Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 v6 Asn kontrolka Oil przy 1800 obrotow


Mayday

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tydzień temu pojawił mi się komunikat oldruck stanolem i zgasilem auto odpaliłem ponownie już wtedy nie swiecila za jakiś czas zauważyłem że przy 1800 obrotow zaswieca się Oil z 3 razowym piknieciem gdy puszczę gaz i spadnie poniżej tych obrotów wszystko jest ok gaśnie sprawdzałem ciśnienie 1.2 na wolnych 4.5 przy 4500 obrotów smok czyszczony od dołu bo tylko sciaglem 1 miskę oraz nowe oringi na rurkach od pompy byłem u mechanika mówił że mogą być jakies kanały pozatykane autko chodzi luksus czujnik cisnienia oleju zmieniony nic nie dalo nawet filtry z filtrona na Boscha zmienione dalej nic ; // co proponujecie dalej ?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było mocno katowane (rozgrzane) tuż przed pojawieniem się kontrolki?

I czy olej to przypadkiem nie 5W30 by Castrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było to się stało jak odpaliłem rano i ujechalem może z 300m delikatnie bo na zimnym się nie daje w palik wyswietlil się oldruck coś takie a potem za dwa dni zaczol wyskakiwac ten Oil od 1800 obrotow olej to platinum Orlen 5w30 full syn chciałem przepukac silnik i wlać motula ale to nie od oleju bo 3 miechy na nim jeździłem i było ok

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Smok raczej nie bo jak ciśnienie jest a czujnik jest za smokiem bardziej szedł bym w górę silnika jest tam jakiś czujnik od góry związany z kontrolka oleju?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia jest przy filtrze, nie przy smoku (tzn. na logikę jest za nim - tak jak piszesz :) ). W zasadzie to przełącznik dwustanowy. Innych czujek odpowiedzialnych za kontrolę ciśnienia oleju w ASN-ie nie ma.

Wg. księgi serwisowej VAG minimalne ciśnienie na wolnych obrotach (760rpm) przy oleju rozgrzanym do ok. 80st.C musi wynosić co najmniej 1,5bar oraz 3bar przy 2000rpm

Wylej czym prędzej te siki 5W30 i zalej go Motulem X-cess 5W40 lub Liqui Moly SHT 5W40 :hi:

Płukanka też jak najbardziej wskazana. Po jej zastosowaniu sprawdziłbym profilaktycznie sitko na smoku.

Czujnik ori z ASO kupiłeś? Z jego zamiennikami różnie bywa...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście rzecz biorąc że za smokiem jest więc jak mówisz że 1.5 ma być a 1.2 jest to troszkę mniej jest plukanke mam z liqui moly wlewa się ją na 5-10 min właśnie nie używki jakieś od kumpla z a6 o takim samym oznaczeniu i kolorze kostki na jutro ma przyjść,czujnik febi to zobaczymy jak będzie, silnik tak jak mówiłem nic nie stuka nic nie puka chodzi pięknie stawiam szklankę na silniku i stoi sobie bez drgań pozdrawiam jak by ktoś coś wiedział piszcie będę próbował :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam rade przedmówcy. Płukanka na stary olej potem zalać 5w40 i myśle że powinno być ok. Motul jest ciut tańszy od LM co do jakość zapewne porównywalna. Ten silnik nie róbi oszczędzania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż czujnik ciśnienia oleju + przewód idący do niego - to jest przyczyną twojego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okk jutro bd patrzal co i jak bdzie a co do kostki to da się jakoś zmierzyć napięcie ⚡ czy wgl dochodzi tam prąd a nie jest gdzieś tam wcześniej przerwany lub przypalony jak da się to jakie powinno dochodzić do niej miernikiem

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Co do oleju to ojciec miał w garażu 2 piątki orlena a dopiero co przywiozlem ja z Niemiec chciałem zrobić właśnie pukanke na tym i zalać coś lepszego zrobiłem 2 tys no i ten problem wystąpił i się zastanawiam dalej co robić.

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wlał jakiegoś zasyfiacza żeby nie było widać kontrolki, zlałeś i problem się pojawił. To taka szybka dedukcja. Ja też latam na Liqui Moly a wcześniej na valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem się pojawił dopiero po 3 miesiącach właśnie mnie to bardzo dziwi jutro bd miał nowy czujnik zobaczymy co bdzie dalej jak będzie ok to zmieniam olej na jakis dobry a jak nie to bd szukał przyczynydalej; /

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik przekroczy 1800 obrotów i nie ma min 1.5 bara bedzie ci piszczał. Ja obstawiam pompę oleju to bardzo częsta usterka w ASN'ie. Zmień olej na jakiś ludzki i sprawdź ciśnienie jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś nowy radze poczytać nasze problemy z olejem w wielu przypadkach wystarczyło przejść na dobrej jakość olej tak jak w moim :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to fakt w wielu zalej tym co BB zaproponował pierwsze czyli X-cess jest znacząca różnica..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Okk jutro bd patrzal co i jak bdzie a co do kostki to da się jakoś zmierzyć napięcie ⚡ czy wgl dochodzi tam prąd a nie jest gdzieś tam wcześniej przerwany lub przypalony jak da się to jakie powinno dochodzić do niej miernikiem

Masz tu schemat elektryki wokół silnika:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VWJhZ3oySFJLQ3M/view?usp=sharing


Czujnik ciśnienia to F1, ostatnia strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony z aso na orginal trochę czekałem na paczkę jednak po ciężkich problemach problem nadal jest ; /// Ponowne sprawdzenie błędów vcds wyszło poprawnie brak błędów coś tam mechanik mu sprawdzał w kody błędów czy jakoś tak ponoć weszedl w czujnik ciśnienia oleju wyswietlalo się na zielono coś tam pisało o 2 barach już dalej nie wiem co robic załamka ; (((

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Dzięki za schemat BeyerBrown

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 5w30 full

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Jutro jadę po olej motula 5w40 x-cess proponujecie tak? Dalej zobaczymy co będzie się dziać po wymianie no i oczywiście pukanka z lm

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaryzykował przejscie na tego motula i płukanke za nim robil bym remont pompy lub coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...