DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 witam kolegów jakiś czas temu zakładałem wątek na ten sam temat ale został on zamkniety z powodu takiego ze był ale przeszukujac forum nieotrzymałem dokładnych informacji w tym temacie.chodziło o zamontowanie wskażnika cisnienia turbo w moim AFN. pisaliscie ze zeby podłaczyc taki wskaznik to nietrzeba nic przerabiac w silniku tylko odpowiednio go podpiać,na innym zaprzyajznionym miom forum wyczytałem ze trzeba wiercic dziure w dolocie powietrza i zamontowac wentylek rowerowy zeby podłaczyc ten wskaznik,wy drodzy klubowicze pisaliscie ze wystarczy go podpiac w odpowiedni wezyk i to koniec sprawy.wiec bym był rad gdyby ktos moje watpliwosci rozwiał i wytłumaczył mi po ludzku jak to podłaczyc.wiem ze sie powtarzam i za to przepraszam .pozdrawiam
sokolnh Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 prosze Cie bardzo http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_montaz_wskaznika_doladowania_na_slupku-t30498.30.html trzeba wsadzic króciec w dolot
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 aha dzieki wiec jednak trzeba lekko podłubac
domjenick Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 lekko?tniesz przewod gumowy,wstawiasz trojnik i po sprawie,bo umieszczenie to juz indywidualna sprawa,jesli masz wszystko,to jakas godzinka z dwoma piwami
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 oki wiec jednak nie trzeba wiercic dziur w dolocie i wstawiac róznych wentylków i zaworków dzieki.[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 12:04_________________________________________________a masz kolego moze jakies fotki w którym miejscu dokładnie to zrobic
sokolnh Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 lekko?tniesz przewod gumowy,wstawiasz trojnik i po sprawie,bo umieszczenie to juz indywidualna sprawa,jesli masz wszystko,to jakas godzinka z dwoma piwami ciekawe gdzie ten trojnik wstawisz
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 ok teraz to juz niewiele rozumiem ale dzieki
gregory Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 na innym zaprzyajznionym miom forum wyczytałem ze trzeba wiercic dziure w dolocie powietrza i zamontowac wentylek rowerowy zeby podłaczyc ten wskaznik Ciekawe kto wpadł na ten dziwny pomysł aby wentylek z roweru zamontować właśnie w to miejsce jak wiadomo wentyl przepuszcza powietrze tylko w jedną strone więc niby jak wskaźnik ma poprawnie i szybko oddawać to co dzieje się w kolektorze ssącym?? Poza tym wiercąc w kolektorze część opiłków poleci do jego wnętrza i po odpaleniu silnik zassa je do komory spalania. Napisz jeszcze na którym ciekawym forum to wyczytałeś?
sokolnh Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 nie w kolektorze ssącym o tu : tam gdzie X wiercisz, wpasowujesz króciec i wezyk do kabiny ciagniesz
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 super kolego dzieki za obrazek teraz juz wiem i sobie podłacze.a tak apropo ładnine utzrymany silniczek jak zadko sie trafia , mój podobnie wyglada.fajny [br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 12:52_________________________________________________a tak jeszcze tylko jedno ten króciec ma byc z jakims dławikiem zeby pokazywał prawidłowo czy normalny ze swobodnym przelotem
sokolnh Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 mój jest zwykły przelotowy i chyba działa poprawnie btw, to nie mój silnik, ja mam ładniejszy
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 jeszcze ładniejszy to niezle ten juz robi wrazenie a ostatnie pytanie czy ta srednica wezyka co jest w orginale jak sie kupuje to jest ok bo to wskazniek mam od benzyny a w dieslu o ile wiem to bedzie taki sam wezyk dzieki
domjenick Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 ciekawe gdzie ten trojnik wstawisz mozwesz w wezyk,ktory idzie do ECU,mozesz w wezyk,ktory wychodzi z turbo[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 17:15_________________________________________________chyba ,ze w dieslu jest jakos inaczej...ale,skoro mozna przekladac turbawki do innych modeli musi byc podobne rozwiazanie
DejwB5 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 Dziekuje kolego sokolnh za pomoc .pozdrawiam
gregory Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 mozesz w wezyk,ktory wychodzi z turbo Zaraz za turbo jest inne ciśnienie niż w kolektorze ssącym.
domjenick Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 ale mozna do wezyka,ktory idzie od n75 i od tego jest regolowana dawka paliwa zgoda,zaraz za turbo jest inne cisnienie-ale na pewno nie ma duzej roznicy,te roznice nie kazdy wskaznik pokaze
gregory Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 ale mozna do wezyka,ktory idzie od n75 i od tego jest regolowana dawka paliwa zgoda,zaraz za turbo jest inne cisnienie-ale na pewno nie ma duzej roznicy,te roznice nie kazdy wskaznik pokaze Oojj Domjenick podłącz sobie wskaźnik w wężyk od N75, czyli zaraz na wyjściu turba to zobaczysz jaka twoja maleńka K03 jest wielka :gwizdanie: Poza tym to we wskaźniku Boost głównie chodzi o monitorowanie ciśnienia które wpada do silnika, a nie wychodzi z turba. Ciśnienie wychodzące z turba zawsze jest wyższe niż te które pokaże ci wkaźnik podłączony do kolektora ssącego. Ps. Dawka paliwa nie jest regulowana w zależności od ciśnienia w wężyku N75, ale u ciebie Domjenick od masy powietrza które zmierzy przepływka+ciśnienia które zmierzy Map-sensor, a u mnie w AEB tylko od wartości jakie zmierzy przepływka.
domjenick Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 fajnie,ze cos nowego sie dowiedzialem,zawsze myslalem ,ze do ustalenia dawki potrzebna jest ilos powietrza i jego cisnienie plus temperatura wiedzialem,ze dawka nie jest regulowana przez n75,sory jesli tak pomyslales-mialem na mysli to,ze n75 po przekroczeniu danego cisnienia pow,przekazuje o tym info do ECU i to tez ma wplyw na ustalenie dawki paliwa a jakie roznica cisnienia bedzie,gdy za turbo bedzie 1 bar-co bedzie w kolektorze?mam na mysli wartosc w przyblizeniu...
gregory Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 zawsze myslalem ,ze do ustalenia dawki potrzebna jest ilos powietrza i jego cisnienie plus temperatura Dobrze, że tak myślałeś bo tak jest. n75 po przekroczeniu danego cisnienia pow,przekazuje o tym info do ECU i to tez ma wplyw na ustalenie dawki paliwa N75 nie podaje sygnału do ECU, a ECU podaje sygnał do N75 aby wysterować odpowiednio turbine. a jakie roznica cisnienia bedzie,gdy za turbo bedzie 1 bar-co bedzie w kolektorze?mam na mysli wartosc w przyblizeniu... Tego ci konkretnie nie powiem(możek kiedyś jak coś będe robił podłącze manometr na wyj. turba i stestuje to), ale na pewno mniej, pomyśl jak za turbiną jest 1Bar, to w kolektorze na pewno mniej bo silnik też część powietrza zasysa. A jak przepustnica zostanie zamknięta co ci pokaże wskaźnik?
domjenick Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 . A jak przepustnica zostanie zamknięta co ci pokaże wskaźnik? ...na pewno mniej niz przed przepustnica...chyle czola dobra,to jeszcze jedno pytanko-cisnienie mierzone Vagiem-w ktorym miejscu na silniku zaczyna pomiar? [br]Dopisany: 07 Grudzień 2008, 18:37_________________________________________________ ECU podaje sygnał do N75 teraz juz przypominam sobie,ze uzaleznione jest to od mapy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się