Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] jak stwierdzono u mnie wymiane turbiny BLB


diakonx

Rekomendowane odpowiedzi

No to wykrakałem, a tak się cieszyłem że leje rope i co rok wymieniam komplet filtrów i jeździ i ponad 360 tys nabite. Niestety autko potrzebuje wymiany części.

Co musiałem zrobić a więc musiałem wymienić rozrząd bo już było 40 tyś. po terminie jak powinienem go wymienić, wymieniłem w tym samym czasie świece żarowe bo jedna była wadliwa (komp pokazał), więc wolałem komplet wymienić.

Co do turbiny....to jak się o niej dowiedziałem....a wiec rok temu autko wpadało w tryb awaryjny po przekroczeniu 120 km ( tylko zjechanie i wyłączenie silnika pomagało żeby znów można było normalnie jeździć ale oczywiście do 120-130 km bo później problem się powtarzał i nagle to ustało a trwało z 5 miesięcy). Następnie wymieniłem złącze elastyczne bo przepuszczało spaliny do komory silnika. W tym roku samochód potrafił zadymić na paliwie ze stacji marketowych :) i to solidnie ....przy laniu najlepszych paliw od czasu do czasu wyleci czarny dym.

Po drugie słychać pohukiwanie jak samochód jest zimny i wolno jadę ( to chyba od momentu wymiany złącza elastycznego na nieoryginalne...ale to może nie mieć nic wspólnego jak tylko moje domysły :) lub zwalanie winy ).

Po trzecie podczas przyśpieszania niezależnie od biegów i obrotów potrafi mieć czkawkę, więc podjechałem do audi centrum Wrocław i tam po kilku godzinach testów (jazd próbnych) i badań kompem stwierdzili zdzierając ze mnie 305 zł :) że to turbina . Oczywiście podali cenę za nową 4781zł z vat. plus robocizna i uszczelki, śruby, zawór o kodzie (1K0906283A) i dodatkowo króciec(razem prawie 6 tyś zł) . Pomyślałem że to za dużo jak na już leciwe autko które już nie jest sporo warte, więc postanowiłem poszukać na necie i znalazłem dziesiątki warsztatów we Wrocławiu i pod Wrocławiem zajmujących się regeneracją turbin. Cena jaka mi w każdym warsztacie podaja to od 900zł do 1200-1400zł plus 300 zł za montaż/demontaż, to też sporo ale nie 4700zł. Postanowiłem podzwonić po sklepach zajmujących się częściami i za taka turbine jak moja podawali mi cene od 4200zł do 4400 zł z vat ...to prawie tyle samo co w Audi a w audi mam 2 letnią gwarancję audi w całej Europie ( to tylko taka informacja dodatkowa).

Nie chce wydać tyle pieniędzy ale też naczytałem się dziwnych rzeczy o turbinach po regeneracji. Ja mam turbine Garreta i do tych turbin nie ma części na wymiane ( tak mi powiedzieli w Serwisie autoryzowanym jak do nich dzwoniłem. Serwis pod Warszawą).

Większość mechaników mówi żebym pomyślał o używanej turbince.....sam już nie wiem a na bank msze cos zrobic żeby coś bardziej sie nie rozwaliło przez turbine.

Kod mojej turbiny jaką podali mi w audi to 038145702NX. Może ktoś z was ma używke w bardzo dobrym stanie lub zna dobry warsztat który regeneruje we Wrocławiu lub w okolicy. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup regenerowana z dobrego zakladu i nie cuduj.

Zapytaj tutaj: www.reampoland.pl odddzial Lublin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup regenerowana z dobrego zakladu i nie cuduj.

Zapytaj tutaj: www.reampoland.pl odddzial Lublin

Dziekuje Dev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My np kupujemy kompletny główny korpus turbiny gotowy wyważony firmy melett-producent dla garet.

Czyszczenie VNT, ustawienie sztangi gruszki i do wozu. Koszta od 1200 to normalna cena nie jest przesada.uwazam że że jeśli ktoś nie wie ile z tym roboty nie może odrazu stwierdzić że to też przesada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


My np kupujemy kompletny główny korpus turbiny gotowy wyważony firmy melett-producent dla garet.
Czyszczenie VNT, ustawienie sztangi gruszki i do wozu. Koszta od 1200 to normalna cena nie jest przesada.uwazam że że jeśli ktoś nie wie ile z tym roboty nie może odrazu stwierdzić że to też przesada...

Cześć wiesz co SotoM może źle to ująłem...po prostu złe serwisy turbo których nie brakuje robią tym dobrym złą opinie i ogólnie o regeneracji. Wierz mi żebym zaplacił 1200 zł jeżeli bym wiedział ze auto bedzie tak samo sie spisywało jak na mojej turbinie kiedy nie miała zapieczonej zmiennej geometrii bo taka jest diagnoza serwisu audi Wrocław centrum o mojej obecnej i stąd podobno te wyżej wymienione objawy jak pohukiwanie, czkawka podczas dodawania gazu-oczywiście nie zawsze i od czasu do czasu przy kopie czarny dym.

Wracając do 1200 zł - swoją opinię też opierałem na dziesiątkach aukcji czy po prostu ofert w warsztatach, gdzie firmy regenerujące turbo oferują turbo po regeneracji za 490-670 zł plus zwrot starej turbiny. Wiec nawet jak jestem laikiem i słyszę że to tyle roboty plus wiem ile kosztują części firmy melett to zastanawiam się co one tak naprawde tam wstawiaja i jak to składają. To tyle :) w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep EGR , zalej dobrego paliwa i przegoń motorówkę :decayed:

Napisz czy szarpie , dymi i jak się zbiera :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ......chciałem dokończyć swoją historie z kwietnia...dla przypomnienia i w ogromnym skrócie autko pohukiwało, słychać było dziwny dzwięk jakby wahadło tarło o obudowę w trakcie zmiany biegów oraz autko szarpało podczas przyśpieszania na każdym biegu i w każdych zakresach obrotów ( na początku tylko sporadycznie później już zawsze). Pojechałem do audi we Wrocławiu na Karkonoskiej i po zapłaceniu za sprawdzenie auta ( które trwało kilka godzin) otrzymałem odpowiedz że jest to wina turbiny a dokładnie zapieczonej geometrii....oczywiście przedstawili mi kosztorys wymiany wraz z usługą oraz z wymianą zaworka n75 na 6700 zł. Postanowiłem poszukać turbiny gdzie indziej ale ceny w sklepach były zbliżone do tej z serwisu audi...Postanowiłem napisać do źródła czyli do Firmy Garrett i ku mojemu zaskoczeniu cena turbiny była niższa o połowę, więc ją kupiłem i umówiłem się na wymianę w serwisie audi we Wrocławiu. Samochód po odebraniu z serwisu podobno miał być sprawny i tak było dopóki silnik nie osiągnął 90 stopni wtedy jak zawsze wszystko wróciło ( znów autko skakało podczas przyspieszania). Zadzwoniłem do audi a miły Pan z serwisu tłumaczył że tak pokazał komputer więc to wymienili...ale dodał że może jeszcze jest coś czego nie pokazuje komputer więc trzeba będzie oddać auto na kolejne sprawdzanie tym razem mechaniczne co się wiąże z dodatkowym wydatkiem.

Nie będę opisywał co sobie pomyślałem bo zbanowalibyście mnie na tym forum z powodu bluzgów :) . Samochód stał pod domem a ja w między czasie kupiłem drugie audi a4 b7 tym razem z silnikiem 3.0 tdi z którego jestem bardzo zadowolony ( nie mówie o spalaniu :) ) .

Ale wracając do mojej 2.0tdi ...dostałem namiar na mechanika mojego kolegi który bardzo mi go polecał jedyne co dodał to żebym się warsztatu nie przestraszył bo może wygląda jak wygląda ale mechanik jest dobry. Pojechałem do niego z moją ukochaną skaczącą audiczką i po dwóch dniach odebrałem sprawny samochód...

Co się okazało ...a to że winą był zasyfiały EGR !!!!! Nie trzeba było wymieniać turbiny, wystarczyło wyczyścić EGR....przez serwis audi straciłem kilka tyś zł a wystarczyło wyczyścić EGR :(

Ale najważniejsze że auto jest sprawne a napisałem zakończenie tej historii tylko po to żeby pokazać jak błahostka w postaci brudnego EGR może utrudnić życie i że nie zawsze trzeba od razu wymieniać różne części jak coś będzie się wam podobnego działo z autem...tylko sprawdzić to co możecie sami zrobić jak np. czyszczenie EGRa.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, dwa posty wyżej pisałem żeby zaślepić EGR-a na próbę, od razu byś wiedział że to jego wina :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od EGR-a zaczyna się pracę w naprawach diesli mimo że w diagnostyce pokazuje przepływkę, turbo i inne stwory.

Szkoda wywalonej kasy mimo że "pohukiwanie" to objaw dojechanej turbiny.

Być może miałeś dwie usterki jednakże ja zaczął bym od EGR-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsob1 miałeś rację :) zresztą jak widzę po tym Forum to nie pierwszy raz :) .

Pawelkiwi : na pocieszenie zostało mi to że już nie pohukuje turbo :) .

Mam nauczkę aby nie wierzyć do końca Audi Serwis a słuchać zdrowego rozsądku oraz czytać mądre komentarze na Forum :)

Jak będę miał chwilę w następnym tygodniu to porobię fotki moich audi 2.0tdi i 3.0tdi obie w modelu B7 to się pochwalę choć nie są tzw. "doinwestowane" bo ja nic nie zmieniam ...tylko wymieniam to co trzeba jak przyjdzie na to czas.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...