Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzegła i rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam Audi a4 b5 1.6 1998r. Zostawiłem samochód u mechanika na wymiane rozrządu i sprzegła i mam pytanie czy aby nie za dużo zapłaciłem. Mechanik pokazał mi fakture i była cena za sprzegło 550, a za rozrząd 450 według mnie sa to wysokie ceny, ale najbardziej zaskakuje mnie cena roboty rozrząd-330, sprzęgło -280 i tak za wymiane sprzegła i rozrządu zapłaciłem 1610 zł to chyba dosc sporo jak na małą benzyne. Co o tym sądizcie? Jestem nowy na forum i nie wiedziałem gdzie wstawic temat.

Opublikowano (edytowane)

Tak, jasne - najlepiej darmo robić. Ceny robocizny że tak powiem śmieszne. Ja biorę 350 za rozrząd, ewentualnie 500 jeśli 1.8 T (z łańcuchem) lub V6, za wymianę sprzęgła 350. A jak się klientowi nie podoba to u mnie w mieście jest kilkaset warsztatów do wyboru. Na czynsz, podatki i zus to pewnie "dobra zmiana" darmo dorzuci. Tak jak 500+.

Edytowane przez kaczorvw
Opublikowano

Trochę dużo, nie wiem jak za sprzęgło, ale rozrząd z robocizną to można się zmieścić w 600 stówkach. Części miałeś z ASO?

Opublikowano

Trochę dużo, nie wiem jak za sprzęgło, ale rozrząd z robocizną to można się zmieścić w 600 stówkach. Części miałeś z ASO?

Nie, rozrząd jest EVR lub RUVILLE, a sprzegło nie wiem

Opublikowano

Cena za czesci normalna a wedlug mnie nawet mala ale zapewne o pasku alternatora rolce pasku klimy i uszczelniaczu juz nikt nie pomyslal.

Robocizna to normalna stawka a nawet niska w porownaniu do profesjonalnych warsztatow.

Opublikowano

Cena za czesci normalna a wedlug mnie nawet mala ale zapewne o pasku alternatora rolce pasku klimy i uszczelniaczu juz nikt nie pomyslal.

Robocizna to normalna stawka a nawet niska w porownaniu do profesjonalnych warsztatow.

Za robociznę cena ok, ale nie myślisz, że za rozrząd trochę pociągnęli za dużo?

Może wymienili Ci jeszcze pompę wody, płyn chłodzący, termostat, paski oba i się nazbierało, co?

Opublikowano (edytowane)

Ja za wymiane rozrządu plus dodatkowo pompa wody z paskami klinowym i ten mały od pompy i nowy płyn zapłaciłem 450 zł z robocizną w moim 1.6.Mechanicy nie zdejmowali nawet całego przodu przy wymianie rozrządu.

Edytowane przez lukasz2107
Opublikowano (edytowane)

Musisz zmienić zawód skoro cie to tak boli, ja jeśli nie zarobie 250zł za dzień w garażu to wole siedzieć w domu a nie żyje z mechaniki nie mam pracowników i nie płace podatku, jeśli miał bym kogoś zatrudnić, płacić zus i podatek to brał bym 400zł i wystawiał pisemną gwarancję na moje usługi.

Jeśli ściągam przód to jest mi bez różnicy czy wymienie pompę i pasek bo i tak mam wszystko na wierzchu, powiem nawet że wszystkim którzy do mnie przyjeżdżają radze wymieniać wszystko aby potem nie trzeba było poprawiać.

Łukasz nie wiem kto ci to robił i co ci tam wsadzili ale za same części trzeba zapłacić więcej niż 450zł :grin:

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Ja za wymiane rozrządu plus dodatkowo pompa wody z paskami klinowym i ten mały od pompy i nowy płyn zapłaciłem 450 zł z robocizną w moim 1.6.Mechanicy nie zdejmowali nawet całego przodu przy wymianie rozrządu.

Łukasz nie wiem kto ci to robił i co ci tam wsadzili ale za same części trzeba zapłacić więcej niż 450zł :grin:

No chyba nie, miałem kiedyś przez bardzo długi czas 1.6 i doskonale orientuję się ile tam kosztują części, lukasz2107 dobrze gada. Nie oszukujmy się do benzyny rozrządy są dużo tańsze niż do diesla.

Opublikowano

wymieniasz dokładnie to samo i ceny sa praktycznie takie same. Rozrząd + pompa wody + rolka napinacza paska alternatora + pasek alternatora + pasek klimatyzacji + rolka paska klimatyzacji + uszczelniacz + 5L płynu chłodniczego kup mi to za 450zł to bede brał od cibie takie zestawy hurtowo.

Opublikowano (edytowane)

wymieniasz dokładnie to samo i ceny sa praktycznie takie same. Rozrząd + pompa wody + rolka napinacza paska alternatora + pasek alternatora + pasek klimatyzacji + rolka paska klimatyzacji + uszczelniacz + 5L płynu chłodniczego kup mi to za 450zł to bede brał od cibie takie zestawy hurtowo.

Po co ruszać uszczelniacz jeśli nie cieknie?

Edytowane przez lukasz51237
Opublikowano (edytowane)

Nie posiadam klimatyzacji.Pompy wody nie trzeba wymianiać bo nie jest z rozrządem w 1.6 adp.Wymienili mi profilaktycznie wkład pompy nie całość z obudową co byłoby bez sensu,Rozrząd w 1.6 adp to tylko pasek i napinacz.Zdejmowanie przodu auta to koszt i czas za co płacimy.Niewiem za co tyle płacicie.Fakt u mnie robocizna wyszła wieksza niż koszt części ale bez zdejmowania przodu to troche gimnastyki.Rozrząd febi bez pompy to koszt 150zł .Pasek klinowy 30 zł continental dałem sam pasek pompy wody 10 zł.Myslicie że to nie prawda ale albo was oszukuja albo niechcecie czuć sie oszukani.Cena rozrządu w 1.9 tdi z wymiana to około 900 zł taki mi mówili,Ale nie w 1.6

Po co wymieniać napinacz paska alternatora przy rozrzadzie skoro to nic z nim wspolnego niema przy 1.6??czy naprawde żeby odkrecić 3 śruby i poluzować pasek trzeba prowadzić auto do mechanika?

Sumując rozrząd to pasek i napinacz w aucie bez klimy i tylko to sie wymienia w 1.6.Pompa wody jest na oddzielnym pasku a wymienili mi bo tak chciałem ale nie musiałem.Wymianiać przy rozrządzie połowe osprzętu głupota i naciąganie ale naiwni są.Naiwni to ci co nie maja zielonego pojęcia o mechanice.

Edytowane przez lukasz2107
Opublikowano

lukasz2107 dokładnie tak jak mówisz. Do tego zdjęcie przodu to odkręcenie nadkoli, osłony, świateł, zderzaka, chłodnic, pasa przedniego i pasków to dla wprawionej osoby 3, 4 godziny roboty. Pasek można już kupić za 120 zł, więc też nie wiem skąd się biorą te koszta. Może z ASO?

Opublikowano (edytowane)

Zdjecie przodu a w aucie bez klimy trwa na spokojnie nie cała godzine łacznie z wiskoza i chłodnicą.Aso to oszuści którzy zdzieraja z nas 2x albo 3x wiecej za to samo.A w praktyce to ci sami mechanicy co wszędzie.Cena to tylko za nazwe Aso.Zwykły sklep może nam zamówić części o połowe tańsze takiej samej firmy co Aso

Edytowane przez lukasz2107
Opublikowano

Skoro macie taka wiedze o mechanice to po co jezdzicie do innych na wymiany ?

Skoro porownujesz czlowieka ktory pracuje na kalibrowanych narzedziach za grubą kase do goscia ktory kreci ruskimi kluczami pod blokiem to nie mamy i czym gadac.

Opublikowano (edytowane)

Jeżdzić można ale dać sie oszukiwać na koszty już nie.Rzeczywiście żeby odkrecić np napinacz paska kluczem oczkowym musi być kalibrowany i najdroższy.No to niemamy o czym rozmawiać.A co do napraw nie kązdy ma warunki nie każdy ma podnośnik albo kanał żeby samemu zrobić coś co tego wymaga

Edytowane przez lukasz2107
Opublikowano

Skoro macie taka wiedze o mechanice to po co jezdzicie do innych na wymiany ?

Skoro porownujesz czlowieka ktory pracuje na kalibrowanych narzedziach za grubą kase do goscia ktory kreci ruskimi kluczami pod blokiem to nie mamy i czym gadac.

Proszę Cię co Ty chcesz mieć kalibrowanego? :) Klucz dynamometryczny to wydatek rzędu kilku stówek, do tego zestaw kluczy płaskich oczkowych, jakaś walizeczka, parę gwintowników, wiertarek i kanał i możesz się poczuć jak prawdziwy mechanik. A czasem ktoś kto kręci ruskimi kluczami lepiej Ci ogarnie auto od kogoś kto ma nie wiadomo jakie zaplecze warsztatowe, a umiejętności tyle co chłopaczek po szkole :grin:

No i kto powiedział, że jeździmy do innych na wymiany :P

Opublikowano (edytowane)

Ceny robocizny atrakcyjne, są dobre nie przepłaciłeś.

Normalnie rozrząd robocizna 400

Wymiana sprzęgła 350-400 zł

Co do ceny części tez wydaje sie ok. Wszystko zależy jakiej firmy sprzęgło i rozrząd i co z osprzetu zostało wymienione.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

wymieniasz dokładnie to samo i ceny sa praktycznie takie same. Rozrząd + pompa wody + rolka napinacza paska alternatora + pasek alternatora + pasek klimatyzacji + rolka paska klimatyzacji + uszczelniacz + 5L płynu chłodniczego kup mi to za 450zł to bede brał od cibie takie zestawy hurtowo.

Po co ruszać uszczelniacz jeśli nie cieknie?
Cieknie czy nie cieknie trzeba wymienić. Po to że uszczelniacz lubi puścić w najmniej oczekiwanym momencie. A po co robić drugi raz i iść w koszty jak np. 10 tys. po wymianie rozrządu zacznie puszczać olej przez uszczelniacz.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lukaszek13ns
Opublikowano

No ludzie skoro zastanawiacie sie po co wymieniać uszczelniacz lub rolkę to nie mamy o czym gadać.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, była to moja piwerwsza wieksza naprawa stąd moje wątpliwości teraz wiem ze była to normalna cena, a nawet niska.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...