Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z utrzymaniem temperatury silnika


Patryk Stachurski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie zakupilem niedawno Audi A4 B7 1,9TDI 85kw 115km 2008 problem polega na tym ze silnik osiaga temperature okolo 80 oC a jak dobrze mu dam po garczkach to wejdzie na 90 a pozniej przy spokojnej jezdzie znowu spada do 80 czy myslicie ze to bedzie przyczyna termostatu z gory dzieki za info

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywitałbyś się choć po rejestracji :angry::hi:

Prawdopodobne, że za szybko puszcza. Gdzieś tam może to jeszcze być czujnik temp, ale termostat to główny podejrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to termostat ;) Miałem to samo po zakupie, niski koszt, a problem rozwiązany :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połowa diesli tak ma . nie przejmował bym sie tym

Edytowane przez rafal9119
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema sory zachowalem sie jak gowniaz wiecej razy sie to nie powturzy hehe :banan: no wiem ale nie lubie jak nie trzyma mi rowno 90 musze najpierw wymienic termostat dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozwiazany problem z temperatura? U mnie w bpw jest identycznie. Dodam jeszcze ze jazda po mieście wskakuje na 90 stopni trasa/autostrada do 150 km/h 80 stopni, natomiast przy 180/190 km/h znowu 90 stopni. Termostat wymieniony na wahler ale nie pomogło. Temperatury na vagu mechanik sprawdzał i mówi że jest ok i żeby to olac. Co o wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę na vagu musisz sprawdzić w dwóch miejscach. W liczniku i w silniku. I mogą być niewielkie rozbieżności między nimi, do 5 stopni max. Dowiedz się czy zgadzały się temperatury w dwóch miejscach na raz. W tym układzie za wskazania temperatury odpowiada tylko termostat i czujnik temperatury. Jeśli okaże się, że w liczniku i w sterowniku silnika są rożne wartości, to czujnik jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie winowajcą jest termostat, albo za szybko się otwiera albo zaciął się w pozycji otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik temperatury, co prawda używka ale ori 100% sprawny i nie pomogło. Temperatura wciąż w trasie na poziomie 70 stopni. Ale za to zauważyłem gdy było gorąco tj 36 stopni to wskazywało normalnie 90 stopni. Nie wiem co robić. Wymienić drugi raz termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wyjęcia , nie koniecznie jest uszkodzony :decayed:

W plastikowym króćcu mocującym termostat do bloku silnika powinny być małe plastikowe pazurki, w które wkłada się termostat i dopiero montuje razem z króćcem.

Jest tylko z nimi mały problem, po paru latach plastik kruszeje i przy wymianie termostatu zazwyczaj się ułamują :naughty:

Jak zostaną w układzie chłodzenia to krążą z płynem i potrafią zablokować grzybek termostatu w pozycji uchylonej i efekt jest właśnie taki jak u Ciebie :P

Jak u siebie zmieniałem termostat to przyuważyłem jak franca wpadła do przewodu idącego do chłodnicy i sporo się namęczyłem by go z tamtąd wyciągnąć :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latem nie ma bata na blacie musi być 90stopni obojętnie czy to miasto czy trasa, zimą to się zgodzę że podczas mrozów może spadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do lukasz 2014 a jak sprawdziłeś że czujnik jest sprawny, skoro masz termostat sprawny to musi być czujnik uwalony

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uwierzylem znajomemu co do sprawności. A termostat jest nowy ale nie ori, a slyszalem ze czujnik i termostat wymienia się na ori dlatego chciałem kupić drugi

Edytowane przez lukasz2014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musi być ori, jak jest wszystko sprawne to musi być na blacie 90stopni, montowałem wiele termostatów vernet, behr, wahler oraz ori i wszędzie była temperatura 90 stopni, czujniki tempratury polecam ori lub zamiennik firmy vernet po 25 zł plus przesyłka z allegro. uważaj na czujniki ori z allegro te do 50zł to zazwyczaj chińskie podróbki. sam mam u siebie termostat i czujnik firmy vernet i mam na blacie 90stopni nie zależnie od stylu jazdy jedynie w duże mrozy spadnie do 70stopni ale to na postoju w czasie jazdy mam 90stopni

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...