adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Wiem, że to dość powszechny obiaw w tym motorku, tzn. wydmuchy oparów oleju przez EGR. Mam pytanie do użytkowinków tego silniczka - AJM. Zastanawiam się czy też to zaobserwowaliście? Czy jest jakaś możliwość tego naprawy? Na stronie VW Passata jest opis czyszczenia EGRa ( tutaj: http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=13) i nie wiem czy zabierać się za to - szyszczenie i wymianę uszczelnień, odniesie to skutek? W wężach nie mam zbyt wiele oleju - głównie opary, po czasie możę coś skapnie, no ale rodzi to pytanie czy aby to już turbina za dużo oleju nie popuszcza? Specjalne pytanie dla Murzyna czy widzi rożnicę w zaolejeniu przewódów (może przez EGR taż ci troszkę wyrzuca) po wymianie turbulum?
M@rcus Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Zauważyłem to u siebie, lecz nie jest jakoś wybitnie "zaświniony" oliwą - piszę tu o wyglądzie zewnętrznym, bo jeszcze za demontaż się nie zabierałem. U mnie - tak jak napisał autor artykułu - "chlapie z tych dziurek" - nigdzie innych nieszczelności nie zauważyłem. Zastanawiam się tylko czy czyszczenie przynosi jakiś skutek. Według tego co piszą na tym forum - suchutko. Może się za to zabiorę z nudów, bo dawno nie grzebałem, ostatnio tylko siadam i jadę. :twisted:
adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Opublikowano 13 Lutego 2007 Dokładnie mam tak samo i zastanawiam się czy zabierać się wg opisu z linku czy nie.
Gość Murzyn Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Wiem, że to dość powszechny obiaw w tym motorku, tzn. wydmuchy oparów oleju przez EGR. Mam pytanie do użytkowinków tego silniczka - AJM. Zastanawiam się czy też to zaobserwowaliście? u mnie nigdy nie dymilo przez EGR nie wiem czy zabierać się za to - szyszczenie i wymianę uszczelnień, odniesie to skutek? powinnoSpecjalne pytanie dla Murzyna :redface: czy widzi rożnicę w zaolejeniu przewódów (może przez EGR taż ci troszkę wyrzuca) po wymianie turbulum? raczej nie, nie sprawdzalem tego jakos dokladnie, u mnie w turbince poprostu rozsypaly sie lozyska, wczesniej nie mialem problemow z ich szczelnoscia i turbulum oleju nie ciagnelo
adadur Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Opublikowano 16 Lutego 2007 Znalazłem wątek na forum passata: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/cos-chlapie-olejem-pomoc-mile-widziana-zawor-egr-vt8189.htm do tego napisałem do gościa z forum passata margorz'a z pytaniem czy zabieg uszczelniania pomógł. Doradza by spróbować (u niego trzyma do tej pory) bo koszt nie duży a kupno nowego EGRa to nie mały wydatek.
KrzyHo Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Witam Dobrze jest wyczyścić i uszczelnić EGR, to w większości przypadków pomaga. Nawet jeśli nie pomoże to warto spróbować dla własnej satysfakcji, a i możliwe że będzie o wiele lepiej i po co wtedy kupować nowy jeśli stary działa dobrze. Pozdrawiam
grabalaba Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Koledzy, wszystko zależy, którędy EGR puszcza olej. Jeżeli przez oring, nie ma problemu - wymiana i po sprawie. Jeżeli dmucha Wam olejem przez te 2 dziurki (tak jak mi ), nic sie nie da zrobić. Pozostaje albo wymiana EGR, albo przetarcie co jakiś czas syfu po oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się