Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwarcie po włączeniu klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku lat jestem posiadaczem A4 B5 sedan z silnikiem AFN. Przed jesienią 2015 zatarła mi się sprężarka klimy. Kupiłem używaną na szrocie, lecz w dniu wymiany wyjeżdżałem tym samochodem za granicę i niestety zaraz po zamontowaniu zaczęły się problemy. "Nowa" sprężarka po uruchomieniu spaliła bezpiecznik 30A od klimy. Wraz ze znajomym mechanikiem myśleliśmy, że to przez to, że długo leżała i jej uruchomienie było zbyt dużym obciążeniem dla bezpiecznika, więc się spalił. Wymieniliśmy go i klima ładnie działała. W trasie, gdy włączyłem klimę to po kilku minutach chłodzenia bezpiecznik znów padł i tak za każdym razem, gdy załączy się klima. Miałem 14 dni gwarancji rozruchowej, ale nie było mnie w PL, żeby reklamować.

Czy ktoś może zna podobną sytuację i wie jak temu zaradzić bez zakupu ponownie sprężarki? Ewentualnie może elektryczne bebechy przerzucić ze starej sprężarki?

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

Opublikowano

Jeśli działa i pali bezpiecznik po czasie to może być mechaniczny problem a nie elektryczny. Jak masz możliwość to podepnij amperomierz i zobacz co się dzieje.

Opublikowano

Wydaje mi się że problem może leżeć w elektromagnesie sprężarki, który ją załącza.

Można go przełożyć ze swojej.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli działa i pali bezpiecznik po czasie to może być mechaniczny problem a nie elektryczny. Jak masz możliwość to podepnij amperomierz i zobacz co się dzieje.

W tej chwili to nie zbyt mam czym i kiedy zmierzyć, ale w następnym tygodniu będę działał i napiszę co i jak.

Wydaje mi się że problem może leżeć w elektromagnesie sprężarki, który ją załącza.

Można go przełożyć ze swojej.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

No to byłoby najlepsze rozwiązanie. Czy wiesz może gdzie znajdę informację jak rozbebeszyć tę sprężarkę i zlokalizować elektromagnes? Nie jestem zielony w naprawianiu swojego samochodu, ale w budowę sprężarki nigdy się nie zagłębiałem.

Opublikowano

Elektromagnes jest przy kole które napędza pasek.

Musisz mieć ściągacz bo tak to koło ciężko będzie Ci ściągnąć... choć gdzieś czytałem że można wkręcić długie śruby i bedą one robiły jako sciągacz, powoli wypychając koło na zewnątrz z wałka sprężarki.

Opublikowano

Elektromagnes jest przy kole które napędza pasek.

Musisz mieć ściągacz bo tak to koło ciężko będzie Ci ściągnąć... choć gdzieś czytałem że można wkręcić długie śruby i bedą one robiły jako sciągacz, powoli wypychając koło na zewnątrz z wałka sprężarki.

Ok, dzięki za naprowadzenie. W Polsce mam jakieś ściągacze. Jak dotrę na miejsce to spróbuję przeszczepić ten elektromagnes i napiszę jakie efekty. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...