Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wskaźnik ciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam kolegów

jakiś czas temu zakładałem wątek na ten sam temat ale został on zamkniety z powodu takiego ze był ale przeszukujac forum nieotrzymałem dokładnych informacji w tym temacie.chodziło o zamontowanie wskażnika cisnienia turbo w moim AFN. pisaliscie ze zeby podłaczyc taki wskaznik to nietrzeba nic przerabiac w silniku tylko odpowiednio go podpiać,na innym zaprzyajznionym miom forum wyczytałem ze trzeba wiercic dziure w dolocie powietrza i zamontowac wentylek rowerowy zeby podłaczyc ten wskaznik,wy drodzy klubowicze pisaliscie ze wystarczy go podpiac w odpowiedni wezyk i to koniec sprawy.wiec bym był rad gdyby ktos moje watpliwosci rozwiał i wytłumaczył mi po ludzku jak to podłaczyc.wiem ze sie powtarzam i za to przepraszam .pozdrawiam

Opublikowano

lekko?tniesz przewod gumowy,wstawiasz trojnik i po sprawie,bo umieszczenie to juz indywidualna sprawa,jesli masz wszystko,to jakas godzinka z dwoma piwami :wink4:

Opublikowano

oki wiec jednak nie trzeba wiercic dziur w dolocie i wstawiac róznych wentylków i zaworków dzieki.[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 12:04_________________________________________________a masz kolego moze jakies fotki w którym miejscu dokładnie to zrobic

Opublikowano

lekko?tniesz przewod gumowy,wstawiasz trojnik i po sprawie,bo umieszczenie to juz indywidualna sprawa,jesli masz wszystko,to jakas godzinka z dwoma piwami :wink4:

ciekawe gdzie ten trojnik wstawisz

Opublikowano

na innym zaprzyajznionym miom forum wyczytałem ze trzeba wiercic dziure w dolocie powietrza i zamontowac wentylek rowerowy zeby podłaczyc ten wskaznik

Ciekawe kto wpadł na ten dziwny pomysł aby wentylek z roweru zamontować właśnie w to miejsce :no: jak wiadomo wentyl przepuszcza powietrze tylko w jedną strone więc niby jak wskaźnik ma poprawnie i szybko oddawać to co dzieje się w kolektorze ssącym?? Poza tym wiercąc w kolektorze część opiłków poleci do jego wnętrza i po odpaleniu silnik zassa je do komory spalania. Napisz jeszcze na którym ciekawym forum to wyczytałeś?

Opublikowano

nie w kolektorze ssącym

o tu :

image00028mf2vw8.jpg

tam gdzie X wiercisz, wpasowujesz króciec i wezyk do kabiny ciagniesz

Opublikowano

super kolego dzieki za obrazek teraz juz wiem i sobie podłacze.a tak apropo ładnine utzrymany silniczek jak zadko sie trafia , mój podobnie wyglada.fajny

[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 12:52_________________________________________________a tak jeszcze tylko jedno ten króciec ma byc z jakims dławikiem zeby pokazywał prawidłowo czy normalny ze swobodnym przelotem :)

Opublikowano

mój jest zwykły przelotowy i chyba działa poprawnie :)

btw, to nie mój silnik, ja mam ładniejszy :decayed:

Opublikowano

jeszcze ładniejszy to niezle ten juz robi wrazenie

a ostatnie pytanie czy ta srednica wezyka co jest w orginale jak sie kupuje to jest ok bo to wskazniek mam od benzyny a w dieslu o ile wiem to bedzie taki sam wezyk dzieki

Opublikowano

ciekawe gdzie ten trojnik wstawisz

mozwesz w wezyk,ktory idzie do ECU,mozesz w wezyk,ktory wychodzi z turbo[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 17:15_________________________________________________chyba ,ze w dieslu jest jakos inaczej...ale,skoro mozna przekladac turbawki do innych modeli musi byc podobne rozwiazanie

Opublikowano

mozesz w wezyk,ktory wychodzi z turbo

Zaraz za turbo jest inne ciśnienie niż w kolektorze ssącym.

Opublikowano

ale mozna do wezyka,ktory idzie od n75 i od tego jest regolowana dawka paliwa

zgoda,zaraz za turbo jest inne cisnienie-ale na pewno nie ma duzej roznicy,te roznice nie kazdy wskaznik pokaze

Opublikowano

ale mozna do wezyka,ktory idzie od n75 i od tego jest regolowana dawka paliwa

zgoda,zaraz za turbo jest inne cisnienie-ale na pewno nie ma duzej roznicy,te roznice nie kazdy wskaznik pokaze

Oojj Domjenick podłącz sobie wskaźnik w wężyk od N75, czyli zaraz na wyjściu turba to zobaczysz jaka twoja maleńka K03 jest wielka :gwizdanie:

Poza tym to we wskaźniku Boost głównie chodzi o monitorowanie ciśnienia które wpada do silnika, a nie wychodzi z turba.

Ciśnienie wychodzące z turba zawsze jest wyższe niż te które pokaże ci wkaźnik podłączony do kolektora ssącego.

Ps. Dawka paliwa nie jest regulowana w zależności od ciśnienia w wężyku N75, ale u ciebie Domjenick od masy powietrza które zmierzy przepływka+ciśnienia które zmierzy Map-sensor, a u mnie w AEB tylko od wartości jakie zmierzy przepływka.

Opublikowano

fajnie,ze cos nowego sie dowiedzialem,zawsze myslalem ,ze do ustalenia dawki potrzebna jest ilos powietrza i jego cisnienie plus temperatura

wiedzialem,ze dawka nie jest regulowana przez n75,sory jesli tak pomyslales-mialem na mysli to,ze n75 po przekroczeniu danego cisnienia pow,przekazuje o tym info do ECU i to tez ma wplyw na ustalenie dawki paliwa :mysli:

a jakie roznica cisnienia bedzie,gdy za turbo bedzie 1 bar-co bedzie w kolektorze?mam na mysli wartosc w przyblizeniu...

Opublikowano

zawsze myslalem ,ze do ustalenia dawki potrzebna jest ilos powietrza i jego cisnienie plus temperatura

Dobrze, że tak myślałeś bo tak jest.

n75 po przekroczeniu danego cisnienia pow,przekazuje o tym info do ECU i to tez ma wplyw na ustalenie dawki paliwa :mysli:

N75 nie podaje sygnału do ECU, a ECU podaje sygnał do N75 aby wysterować odpowiednio turbine.

a jakie roznica cisnienia bedzie,gdy za turbo bedzie 1 bar-co bedzie w kolektorze?mam na mysli wartosc w przyblizeniu...

Tego ci konkretnie nie powiem(możek kiedyś jak coś będe robił podłącze manometr na wyj. turba i stestuje to), ale na pewno mniej, pomyśl jak za turbiną jest 1Bar, to w kolektorze na pewno mniej bo silnik też część powietrza zasysa. A jak przepustnica zostanie zamknięta co ci pokaże wskaźnik?

Opublikowano

. A jak przepustnica zostanie zamknięta co ci pokaże wskaźnik?

...na pewno mniej niz przed przepustnica...chyle czola :wink4:

dobra,to jeszcze jedno pytanko-cisnienie mierzone Vagiem-w ktorym miejscu na silniku zaczyna pomiar? :mysli:[br]Dopisany: 07 Grudzień 2008, 18:37_________________________________________________

ECU podaje sygnał do N75

teraz juz przypominam sobie,ze uzaleznione jest to od mapy... :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...