marcin4x4 Opublikowano 2 Października 2018 Opublikowano 2 Października 2018 (edytowane) 9 godzin temu, luk330 napisał: A ktokolwiek robi przy okazji czyszczenia odnowienie powłok? nie wiem, nie znam nikogo kto się w to bawi. Kolega z ASO PSA powiedział że ludzie dość szybko wracają, regenerują w turbo tec Edytowane 2 Października 2018 przez marcin4x4
luk330 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) 15 godzin temu, marcin4x4 napisał: nie wiem, nie znam nikogo kto się w to bawi. Kolega z ASO PSA powiedział że ludzie dość szybko wracają, regenerują w turbo tec Ok dzięki za info. Mam pytanie jeszcze, od pewnego czasu obserwuje sobie zachowanie DPFa przy pomocy apki VAG DPF, a że wczoraj znów załaczyło się dopalanie to zauważyłem, że obliczona masa sadzy wynosiła np 21g a zmierzona na przykład 3g. Czy to świadczy o uszkodzeniu jakiegoś czujnika? Po mieście ciężko wypalić dpfa, więc wyjechałem w trasę - po 10min jazdy obliczona wartość sadzy spadła do 7g a zmierzona do 1,5g i zakończyło się wypalanie. Do tego w dość dynamicznej jeździe miejskiej mam emisję sadzy na poziomie 65-73mg/km - to dużo czy raczej ok? Efekt jest taki, że co 230-260km załacza się dopalanie filtra. Tak jak wcześniej wspominalem oil ash mam dość wysoki 0,42l (auto praktycznie przez caly swój dotychczasowy żywot jeździło i jeździ po Warszawie). Edytowane 3 Października 2018 przez luk330
marcin4x4 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 w firmowej skodzie mam 320k na blacie i DPF ciągle żyje, nawet tam nie zaglądam. Przeciągnij auto 200+ kmh, jak nie masz gdzie to ostry but na trasie i będzie zdrowy. Każdy DPF być oddychać musi dostawać w palnik, do lat najgorsze co może być to dziadowanie.
luk330 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 Fura dość regularnie dostaje ode mnie wpierdziel po trasie. Srednio co 2 tygodnie lece i prędkości raczej takie jak mówisz poczytałem trochę, w dziale 2.0tdi temat jest trochę bardziej rozbudowany. Nie jestem sam z tą przypadłością w szczególności, ze kontrolka DPF zapala się dość sporadycznie. 2 godziny temu, marcin4x4 napisał: w firmowej skodzie mam 320k na blacie i DPF ciągle żyje, nawet tam nie zaglądam. Przeciągnij auto 200+ kmh, jak nie masz gdzie to ostry but na trasie i będzie zdrowy. Każdy DPF być oddychać musi dostawać w palnik, do lat najgorsze co może być to dziadowanie.
dave_86 Opublikowano 26 Lipca 2020 Opublikowano 26 Lipca 2020 W dniu 17.09.2018 o 15:59, luk330 napisał: Oddam swojego DPFa do czyszczenia (sporo dobrego słyszałem o czyszczeniu dpfów wodą pod ciśnieniem), pewnie trzeba jakoś wyzerować wartości zapamiętane po czyszczeniu, jak to zrobić VCDSem? Cześć luk330, czy regenerowałeś swojego DPFa? szukam warsztatu, który "ogarnia" temat związany z DPFem w okolicach Warszawy. dzięki
luk330 Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 9 godzin temu, dave_86 napisał: Cześć luk330, czy regenerowałeś swojego DPFa? szukam warsztatu, który "ogarnia" temat związany z DPFem w okolicach Warszawy. dzięki Cześć, robiłem tutaj: Chemiczne czyszczenie filtra dpf, Regeneracja katalizatora - Warszawa WWW.DPF.NET.PL Nasza firma mieści się w Warszawie. Oferujemy: chemiczne czyszczenie filtra dpf i katalizatora, mycie, regeneracja filtra dpf i katalizatora. Zapraszamy!
klucha11 Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 W dniu 27.07.2020 o 08:45, luk330 napisał: Cześć, robiłem tutaj: Chemiczne czyszczenie filtra dpf, Regeneracja katalizatora - Warszawa WWW.DPF.NET.PL Nasza firma mieści się w Warszawie. Oferujemy:... Bo to już dwa lata chyba minęły od czyszczenia to pochwal się jak to się spisuje.
luk330 Opublikowano 28 Lipca 2020 Opublikowano 28 Lipca 2020 7 godzin temu, klucha11 napisał: Bo to już dwa lata chyba minęły od czyszczenia to pochwal się jak to się spisuje. Czyscilem calkiem niedawno, ze 4 miesiace temu. Oprocz tego, ze mam sterownik zablokowany i nie moge wykasowac zapamietanej wartosci popiolu to czuc roznice. Przede wszystkim przestało mi auto szarpac podczas wypalania, przestało buczeć na niskich obrotach i czuć, że trochę wigoru odzyskało. W moim DPFie było bardzo dużo popiołu i 9cio krotnie był myty (normalnie 3-4 razy wystarcza) a po czyszczeniu ma bodajże 96% przepustowości (gdzieś miałem wykres nawet na to). Ogólnie nie załuje, bo czyszczenie 350zł, demontaż i montaż 100zł więc raczej tania operacja a powinno być teraz z nim trochę spokoju.
dave_86 Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Luk330 dzięki za info. Może i tak się u mnie skończy, ale u mnie Oil ash jest na poziomie 0,07 (183tyś. km przebiegu). Mam jednak inny problem, wartość mierzona zapylenia DPF rośnie bardzo szybko - 3.0 TDI CAPA 2008 183tyś. przebiegu. Zauważyłem (jeżdżę na VAG DPF), że wartość mierzona rośnie w trakcie jazdy, lecz na postoju (np. na światłach) zaczyna powoli opadać (logi VAG_DPF_jazda_stop.xlsx - na żółto zaznaczyłem postoje). Czyżby olej lub diesel zalewały DPFa a w momencie postoju, pomimo braku temperatury wypalało/wyparowywało z filtra? W momencie gdy wartość mierzona osiąga ~32g zaczyna się procedura wypalania, a wartość wyliczona ma np. 12g. Zdjąłem dolot z kolektora i osad jest ale kropel oleju nie ma, lecz zauważyłem że zaczął się pocić przy kolektorze i na łączeniu wszystko jest czarne :/ (załączone zdjęcia). Dodatkowo wydaje mi się jakby troche więcej palił... np. na postoju zamiast 0,8l/h pokazuje 0,9 - 1,1l/h przy rozgrzanym silniku. Niestety w komputerze brak błędów, wymieniłem już czujnik różnicy ciśnienia, lecz to nic nie dało. Czy mogę Was prosić o radę co powinienem sprawdzić oraz czy kolektor powinien się tak "pocić"? Gdyby nie VAG DPF pewnie nie zauważył bym problemu, ale wolę zdiagnozować usterkę zanim boleśnie przekonam się co to jest z góry dzięki i sorry za tak obszerny post VAG_DPF_jazda_stop.xlsx
luk330 Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Opublikowano 19 Sierpnia 2020 W dniu 13.08.2020 o 22:12, dave_86 napisał: Luk330 dzięki za info. Może i tak się u mnie skończy, ale u mnie Oil ash jest na poziomie 0,07 (183tyś. km przebiegu). Mam jednak inny problem, wartość mierzona zapylenia DPF rośnie bardzo szybko - 3.0 TDI CAPA 2008 183tyś. przebiegu. Zauważyłem (jeżdżę na VAG DPF), że wartość mierzona rośnie w trakcie jazdy, lecz na postoju (np. na światłach) zaczyna powoli opadać (logi VAG_DPF_jazda_stop.xlsx - na żółto zaznaczyłem postoje). Czyżby olej lub diesel zalewały DPFa a w momencie postoju, pomimo braku temperatury wypalało/wyparowywało z filtra? W momencie gdy wartość mierzona osiąga ~32g zaczyna się procedura wypalania, a wartość wyliczona ma np. 12g. Zdjąłem dolot z kolektora i osad jest ale kropel oleju nie ma, lecz zauważyłem że zaczął się pocić przy kolektorze i na łączeniu wszystko jest czarne :/ (załączone zdjęcia). Dodatkowo wydaje mi się jakby troche więcej palił... np. na postoju zamiast 0,8l/h pokazuje 0,9 - 1,1l/h przy rozgrzanym silniku. Niestety w komputerze brak błędów, wymieniłem już czujnik różnicy ciśnienia, lecz to nic nie dało. Czy mogę Was prosić o radę co powinienem sprawdzić oraz czy kolektor powinien się tak "pocić"? Gdyby nie VAG DPF pewnie nie zauważył bym problemu, ale wolę zdiagnozować usterkę zanim boleśnie przekonam się co to jest z góry dzięki i sorry za tak obszerny post VAG_DPF_jazda_stop.xlsx 13 kB · 1 pobranie U mnie z tym oil ash to tez parodia jakaś, bo mam ten parametr na poziomie 0,47 (przebieg 256tys) co by sugerowało, że mam z milion km przebiegu U mnie po czyszczeniu DPFa wartość obliczona rośnie szybciej niż zmierzona przez co przy 20-21g obliczonej rozpoczyna mi się wypalanie (nie skasowałem jeszcze wartości popiołu po czyszczeniu bo mam zablokowany sterownik...), ale jak stanę w miejscu to również ta zmierzona zaczyna spadać. Co ile srednio Ci sie wypala ten DPF? Po logach widać, że dopiero Ci się wypalał, więc zastanawiam się dlaczego zmierzoną masę masz taką wysoką. Mi to wygląda tak, jakby ktoś zainicjalizował wymianę filtra nieporzebnie.
dave_86 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Niestety wartość mierzona rośnie bardzo szybko podczas jazdy. Na postoju zaczyna powoli spadać a jak odpalę z powrotem na zimnym to mierzona znów zaczyna rosnąć ale od wartości zbliżonej do skalkulowanej. niestety jeżeli dłużej jeżdżę po mieście i mierzona pokaże 32g to zaczyna się wypalanie pomimo ze skalkulowana ma dopiero np. 10g. Tak jakby DPF był zatykany przez olej lub diesla? :/
luk330 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Przyczyn może być dużo. Problemy z odmą, nieszczelność w dolocie (na przyklad dziura w IC), lejące wtryski, cały czas otwarty EGR, zawalony filtr powietrza, problemy z przepływka albo kiepski program (o ile robiłeś jakiegoś wirusa).... To wszystko i pewnie jeszcze więcej elementów ma wpływ na nadmiarowe powstawanie sadzy. Problem w tym, że na przykład nadmierne dymienie DPF elegancko zamaskuje, ale mogą być takie kwiatki jak u Ciebie.
czwura Opublikowano 18 Listopada 2022 Opublikowano 18 Listopada 2022 Witam Koledzy mam taki problem po wymyciu filtra (27mbar) i założeniu nowego czujnika i skalibrowany rzeczy pokazuje mi bardzo wysoką różnice ciśnień przekraczającą 600 mbar przy maksymalnym obciążeniu silnika. Założyłem drugi filtr po małym przebiegu, wcześniej na maszynie pokazał 20 mbar bez mycia po włożeniu do auta i założeniu znowu nowego czujnika wartości identyczne jak wyżej czyli ponad 600 mbar pozostale parametry Ok, samochód mimo wysokiego ciśnienia nie traci na mocy. Filtry oba zgony, czy coś może jeszcze być przyczyną?
Muskel1 Opublikowano 18 Listopada 2022 Opublikowano 18 Listopada 2022 Czujniki rc oryginalne czy zamienniki?
czwura Opublikowano 19 Listopada 2022 Opublikowano 19 Listopada 2022 8 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Czujniki rc oryginalne czy zamienniki? Dwa razy z ASO
Muskel1 Opublikowano 19 Listopada 2022 Opublikowano 19 Listopada 2022 27 mbar po wymyciu to bardzo dużo. Źle wyczyszczony dpf albo dpf śmietnik. Sprawny i dobrze wyczyszczony dpf powinien mieć ok. 6-8 mbar.
czwura Opublikowano 19 Listopada 2022 Opublikowano 19 Listopada 2022 (edytowane) Właśnie wyciąłem filtr ten pierwszy co po czyszczeniu miał 27mbar początek filtra czyli od strony silnika przelot drożny w 50% pełna szachiwnica, głębiej pełen przelot. wcześniej filt miał wypalanie fabryczne (pomogło na 300 km) potem był myty dwa razy - pierwszy raz po umyciu miał 12 mbar mechanik powiedział ze jest jak nowy zrobiłem 1200 km i się zapchał. - drugi raz po myciu pokazał te 27 mbar i powiedział to samo. nie pokazuje nigdzie błędów przejechane 138tkm Edytowane 19 Listopada 2022 przez czwura
czwura Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 Wymyłem jeszcze raz filtr w innym serwisie, przed pokazywał 99 mbar po 0 mbar. zrobiony rentgen, twierdzą ze filtr niczym nowy, po założeniu do samochodu na wolnych obrotach 8-10 mbar, przy 2500obr/m na postoju 37-39 mbar, podczas jazdy na czwartym biegu i wciśniętym gazem do podłogi 340 mbar. kazali mi dodatkowo wypalić filtr serwisowo po zamontowaniu i zakodowaniu nowego dpf-a. po wypaleniu w aucie wartości ze zdjęcia czy to są prawidłowe wartości ???
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 Wartości są ok. 8-10 mbar na wolnych jest ok. Tak samo 37-39 mbar przy 2500 obr/min.
czwura Opublikowano 21 Listopada 2022 Opublikowano 21 Listopada 2022 Czyli przy maksymalnym obciążeniu może być 340???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się