Fakier Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Witam, mam pytanie do posiadaczy silnika ADR, problem już wcześniej opisywałem na forum, ale jak narazie nie duało mi sie go usunąć (http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_00515_camshaft_position_hall_sensor_g40-t49236.0.html). Czy ktoś mógłby sprawdzić, jak u niego (na sprawnym silniku) zachowuje sie ten czujnik? Może najpierw opisze jak go sprawdzić "domowym sposobem" - będzie potrzebny multimetr (zwykły miernik co mierzy napięcie powyżej 12V). Ja to robiłem tak: - trzeba zdjąć osłonę paska rozrządu - odpina się dwa zaczepy, po prawej i po lewej stronie silika, potem trzeba troche pomanewrować i osłona ładnie sie zdejmuje. oczom naszym ukaże się takie oto coś (na czerwono zaznaczony czujnik halla) - do czujnika podpięta jest wtyczka 3pinowa, dwa skrajne piny to zasilanie - MASA i +5V, po środku jest sygnał z czujnika, jak wyłączony to +12V (albo więcej - napięcie z akumulatora), jak czujnik sie załączoy, to na tym wyjściu będzie MASA. - trzeba zdjąć z wtyczki gumową osłonę, tak żeby można było sie dostać do pinów, gdzy wtyczka będzie podpięta do czujnika. - podpinamy multimetr pomiędzy mase i wyjście czujnika. Przekręcamy kluczyk w stacyjne, tak żeby zapaliły się kontrolki, ale żeby nie odpalić silnika. Wrzucamy czwarty bieg i przechodzimy do przodu auta. - UWAGA nie wolno popchnąć auta do tyłu, gdy jest na biegu. - na bloku silnika i na kole z paskiem rozrządu są zaznaczone punkty, trzeba auto przepchać do przodu powoli, do momentu aż punkty się zgrają, jednocześnie należy obserwować multimetr. - na zdjęciu które wcześniej zamieściłem puntky te zaznaczone są na czerwono - w takim położeniu "mój" czujnik wystawiał 0 na multimetrze, gdy punkty się zgrały nadal było 0, przetoczyłem o jeden ząbek do przodu i dalej było 0, dopiero jak przepchałem o dwa ząbki to wyskoczyło +12V. - Czy mógłby ktoś sprawdzić czy u niego jest tak samo? czy może +12V powinno pojawić się od razu jak przetorze auto o jeden ząbek z "pozycji zgrania punktów". Podejrzewam, ze rozrząd jest przesunięty o jeden ząbek, ale nie jestem tego pewien, a to sporo roboty żeby to wszystko rozebrać, dlatego wolałbym sie wcześniej upewnić. APEL do chętnych do pomocy z BIAŁEGOSTOKU, może ktoś miałby chwile czasu, żeby to sprawdzić - możemy sie wcześniej umówić na PW ja podjade i sie wszystkim zajme, nawet nie musisz brudzić rąk przy okazji moge sprawdzić VAG'iem czy w aucie coś nie wyskoczyło
v1ck Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 tez mam problem z czujnikiem halla jednakze w mojej wersji silnikowej ten czujnik jest pod kopulka.
andrzej_1970 Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Sprawdź jeszcze raz czy dobrze ustawiony masz rozrząd może to powodować błąd czujnika halla.Jaki masz typ rolki i napinacza stary czy nowy.
Fakier Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 jak kupiłem tą A4 to już była taka przymulona, potem zmieniłem rozrząd - ustawiony tak samo jak stary, wtedy nie wiedziałem że wywala błąd czujnika halla. Także teraz mam nowy typ napinacza i rolki - ten szerszy
andrzej_1970 Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Może ktoś nie zwrócił uwagi ale przechodząc z starego typu rozrządu na nowy po założeniu w czasie napinania przeskakuje on o jeden ząbek i aby dobrze się zgrało musiałem na wale cofnąć o ząbek.Przy wymianie bawiłem się chyba z dwie godziny ustawiając i dopiero jak cofnąłem dało rezultat.Auto jeździ i bez problemu pali,zero błędów.
Fakier Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 Szukam kogoś z Białegostoku, chętnego do pomocy Nie wierze że na tym forum nie ma nikogo z Białegostoku z silnikiem 1.8 ADR Albo czy mógłby ktoś sprawdzić jak sie zachowuje czujnik halla w momencie przejścia znaczników na rozrządzie.
andrzej_1970 Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Postaram się we wtorek coś pokombinować bo dopiero znajdę chwilkę wolnego czasu.Jak sprawdzę położenie czujnika to odpiszę co i jak.
andrzej_1970 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Próbowałem dziś sprawdzić tak jak prosiłeś.Nie wiem czy dobrze sprawdziłem bo dostęp jest zły i piny siedzą głęboko ale, wskazało mi 12V ale taka metoda to nic pewnego.Najlepiej sprawdzić to wykręcić świece pierwszego cylindra .Gdy tłok pierwszego cylindra będzie w górnym martwym punkcie i znaki się zgrają to znaczy że rozrząd jest dobrze ustawiony.
toldek1 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Prawidłowe sprawdzanie czujnika CMP Metoda sprawdzania czujnika CMP Sprawdzenie masy połączenia we wtyczce do czujnika 1.Zapłon wyłączony 2.Odpinamy wtyczkę 3.Włączamy zapłon 4.Sprawdzić rezystancję pinu 3 we wtyczce do czujnika-wskazanie prawidłowe zero. Sprawdzenie napięcia zasilania 1.Zapłon wyłączony 2.Odpięta wtyczka od czujnika 3.Włączamy zapłon 4.Sprawdzamy napięcie - pin 1 do 3 - wskazanie 4,5 - 5,5V - pin 2 do 3 - napięcie baterii Sprawdzenie sygnału z czujnika 1 Zapłon wyłączony 2. Wpięta wtyczka do czujnika 3. Wkłuwamy się diodą LED w przewody pinów 1 i 2 /szpilki/ 4. Włączamy zapłon 5. Obracamy krótko rozrusznikiem i obserwujemy diodę - ma pulsować, jeśli nie pulsuje, czujnik do wymiany.
Fakier Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2008 toldek1 robiłem dokładnie tak jak opisujesz, tylko ze zamiast diody LED podpinałem oscyloskop, i wychodzi na to że czujnik jest sprawny. andrzej_1970 tak też sprawdzałem, no i troche ciężko ocenić, czy jest ok, z tego co patrzyłem to właśnie wyglądało wszystko tak jak należy - punkty sie zgrały, a tłok był w maksymalnym wychyleniu, z tym że robiłem to jakiś czas temu, i teraz już sam nie wiem, być może po przesunięciu o jeden ząbek też było ok :/ Żaden inny pomysł nie przychodzi mi do głowy, co to może być. A może to jest coś nie tak z komputerem? Niech ktoś podpowie gdzie się on znajduje, to jeszcze sprawdze (narazie wzrokowo, jakieś niedoluty, albo coś) może tam jest przyczyna, aczkolwiek nie bardzo mi sie wydaje, bo jak podpinam VAG, i zdejme czujnik z silnika, to komputer widzi mi stałe zwarcie do MASY, jak włoże coś metalowego w szczeline czujnika, to wtedy VAG widzi mi stałe zwarcie do + , czyli wychodzi na to, że komputer dobrze wykrywa sygnały z czujnika halla. Jakieś pomysły? może ktoś miał coś podobnego?
andrzej_1970 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 To ta czarna skrzynka pod szybą. [br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 20:04_________________________________________________No to zostaje jeszcze tylko podmiana sprawnego czujnika.
toldek1 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Co do sprawdzenia oscyloskopem to jedyne najbardziej dokładne rozwiązanie,najlepiej na dwóch kanałach sprawdzić jednocześnie CKP i CMP. Jeśli nie ma iskry - do sprawdzenia - Hall,CKP,CMP,moduł wzmacniający,cewka. Procedury sprawdzania nie są skomplikowane.[br]Dopisany: 02 Grudzień 2008, 20:30_________________________________________________Sygnał CMP o wartości 5V/20ms, CKP o wartości 2V/1ms, to że jest sygnał to nie wszystko, ważne o jakiej amplitudzie podałem sprawdzanie diodą bo zwykle niewiele Furmowiczów posiada oscyloskopy. Dodam jeszcze w przypadku braku iskry do sprawdzenia - czujniki CKP, CMP,cewka,moduł wzmacniający w tym modelu o ile pamiętam zintegrowany z cewką.Sygnały z CKP w sterowniku na B16 i B15, od CMP na A3 i B2, cewka z modułem wzmacniającym na B5 i B13.
Fakier Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2008 Witam, dzisiaj miałem chwile czasu żeby pogrzebać przy aucie Wykręciłem cały sterownik, poniżej pare fotek (niestety cienkiej jakości :/ z telefonu). toldek1 nie bardzo wiedziałem gdzie się podpiąć z oscyloskopem w tym sterowniku a nie miałem dzisiaj za dużo czasu, żeby wszystko sam rozgryźć. Na schemacie elektrycznym jest wszystko ładnie opisane gdzie podpinać (A3 i B2 dla halla) ale w rzeczywistości to nie wiedziałem gdzie sie z tym wpiąć. PS. Sprawdziłem jeszcze raz czujnik: Masa i +5V dochodzi ze sterownika, do czujnika. Linia sygnałowa też dochodzi. Poniżej fotki z oscyloskopu - sygnał z czujnika Halla.
toldek1 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Obraz z oscyloskopu jest O.K. Napisz czy : 1. Auto odpala? 2. Ten błąd VAG rejestruje podczas pracy silnika, czy na postoju? ( silnik nie pracuje ) W tym silniku powinno być dwa czujniki, ten co sprawdzasz to CMP ( G40 ), ale jest jeszcze jeden CKP ( G28 - czujnik prędkości obrotowej) czyta z wału głównego. Drugi czujnik pomiędzy pinem 1 a 2 rezystancja 480 do 1000 Ohma, pomiędzy pinami 1 a 3, oraz 2 a 3 rezystancja nieskończona. Oscylacja 2V/1ms. Proponuję przyjrzeć się blokom wartości mierzonych 01> 008 Fotka Nr 2 sterownika wtyczki od lewej strony E, A, B, C, D. Sygnały niestety musisz mierzyć przy wpiętych wtykach, na kabelkach wychodzących z wtyczki, po odizolowaniu wiązki bezpośrednio przed wtyczką.
Fakier Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 toldek1 dzięki za zainteresowanie, jako jedyny na tym forum zdajesz sie mieć pojęcie o tym o czym piszesz Ad.1. Auto odpala (w trybie awaryjnym, po przekręceniu kluczyka najpierw słychać pisk ze sterownika, ale auto odpala). Ad.2. Błąd sprawdzam VAG'iem przy włączonym silniku - kasuję go, a on od razu powraca. Orzywiście przy zgaszonym silniku moge wykasować ten błąd, ale zaraz po uruchomieniu on powraca.
andrzej_1970 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Pisk po przekręceniu kluczyka pochodzi od kalibracji przepustnicy a nie od trybu awaryjnego, a taki tryb awaryjny w ADR to jest
Fakier Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Przepustnice mam zaadoptowaną, a pisząc pisk mam na myśli sygnał taki jak z brzęczyka, słychac go tylko jak sie podniesie maske do góry, jak sie kalibruje przepustnica, to słychać takie jakby pytakie, pstrykanie, no chyba że sie myle, to mnie wyprowadźcie z błędu Nie pamiętam teraz, ale jeszcze dzisiaj sprawdze - jak wykasuje błąd czujnika halla, to chyba po przekręceniu kluczyka nie ma tego sygnału, czyli ten sygnał daje znać, że jest w pamięci komputera jakiś błąd.
andrzej_1970 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Za każdym przekręceniem kluczyka jest pisk kalibracji przepustnicy.
Fakier Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2008 andrzej_1970 masz 100% racji [br]Dopisany: 06 Grudzień 2008, 14:54_________________________________________________Witam wszystkich Problem rozwiązany, okazało się że poprzedni właściciel grzebał ostro w silniku i go źle poskładał :/ Silnik miał przesunięcie o jeden ząbek pomiędzy wałkami rozrządu. Dzięki wszystkich za pomoc, Pozdrawiam Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się