Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylne zawieszenie A4B6 FWD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji, że problemem nie jest tylko przednie zawieszenie w naszych furmankach uznałem, że warto zwrócić uwagę także na tył. Są tu też ważne elementy, którym trzeba od czasu do czasu poświęcić uwagę.

Zdjęcia zapożyczyłem z internetu, dobrze przedstawiają omawiany problem.

skE1z1e.jpg

oEsUeqK.jpg

l89Tmkm.jpg

Na zdjęciach widzimy:

- na samej górze wahacz poprzeczny

- na samym dole wahacz wzdłużny i połączony z nim drążek kierowniczy

Teraz prośba do osób znających dokładnie temat. Czy mogli by dopisać jakie tuleje są wymienne.

Do całości zawieszenie trzeba jeszcze dodać łączniki stabilizatora, oraz poduchy olejowo-gumowe wózka. 2 sztuki przód i 2 sztuki tył wózka.

Opublikowano

Ja jestem w trakcie remontu kompletnego zawieszenia, w tym i tyłu... Auto aktualnie u mechanika... Jeśli chodzi o te tuleje to zrobiłem taki myk, że zajrzałem na stronę intercarsu i tam widać jakie tuleje są dostępne do zakupu i poprostu je wszystkie kupiłem, z lemfordera... 8 szt z tego co pamiętam i coś ok 340 zł. Tych 4 w sankach póki co nie brałem, są niby dożywotnie, ale mechanik je oceni i jak będą złe to też wymieniam - ok 100 zł szt w intercars...

Do tego kupiłem komplet wszystkich śrub, podkładek, nakrętek do tylnej zawiechy oraz wszystkich amortyzatorów w aso - nie wiadomo jak te stare będą wyglądać po demontażu, a nie mogę mieć unieruchomionego auta nie wiadomo ile czasu... Koszt 490 zł :facepalm:

Opublikowano

A mógłbyś jakoś zrobić spis potrzebnych tulei i nakrętek. Znalazłem na jakiejś stronie sklepu internetowego zestaw naprawczy, chyba 6 tulei, ale nie maja bardziej dokładnego opisu.


Jedyne, co znalazłem aby przybliżyć temat, to rysunki na jakiejś rosyjskiej stronie, z których wynika, że :

- tuleje wahacza poprzecznego są obie takie same - 8E0501541S,

- tuleje wahacza wzdłużnego (dolnego) od strony piasty - 8E0505203D

- tuleje wahacza wzdłużnego - i tu jest problem, nie mogę dokładnie tego ogarnąć, występują tu części o kilku nr. OEM.

- drążek kierowniczy - 8E0501529K

- poduchy wózka - 8E0505145AP/ i AR

Na poniższym rysunku co nieco widać, ale sprawa dalej jest nie jasna. Nie wiem, czy jest podział na rodzaje zastosowanych w autach zawieszeń. Może ktoś zna się na tyle, aby jakoś to ogarnąć....

51VbWi5Xb5L.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

No to lecimy

Wahacz poprzeczny

8E0 505 323 M lewa strona --> 2x 8E0 501 541 S element gumowo-metalowy

8E0 505 324 M prawa strona --> j.w.

467756_x800.jpg

Drążek kierowniczy

2x 8E0 501 529 K - tuleje niewymienne

161991_x800.jpg

Zwrotnica (różne nr w zależności od napędu) - 2x 8E0 505 203 D element gumowo-metalowy czyli po jednej tuleji na stronę

627440_x800.jpg

Elementy wózka

2x 8E0 505 145 AR poduszka gumowo-olejowa przód / zarówno dla FWD i quattro

663783_x800.jpg

2x 8E0 505 145 AP poduszka gumowo-olejowa tył / zarówno dla FWD i quattro (z pominięciem AVF quattro do którego idą 8E0 505 145 AT)

640552_x800.jpg

Tutaj ładnie widać poduchy wózka

http://allegro.pl/belka-kolyska-zawieszenia-audi-s4-a4-b6-8e0505159e-i5409617285.html

Edytowane przez turzol
Opublikowano (edytowane)

Pięknie rozpisane...:-) dzięki

A powiedz jeszcze jedną rzecz. Czy do wahacza wzdłuznego - na którym leży sprężyna wymieniamy tuleje wewnetrzne. ( mój rysunek ADAB001 i ADAB002 )?

Edytowane przez grzes283
Opublikowano

Pięknie rozpisane...:-) dzięki

A powiedz jeszcze jedną rzecz. Czy do wahacza wzdłuznego - na którym leży sprężyna wymieniamy tuleje wewnetrzne. ( mój rysunek ADAB001 i ADAB002 )?

Te elementy są wg ETKI nie wymienne, kiedyś z tego co kojarze były osobno do kupienia w ASO, ale teraz wycofano je z jakiegoś powodu.

Natomiast możesz kupić cały set naprawczy, który robi np. Meyle i wtedy masz te tulejki wszystkie

https://www.x1-autoteile.de/index.php?site=product&brandNo=144&articleNo=100+505+1008%252FS&groupnode=100585&genArtNr=1281&carId=17895

Co do poduch wózka śmiało można brać LEMA bo to szło na 1-szy montaż. Co do reszty to raczej też stawiam na Lema lub ori

Opublikowano

Ja kupiłem cały zestaw na tył i leży w garażu od kilku miesięcy :/

Opublikowano

Ok, rozumie. A powiedz mi jeszcze Artur, jak wygląda sprawa śrub, nakrętek etc...?


Kamil, a co dokładnie kupiłeś? Wszystko, czy zestaw naprawczy, taki jak z linku od Artura?

Opublikowano (edytowane)

Zwrotnica (różne nr w zależności od napędu) - 2x 8E0 505 203 D element gumowo-metalowy czyli po jednej tuleji na stronę

627440_x800.jpg

Ja wymieniałem te tuleje w zwrotnicach żeby przygotować je do swapu na quattro a stare były zmurszałe przez rdzę. W ELSA jest informacja że tą tuleje trzeba wcisnąć na jeden raz używając masy uszczelniajacej (smaru)do opon a do tego tulejka środkowa od strony szerszego kołnierza ma wystawać na wysokość 10mm od zwrotnicy. Mi się udało to zrobić na dużym imadle i naprawdę miałem obawy czy ta tulejka się wciśnie bo zaczeła puchnąć ale jak to mówią "kto smaruje ten jedzie :kox: " i tuleja zaczęła się wciskać.

Co najlepsze w intercarsie są dostępne za niecałe 28zł za szt Lemfordera. Po otwarciu moim oczom ukazał się oryginał BOGE ze zdartym logo czterech pierścieni.

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

tylnetulej.jpg

Edytowane przez Lukasz_N
Opublikowano

:thumbup1: brawo Panowie, ładne opisy porobiliście - lepiej nie można. Pozostaje tylko dopisać potrzebne śruby, bo pewnie stare się już nie przydadzą. Jeśli ktoś z Was zna numery potrzebnych śrub, to poproszę jeszcze uzupełnić :hi:

Opublikowano

Ok, rozumie. A powiedz mi jeszcze Artur, jak wygląda sprawa śrub, nakrętek etc...?

Kamil, a co dokładnie kupiłeś? Wszystko, czy zestaw naprawczy, taki jak z linku od Artura?

W sumie to nie pamiętam, tam chyba z 6 elementów a stronę jest albo 4 czy 5.

Opublikowano

Zrobiłem zestawienie wszystkich potrzebnych śrub, nakrętek , podkładek.

1qRPMVc.png

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Super, czyli temat pełny.....teraz tylko trzeba wymieniać w swoich autach i pisać wrażenia.

Dzięki Panowie za dobrą robotę - przyda się dla potomnych :hi:

Opublikowano

Czy tuleje wózka da radę wymienic na normalnym podnośniku czy całe auto trzeba dźwigać? Szykuje się do wymiany tylnego zawieszenia komplet. Co radzicie? Można samemu czy lepiej do mechesa jechać? I jaki może być koszt takiej usługi?

Opublikowano

Które z podanych elementów mają wpływ na zbieżność połówkową tylnej osi , że jest kilka "minut" za dużo na plusie?

Opublikowano

Panowie możecie mi powiedziec jakich marek wahaczy używacie?oraz podać linki do nich...chce robic przod mojej B6

Opublikowano

Napisz do Wandeja, są różne marki, ale jak wiadomo lepiej wziąć sprawdzoną.

Opublikowano

Panowie możecie mi powiedziec jakich marek wahaczy używacie?oraz podać linki do nich...chce robic przod mojej B6

Lemforder = oryginał . Dzisiaj odebrałem paczke z wahaczami tej marki i jest to jota w jote to samo co mam od nowości na aucie, tylko znaczki :audi: są pościerane ze względu na to ,żę w obrocie poza siecią dealerską nie mogą sprzedawać tego ze znaczkami Audi.

Opublikowano

Panowie możecie mi powiedziec jakich marek wahaczy używacie?oraz podać linki do nich...chce robic przod mojej B6

Masz prawie 150 stron tematu o wahaczach, a Ty się tutaj pytasz... :facepalm:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/6901-ranking-wahaczy-do-a4-lemforder-febi-trw-moog-ms-skv/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...