RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Witam, podczas diagnozy wyskakują mi następujące błędy: 17927, 16804,17536,17545 - mieszkanka za uboga, mieszkanka za bogata, błąd katalizatora i coś z wałkiem rozrządu. Główne objawy to: szarpanie podczas zmiany biegów, samochód uzyskuje moc tak powyżej 3000 obrotów, czytałem że to może mieć wpływ z przepływomierzem, podczas robienia logów bieg 3 przy maksymalnych obrotach wskazanie było w granicach 60g/s Dodatkowo słychać świst podczas jazdy, wcześniej było słychać jak coś rzęzi w zakresie obrotów 2500-3000 ale po uszczelnieniu przewodów od chłodzenia objaw trochę zmalał - może jeszcze jest gdzieś nieszczelność ? Proszę o pomoc co może być popsute. Dodam jeszcze że podczas dojeżdżania do skrzyżowania, np. na biegu jałowym delikatnie faluje momentami 2,3 do 4 machnięć wskazówką - problem dotyczy tylko jazdy na LPG. Dziękuje z góry za porady.
kamil-vag Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Przepływomierz lub nieszczelność w układzie dolotowym. Przy LPG zapewne źle wyregulowana instalacja.
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Czy mam zrobić jakieś logi aby można było bardziej szczegółowo sprawdzić czemu się bliżej przyjrzeć, jak tak to proszę o info które bloki sprawdzić, Pytanie czy ta nieszczelność w układzie dolotowym może być przyczyną np. tego że w bloku 003 w logach dynamicznych pokazuje mi max wartość 60g/s? czy to nie ma z tym nic wspólnego a winny jest przepływomierz ?
kamil-vag Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Może mieć z tym powiązanie. Bo jak masz nieszczelność to do silnika trafia fałszywe, niezmierzone przez MAF powietrze, wtedy głównym torem ssącym analogicznie idzie go mniej i MAF pokazuje mniejszą wartość. Czas wtrysku paliwa jest zależny od wartości powietrza i jest dobierany tak by stosunek lambda wynosił 1. Dajmy na to pod pełnym obciążeniem pokazuje Ci 60 g/s - sterownik daje wtedy dawkę paliwa dla tych 60 g/s a do silnika trafia więcej powietrza z powodu nieszczelności. Rezultat jest taki, że dawka paliwowo-powietrzna zawiera więcej powietrza niż paliwa i lambda wykrywa mieszankę ubogą. W związku z tym układ regulacji lambda zaczyna zwiększać korekty paliwowe by wyrównać skład paliwa tak, by sonda pokazywała prawidłową mieszankę. Pod obciążeniem (korekty długoterminowe) idą wysoko w górę i pojawia się błąd ubogiej mieszanki. Teraz zatrzymujesz się. MAF pokazuje w miarę normalnie, a sterownik w pamięci ma dodawanie paliwa, więc robi się nagle za bogato, sterownik zaczyna robić korekty na minus, by zbić nadmiar paliwa. Po czasie wywala błąd za bogatej mieszanki... Zacznij od logowania grup 002 + 033 + 032 / 002 + 033 + 031. Kasujesz błędy, najpierw na PB. Potem kasujesz znowu błędy i na LPG. 17927 - Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1- uszkodzony, tym też trzeba by się zająć, powraca ten błąd ?
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 z tym czujnikiem pokazuje mi błąd 17927 - camshaft adjustiment: Bank 1 : Malfunction P1519-008 - Implausible Signal, 15 tys. km temu był robiony rozrząd, a jakieś 60 tys. wymieniany łańcuch i napinacz. W weekend zrobię logi, dziękuję za podpowiedzi i wyjaśnienie problemu.
kamil-vag Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Czyli jest problem ze sterowaniem fazami rozrządu, na początek przepatrz wtyczki do zaworu wysokiego ciśnienia. Działanie przełączania faz możesz podejrzec też w VAGu grupa 091 - ostatnia kratka ma podążać za przedostatnią...
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, dziś zrobiłem kilka logów, poniżej linki logi dynamiczne PB http://vaglog.pl/log_259843.html http://vaglog.pl/log_259844.html LPG: http://vaglog.pl/log_259846.html http://vaglog.pl/log_259845.html kanał 91 jeden w trakcie jazdy a drugi na luzie: http://vaglog.pl/log_259847.html http://vaglog.pl/log_259848.html Proszę o analizę. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez RAFAL RUDZINSKI
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 czyli wymienić? może warto czyścić, co myślicie? Jeśli chodzi o wymianę to może coś polecacie? wysłełem zapytanie do ASO to nówka 760 zł + 260 wymiana zdając starą, strasznie drogo, może jakiś zamiennik kupić? znalazłem kilka http://google.plczesc/przeplywomierz-masowy-powietrza-bremi-30213,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,2-0-130km,5-4731-15507-102806-0-47-30213.html http://google.plczesc/przeplywomierz-masowy-powietrza-bosch-0986280215,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,2-0-130km,5-4731-15507-102806-0-30-0986280215.html http://google.plczesc/przeplywomierz-masowy-powietrza-bosch-0280218058,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,2-0-130km,5-4731-15507-102806-0-30-0280218058.html Warto coś z tego wziąć?
kamil-vag Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Nie masz nic do stracenia. Wyczyść IPA i zobaczysz czy pomoże, jak nie kupisz nową dopiero.
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2016 witam, ponownie, wczoraj byłem u mechanika, który stwierdził, uszkodzenie gruszki od kolektora - pęknięta membrana - i teraz nasuwa mi się pytanie, bo mechanik stwierdził ze to te uszkodzenie powoduje m.in złe wskazania przepływomierza itp., proszę o opinię w tym temacie. A drugie pytanie, czy ktoś z was miał podobny przypadek z gruszką i czy się da to naprawić czy kupić nową lub dobrą używkę?
kamil-vag Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Zrób test i rozwiejesz wątpliwości. Najpierw log na wyciagnietym siłowniku gruszki, a potem log na zablokowanym - wsuniętym do końca (jakoś go zablokuj) i zobaczysz wtedy czy zmienią się odczyty MAF. Membranę możesz próbować skleić, lub szukać używki...
RAFAL RUDZINSKI Opublikowano 21 Maja 2016 Autor Opublikowano 21 Maja 2016 Witam, od dłuższego czasu walczę z gruszka kolektora ssacego. W przeciągu miesiąca zamówiłem już 3 używki i żadna nie działa. Teraz pytanie czy to faktycznie wina gruszki, bo sprzedający twierdzili że są sprawne. Po podłączeniu każdej z nich było słychać że jest w nich ciśnienie bo po odpieciu przewodów było słychać jak ulatuje powietrze, czy to świadczy o szczelności membrany i wtedy przyczyną jest co innego? Może za niskie to ciśnienie? mechanik powiedział żeby zacząć od wymiany samych przewodów podciśnienia, macie jakieś pomysły lub podobne przypadki? A i jeszcze jedno czy to cięgno ma się poruszać na biegu jałowym podczas dodawania gazu czy może pod obciążeniem podczas jazdy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się