Norbert_lux Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 witam,chyba zajechałem silnik,proszę o diagnozę,ale do rzeczy, auto spala olej,w lusterkach widzę kłęby dymu,w niektórych momentach wchodzi na obroty na 5 tyś gdy nawet puszczę nogę z gazu i muszę wyłączyć kluczykiem żeby silnik nie zaryczał się na śmierć, od kilku mechaników mam dwie opinie padło turbo albo uszczelka pod głowicą, przychodzi mi na myśl jeszcze jedno rozwiązanie uszczelniacze zaworów, gdy ostudziłem trochę silnik to po odpaleniu chodzi bardzo nie równo,tak jak by jeden gar lub dwa nie dawał mocy, przed tą awarią bardzo częsło całą budą że pomyślałem że to dwumas,a silnik ciężko było rozkręcić do 2000 obrotów, ogólnie to spaliło około 2 litrów oleju przy tym zdarzeniu,więc obawiam się czy katalizatory nie dostały popalić i czy ich nie przytkało
misiek95 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Zdejmij dolot i zobacz czy jest w nim olej. A jakie jest wlasciwie pytanie?
piotrsob1 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Olej w dolocie w ilości powodującej rozbieganie się silnika może pojawić się praktycznie tylko z uszkodzonej turbosprężarki
Norbert_lux Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) acha,no faktycznie jakie jest pytanie,w zasadzie to nasuwa się mnóstwo pytań,bo chciałbym zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy,regeneracja turbo ale najważniejsze pytanie to dlaczego silnik chodzi jak traktor,jakby na 5 garów,nierówno i brak mocy Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez Norbert_lux
KOSA1987 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 acha,no faktycznie jakie jest pytanie,w zasadzie to nasuwa się mnóstwo pytań,bo chciałbym zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy,regeneracja turbo ale najważniejsze pytanie to dlaczego silnik chodzi jak traktor,jakby na 5 garów,nierówno i brak mocy padło Ci turbo, puściło olej i silnik się rozbiegał. Sprawdz ciśnienie na cylindrach, chodzi nierówno najprawdopodobniej dlatego że zgieło korbę ponieważ olej poszedł na tłok. Przerabiałem już takie coś
Norbert_lux Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Opublikowano 17 Maja 2016 kolego Kosa,sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i faktycznie na piątym jest jego brak, ale może to nie krzywa korba tylko dziura w tłoku bo ciśnienie wali w karter, mam pytanie to forumowiczów jak wymienić tłok? trzeba wyjmować silnik?
Prezes870 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Trzeba zdjac glowice oraz miske olejowa i tlok wychodzi gorą .
Gość Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 co z tego, ze wymienisz sam tlok, wal juz nie bedzie wywazony tak jak trzeba, do tego dolicz komplet panewek na wszystkie korby i szlif walu, planowanie glowicy i pare dupereli po drodze jakies uszzczelki
Norbert_lux Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2016 hmm sprawa się komplikuje ,dopiero dzisiaj zauważyłem że wałek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek,nie powodowało to kolizji z tłokiem dopóki nie powstał nagar olejowy na tłoku który w wysokiej temperaturze i ciśnieniu zrobił się jak kamień, nie wiem jak dźwigienka przeżyła zderzenie z tłokiem,bo są na ogół kruche,no i zawór,czy się nie wygiął,jutro sprawdzę, przypuszczam że na przestawionym ząbku na zębatkach rozrządu auto zrobiło kilkadziesiąt tys.km, wziąłem tłok z AKE 180KM no i znowu się zawiodłem bo tłok jest mniejszy na średnicy o 0,5 mm mój w AKN ma 78,75 tłok jest pęknięty aż do sworznia dlatego mój wniosek że dziura w tłoku nie pochodzi od lejącego wtrysku tylko od kolizji, miał ktoś już takie przeboje z silnikiem? ja zrobiłem trochę inaczej,pod rozrusznik kabelek i do klemy + wtedy możesz sam obserwować wychylenie wskazówki na zegarze bo nie zawsze jest ktoś do pomocy. fakt że kompresja jest gorsza na tym silniku niż na poprzednim,i akumulator też nie pierwszej młodości,swoją drogą to zmieści się tam 100Ah? 74 ma długość 28cm 80ka ma 31cm a 100Ah to ile? jak w temacie silnik po awarii turbo i może dopala się jeszcze olej z dolotów mimo że czyściłem je wielokrotnie to pewnie spływa z intercoolerów, wtryski przełożone ze starego silnika i tam nie sprawiały kłopotów,poza jednym który jest nieznanego pochodzenia i ostatnia rzecz,kąta właściwie nie ustawiałem ,tylko to jest to co wyszło na blokadach 1,6 ATDC na zimnym, jak bardzo to się zmieni na ciepłym, właściwie co za różnica ciepły czy zimny,latem otoczenie w cieniu ma 25 st a w słońcu 40 sprawdzał ktoś już jak się zmienia kąt w zależności od temperatury? aha jaki ten kąt ma być jedne fora piszą że 1 inne że 2 a jeszcze inne że od -0,5 do -1,5 co u diabła?to w końcu ile dzięki za odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się