Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działają halogeny przód, tył


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, spotkał się ktoś z takim problemem? Mianowicie z dnia na dzień po prostu przesały działać halogeny z przodu i z tyły, nawet przycisk nie sygnalizuje zieloną lampką, że są włączone. Bezpiecznik (36) sprawdziałem i jest dobry, wyjąłem przyciski, ale niestety miernikiem nie mogę się dostać do styków we wtyczce. Możliwe, że coś przy halogenach jest urwane? Ale to znowu nie działał by także tył?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Pisząc "halogeny" masz na myśli światła przeciwmgłowe? Mam rację? Bo wiesz, z tyłu nie ma halogenów ;)


Na bank musisz sprawdzić piny na włącznikach i nie rozumiem dlaczego nie możesz się do nich dostać.

Który włącznik to przód a który to był nie trzeba tłumaczyć.

Piny włączników (obu takie same):

1/15a - podświetlanie deski, "szyna" 58d

2 - wyjścia na żarówki, ale i idą na piny przekaźnika przeciwmgłowych, przednie na pin 5 a tylne na pin 2.

3/31 - masa

4 - bezpiecznik 36 (15A), ale i pin 8 przekaźnika przeciwmgłowych

5 - pusty

6 - łączą się z przekaźnikiem przeciwmgłowych, przednie z pinem 1 a tylne z pinem 3.

Patrząc na to to wychodzi, że przeciwmgłowe dostają prąd nie z włączników a z przekaźnika a włączniki tylko sterują przekaźnikiem, więc może on padł. Zimne luty i te sprawy.

Ano i jeszcze ważne, że z bezpiecznika 5 (10A) idzie zasilanie do tego przekaźnika, więc i je sprawdź.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Tak mam na myśli "przecwimgłowe" :D Choć na mgłe to chyba tylko tył się sprawdza :P Wyjąłem przyciski z deski, ale nawet igła nie wchodzi we wtyczkę, że sprawdzić gdzie jest napięcie. Z tego co napisałeś zrozumiałem, żeby sprawdzić przekaźnik oraz bezpiecznik nr 5. Bo jeśli padłby przełącznik od przodu to tył powinien działać wydaje mi się normalnie i odwrotnie tak?

Opublikowano

Sprawdza się sprawdza, wszystko zależy jak wysoko nad drogą jest mgła, jej gęstość i inne pierdoły no i żarówki antyfog czy inne wynalazki może lepsze. Mniejsza o to.

Bo wtyczkę trza czasem rozebrać ;) Zrywasz zipa (pasek) i otwierasz wtyczkę a jak nie to trza użyć goldpina męskiego bo tam na pewno jest poniżej 0,6 lub 0,7mm otwór.

cdc2640c48163d51fbc40c9c1939675e.jpg

Ja obstawiam przekaźnik a z tym czy jak działa przód i tył i korelacja między nimi to nie wiem bo tam masz przecież tak, że jedno działa tylko jak działa drugie a jak wyłączysz któreś to gasną oba. Mniejsza o to które z którym.

Jakoś to tam było, że włączasz jedno to świeci oba a jak włączasz drugie to świeci tylko to drugie, ale wyłączając to wyłączasz oba. Tak czy siak przyciski sterują przekaźnikiem.

Opublikowano

Kurczę teraz przez kilka dni nie będę miał auta, mniejsza czemu, ale w weekend zabiorę się za to konkretnie, Wiecie może jak sprawdzić czy ten moduł działa i gdzie oraz za ile można go dostać ewentualnie jeszcze czy pasowałby od a6 c5? Napiszę to samo w tramtym temacie może będzie większy odzew. Nie da się w tym temacie "dziękować" czy jestem slepy po prostu?

Opublikowano

Samego schematu działania nie ma bo to nie zwykły przekaźnikowy moduł, pewnie w nim trochę elektroniki siedzi.

Mogę dać ci tylko schemat i po nim sobie możesz wnioskować gdzie co powinno wchodzić a gdzie co wychodzić, trudne to nie jest a wszystko logiczne.

16012591370_346394cfc4_o.jpg[/url]

16013849059_53c46aa015_o.jpg

16199936185_495644641d_o.jpg

16174090656_08d7c5a561_o.jpg

15580117193_ca7fba02f3_o.jpg

15577532944_c17a66a2cd_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...