wojtek6886 Opublikowano 17 Marca 2016 Opublikowano 17 Marca 2016 Witam od niedawna stałem sie posiadaczem a4 1.9 tdi afn, jest to moje pierwsze doświadczenie z dieslem dlatego proszę o poradę, mianowicie samochód łapie temp 90 st po mniej wiecej 17 km. nie mam niestety klimatronika żeby spr wskazania zegara. Dodam że z nawiewu nagrzewnicy cieple powietrze idzie może po 4km, termostat wydaje się w porządku bo na dole wąż przy chłodnicy jest raczej zimny... za wszystkie odp dzieki serdeczne. Pzdr
lukasz51237 Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 Wyłącz klimę i zobacz jak się wtedy grzeje.
goldi Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Ma byc 90 stopni po 7-8 kilometrach w zimę pewnie termostat puszcza i dlatego tak dlugo się nagrzewa można sprawdzić vagiem
wojtek6886 Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Opublikowano 19 Marca 2016 w poniedziałek zmienie termostat i zobacze jaki będzie efekt:)
jospethe Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Albo podgrzewacze płynu nie działają. U mnie też długo się nagrzewa a termostat mam dobry.
wojtek6886 Opublikowano 27 Marca 2016 Autor Opublikowano 27 Marca 2016 Może moje pytanie jest dla niektórych banalne, aloe co wspólnego ma egr z szybkością nagrzewania płynu?? jeśli ma to jak sprawdzić egr?? podgrzewacze sprawne króciec parzy jak trzeba:)
wesz82 Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Egr dogrzewa silnik spalinami a co z tym idzie szybciej wode. Jeżeli egr nie zyje lub go nie ma do tego nie mamy świec dogrzewających a i nie umiemy jeździć to niestety namarzniemy się bo tak właśnie działa diesel. Kolego daj nawiew na 19st najmniejszy nadmuch i nie staraj sie trzymać 2 tys obr a czas nagrzania sie skróci.
eltom Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Niestety mogę Cię pocieszyć, że mój 2.0 TDI 2008 rok nagrzewa się około 25km przy spokojnej jeździe. Taki urok diesla. Pozostaje jedynie zadbać o sprawny EGR i dodatkowe 3 świece żarowe dogrzewające płyn chłodniczy.
wojtek6886 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 świece dogrzewające sprawne, w kabinie szybko jest ciepło po ok 3-4 km problem jest tylko z temp pracy silnika, że tak długo ją łapie. Nawiew zawsze mam max na 1 ustawiony a obr max 2 tys. Jeżdziłem dieslami juz wcześniej i żaden tak długo nie łapał temp roboczej silnika..
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Odkrec egr i zobacz czy nie jest zawalony syfem. Temp z rana tylko tylko 19st inaczej bedzie ciezko dogrzac dziada. Przytrzymaj go przez jakis czas na 2tys obr i daj znac czy pomaga.
eltom Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 AFN to bardzo oszczędny silnik. Niestety skutkiem ubocznym jest także powolne nagrzewanie - to z kolei ma ogromny plus latem podczas upałów.Jeśli masz możliwość, to podjedź na komputer do któregoś z chłopaków z klubu, żeby sprawdzić podstawowe rzeczy. Komp pokaże między innymi stan pracy podgrzewacza. Tylko że on załącza się dopiero poniżej plus 5 stopni. Poza tym termostat sprawdzić i EGR - swoją drogą EGR rozbierz i wymyj benzyną ekstrakcyjną. Ponadto sprawdź gruszkę sterującą zaworem EGR - a jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to tak jak wyżej, zagadaj do kogoś ze swojego regionu na spocie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się