Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.8 ARG 1.8. szarpie przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy moje auto to Audi A4 B5 1.8 ARG z instancją LPG. O kilku miesięcy odczuwałem jedno szarpniecie przy przyspieszaniu zwłaszcza na lpg. Aktualnie jak silnik jest zimny gaz benzyna wszystko jest OK ale przy 70 C zaczyna szarpać przy przyspieszaniu. Im wyższa temperatura silnika częstsze szarpnięcia- dławienia. Jak już osiągnie prędkość jest dobrze, delikatnie naciskam i delikatnie przyspieszam *bardzo, bardzo powoli* to też nie szarpie. Na początku to zjawisko było największe na lpg a teraz nie ma znaczenia. Podejrzewam że to coś z zapłonem *świece, przewody, cewka* przewody i świecę wymienię ale nie mam możliwości aby podmienić cewkę do sprawdzenia a troszeczkę kosztuje. Na wolnych obrotach auto nie szarpie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieje się to tylko na LPG a czy na.pb też ? Jeśli tylko na gazie to sprawdź mapy gazu u gazownika. Sprawdź też co powie vag ? Jakieś błędy, niedomagania. ??

Opublikowano

Dopóki gazu nie uregulowałem to auto na lpg i na pb szarpało :P

Kumaty gazownik i niech szuka :)

Opublikowano (edytowane)

Przerabiałem szarpanie na ciepłym silniku, na początku tylko lpg, potem doszło też szarpanie na pb. Kup cewkę zapłonową i podmieniaj po kolei, u mnie po rozgrzaniu silnika przerywała czwarta..

Kupiłem dwie używane na alle, jedna zadziałała przy czwartej oryginalnej, drugą zostawiłem w zapasie. Padająca cewka błędów nie pokazuje

Przy okazji (szukałem sam problemu) zrobiłem:

- uszczelkę pod kopułą silnika, miałem świece w oleju (tę naprawę zrobił znajomy mechanik)

- wymieniłem świece na nowe (w przerwę dało się palca włożyć..)

- założyłem nową odmę silnika (założyłem, bo z oryginalnej plastikowej zostało może z pół..)

- wyczyściłem przepustnicę (nadawała się ewidentnie do czyszczenia, teraz mi nie gaśnie przy klimie, albo na skręconych kołach)

- wymieniłem filtr powietrza

Edytowane przez nicpek
Opublikowano

Szarpie na Benzynie i LPG. Przewody wymieniałem, podmieniam teraz świece i muszę kupić cewkę zapłonową. Najwyżej sprzedam.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź najpierw przepływomierz, ja tyle zachodu z tym miałem , wymieniłem pół auta, na samym końcu wkurzał mnie ten przepływomierz to pojechałem kupiłem oryginalny ale używany, pokasowałem błędy i auto odżyło ;p

Edytowane przez k232
Opublikowano

Najpierw zakupiłem przewody do świec (dwa zewnętrzne) 150zł. Bez poprawy. Zdemontowałem cewkę zapłonową i zauważyłem szary nalot w miejscu przebicia fajki wewnętrznej. Stare przewody po demontażu przerobiłem, poszerzyłem oczka do cewki i założyłem na miejsce fajek wewnętrznych. Całość zamocowałem do przewodu dolotowego. Sprzęt działał bez zarzutu więc nie cewka. Zamówiłem nowe fajki wewnętrzne. Po wymianie już całości wszytko jest OK. Myślę, że jest to dobry sposób na sprawdzenie wysokiego napięcia.

Opublikowano

Mam identyczne objawy jak w pierwszym poście juz podmienić cewkę przewody świece fajki i ciągle to samo wyczyszczenie również przepustnica. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dodam że silnik również arg z lpg

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam identyczne objawy jak w pierwszym poście juz podmienić cewkę przewody świece fajki i ciągle to samo wyczyszczenie również przepustnica. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dodam że silnik również arg z lpg

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Szapie Ci na PB i LPG tak samo?? Rozbiłeś VAG -iem błędy? Cewka nowa czy używana? Spróbuj podłączyć cewkę na długich przewodach daleko od pokrywy zaworów?

Mam identyczne objawy jak w pierwszym poście juz podmienić cewkę przewody świece fajki i ciągle to samo wyczyszczenie również przepustnica. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dodam że silnik również arg z lpg

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Szapie Ci na PB i LPG tak samo?? Rozbiłeś VAG -iem błędy? Cewka nowa czy używana? Spróbuj podłączyć cewkę na długich przewodach daleko od pokrywy zaworów?

Zaglądałeś do świec czy któraś ma inny kolor?

Opublikowano

Cewka druga używana i tak samo na benzynie i na gazie szarpie ale też nie zawsze zazwyczaj na rozgrzanym silniku i jak dodaje gazu albo go odejme

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Tak świece zmieniane i przewody w/n tez

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Cewka druga używana i tak samo na benzynie i na gazie szarpie ale też nie zawsze zazwyczaj na rozgrzanym silniku i jak dodaje gazu albo go odejme

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Tak świece zmieniane i przewody w/n tez

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Spróbuj na długich przewodach ja wymieniałeś, stare należy troszeczkę dopasować bo trzpienie są szersze do długich fajek.

Opublikowano

Poszukam czy jakieś kable znajdę ale jechać zabardzo chyba się tak nie da

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Poszukam czy jakieś kable znajdę ale jechać zabardzo chyba się tak nie da

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeździłem tydzień bez problemów. Cewkę podczepiłem do rury dolotowej powietrza.

Opublikowano

Ok spróbuję jak pomoże to co cewa do wymiany czy co?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Poszukam czy jakieś kable znajdę ale jechać zabardzo chyba się tak nie da

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Dalej to tylko VAG. Sonda, przepławka lub przepustnica. Przy nieszczelności sonda przy VAG pokaże za dużo powietrza. Mogę wysłać Ci moje stare ale musisz zapłacić za wysyłkę.

Opublikowano

Spoko a co u ciebie wyszło z tym szarpanie?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok spróbuję jak pomoże to co cewa do wymiany czy co?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Z używaną nic nie wiadomo. Niestety nie da się jej zdiagnozować. Jesteś za daleko bym ci podmienił na swoją.

Spoko a co u ciebie wyszło z tym szarpanie?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

U mnie były uszkodzone długie pionowe fajki wkładane bezpośrednio do cewki, wchodzą one później bezpośrednio w głowice. Podejrzewam że było przebicie z długiego przwodu na cewkę. Był biały nalot. Po wyminie przewodów długich cewka nawet jeżeli nie trzyma nie ma gdzie zrobić przebicie. Świec już nie wymieniałem bo sprzedaję. Mam już AWT 2001 150KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...