2p_jpg.htm Dzięki za odpowiedź. Mówimy cały czas o zaworku Przy filtrze powietrza? To jak mi nie działa to przeczyscic i będzie ok? Pytam bo właśnie będę części zamawiać ;-) Nie mówimy o tym... mówimy o odpowietrzeniu skrzyni korbowej w tym wątku, więc w okolicach grodzi, za głowicą silnika jest ten zawór o który pytałeś. Co jest przy filtrze powietrza? Przy filtrze powietrza jest DV - o podobnych odnogach, plus wężyk podciśnienia w centralnej jego części. Wygląda tak: Jest tam jeszcze zawór turbiny N75. Ale te zawory są do czego innego.
rafal9119 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Jak mocno ustami wciągniesz powietrze przez boczny króciec to słychać jak zawór się lekko przymyka i limituje delikatnie przepływ. Możesz też pociągnąć przez dolny ale zawór zadziała dopiero jak lekko przytkasz boczny króciec. Przy niesprawnym zaworku po prostu więcej oleju dostaje się do dolotu . Jeśli jest pęknięty i bierze powietrze z zewnątrz to wiadomo , działa jak nieszczelność. Ja swój zawór po prostu czyszczę, użyj jakiegokolwiek "cleanera" w spray-u. czyli jak jest nie sprawny to cisnienie idzie tez w układ odpowietrzenia i to dlatego olej jeje sie z odmy bo duze cisnienie go wypycha.
gplaza Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Olej zawsze się przedostaje w postaci oparów, jak zalejesz kiepskim olejem, albo z wymiana zwlekasz zbyt długo... Gazy przedmuchowe, powodują osadzanie zużytych cząstek oleju wszędzie tam gdzie nadciśnienie je wypcha, to zatyka odmę (lub jak zwał Twój zawór redukcji ciśnienia) Jeśli odma zatkana, wywala olej, np. wypchany bagnet oleju. Zbyt duże nadciśnienie powstaje...
Gość Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 (edytowane) U mnie ten zaworek (grzybek) jest z przodu samochodu i z niego w sumie sie nie leje ale poci sie przewód od niego (wszystkie skręcone na maks) W sobote wyjmę wszystko od tipa do wejścia w silnik pod kolektorem dolotowym i wszystko przeczyszczę. Jeden zaworek ( ten pod kolektorem) mam sprawny, zachowuje sie jak oruginal, nie wiem czy w części numer 058103213 poci mi sie na zgrzewie tego plastiku, ale to mało prawdopodobne, no i dalej mamy przewod metalowy do którego podłączony mam ten zaworek ( grzybek) i nie wiem czy on jest sprawny a później juz tylko tip pozostaje. Czy pominęłem jakąś część ? Dzieki za pomoc. Witam ponownie. Dzisiaj wybebeszyłem wszystko i pierwsze co mnie zaskoczyło to ten zaworek "grzybek". Wyciągnęłem go i był w środku troszke brudny z oleju bez tragedii. Sam TIP teszke był troszkę brudny z oleju ale w sumie nic tam nie obciekało. Natomiast jeśli chodzi o zaworek to dmucham w niego z całej siły w jeden króciec i póżniej w drugi i swobodnie puszczają powietrze. Nic nie blokuje z żadnej strony. No i wydaje mi się w ogóle że to zły zaworek tam jest bo ma numery 034129101A oraz 3911170952. Idąc dalej wyciągnęłem tą metalową rurkę ale jest w miarę czysta i drożna. Najgorzej jest z tym trójnikiem który pod kolektorem wchodzi w metalową rurkę. Myślałem że tam sie poci olejem ale za cholere tam było w brud tego świeżego oleju. Wyciągnęłem ten plastik wchodzący na zawleczke w inny plastik który wchodzi do bloku silnika . No i w tym plastiku 058103213 było naprawdę sporo oleju tylko nie brudny ale taki złocisty z delikatną ilością białego nalotu, dosłownie minimalnie (taka emulsja). W samym trójniku też był olej. Wszystkie opaski były skręcone na maks. (może opaski kiepskie ? :D ) Jeszcze jedno, przy okazji wsadziłem palucha w plastik przykręcony do bloku (037103772B) i O BOŻE ile tam syfu.Takie duże ilości zaschniętego oleju. Pożal się boże . Pomyślałem że wykręce tą częśc przy okazji i wymienie uszczelke pomiędzy tym plastikiem i blokiem oraz oring obok. Co o tym myślicie ? ściągać to i czyszcić ?? No i cholera dlaczego ten olej cieknie i dlaczego go tam tyle. ps. jeszcze upierd... żółty plastik od bagnetu oleju Na szczeście końcówka nie wpadła i udało mi się ją wyjąć . Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi Edytowane 11 Marca 2016 przez Gość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się