Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat instalacji sterownika wentylatorów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Nie włącza mi się wentylator od klimatyzacji przez co nie uruchamia się sama klima. Błąd jaki pokazuje to p18080. Potrzebuje schematu, a szukam już kilka dni po internecie i bez skutku, byłbym bardzo wdzięczny jeżeli ktoś by mógł poratować jakimś zrzutem. Dodam, że główny wentylator mam na wiskozie, także na nie go ta usterka nie ma wpływu. Dziękuje bardzo i pozdrawiam!

Opublikowano

Niewłączanie wentylatora klimatyzacji może powodować kilka czynników. Sam zmagam się z problemem ciągłej pracy wentylatora na 2 biegu już po włączeniu zapłonu, ale początkiem było właśnie niezałączanie się wentylatora i ten sam błąd. Swoje poszukiwania zacząłem od sprawdzenia bezpieczników (za ten wentylator odpowiada bezpiecznik nr. 4) a następnie od wyjęcia modułu sterującego wentylatorem. Po wyjęciu i rozłączeniu czarnej plastikowej osłony przewodów, pomyślałem bingo. Okazało się, że urwany był (lub skorodowany) przewód zasilający. Przylutowałem przewód, poskładałem wszystko do kupy myśląc że po problemie. Po włączeniu zapłonu (po 5-6 sek.)usłyszałem, dźwięk pracującego wentylatora. Od tamtego czasu szukam informacji co może być tego przyczyną, bez rezultatu.

Co do twojej przypadłości, to czy aby w układzie masz czynnik?, bo bez niego klimatyzacja się nie uruchomi (palący się przycisk ECON na panel), lub niesprawny czujnik wysokiego ciśnienia w układzie.Jeżeli masz dostęp do kabelka to możesz sprawdzić wchodząc w 08 (klimatyzacja)-> 08 (Means. Blocks.)-> grupa 001 w 4 okienku masz ciśnienie w układzie, u mnie po nabiciu i niepracującej jest 4 bar.

Podsumowując:

1 sprawdź bezpiecznik nr.4

2. sprawdź zasilanie sterownika wentylatora (przykręcony do obudowy na wentylatorem)

3. wyeliminuj brak czynnika w układzie (mało prawdopodobne, bo wtedy wywaliłoby inny błąd i palenie się przycisku ECON).

Na razie tyle, mam nadzieję , że uporasz się ze swoim problemem.

Opublikowano

Wielki dzięki za odpowiedź! Ogólnie zacząłem od sprawdzania bezpieczników i napiecia na wtycze do sterownika, oraz samego wentylatora na krótko i wszystko wyglądało ok, oprócz sygnału z ecu we wtyczce którego nie potrafiłem sprawdzić. więc kupiłem nowy sterownik i dalej było to samo. Dzisiaj po Twojej uwadze, poszedłem i zauważyłem, że jeden plus we wtyczce zginął, bezpiecznik numer 4 o dziwo spalony (przypuszczam że przy przerzucaniu sterowników poszedł) podłączyłem stary sterownik i wentylator o dziwo ruszył i błędy poznikały :D nie wiadomo na jak długo, bo może gdzieś jakiś przewód puszcza i jak zacząłem mieszać pod podszybiem to akurat złapał. Sprężarka wydaje mi się, że rusza bo wartości w grupie 1 zmieniają w dwóch pierwszych okienkach z zer na około 0.650 A i 65% a ciśnienie na wyłaczonym pokazuje 7bar a krótko po włączeniu pokazuje nawet chwilo 9 później 7-8. Ale o dziwo dalej nie czuć wpadającego chłodku w kabinie chociaż gorąco dzisiaj nie jest, ale czy coś może być odpowiedzialne za taki stan rzeczy gdy sprężarka się włącza?

Co do Twojego problemu jakie masz napięcia na wtyczce do sterownika wentylatorów? napewno masz stale 2 plusy z tego co mówisz?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Tomeczek1403 sprawdź czy przekaźniki na podszybiu nie pływają w wodzie - poszukaj jak zdjąć pokrywę komputera. Częstym efektem zalania jest właśnie załączający się wentylator. Druga możliwość dla załączającego się wentylatora to uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Mandal - ciśnienie po uruchomieniu klimy powinno iść do 12-13 bar, Ustaw temperaturę na low lub włącz nadmuch na szybę przednią i sprawdź wartości jakie pokazuje.

Opublikowano

Polutowałem kabelki od sterownika, włożyłem go na miejsce i po włączeniu klimy przestał włączać się wiatrak, podłączyłem kompa ciśnienie spadło do 6bar i stoi w miejscu bez względu czy na włączonej czy wyłączonej klimie, także wygląda na to jak by kompresor się przestał włączać, jakie jest graniczne ciśnienie? z 2 godziny temu jak się bawiłem po włączeniu klimy pokazywało na maxa na low 9bar czyli klima raczej do nabicia? Wentylator włącza się zawsze z klimą czy tylko przy określonych warunkach? Gdy zrobię test wentylator załącza się prawidłowo.

Pozdrawiam serdecznie!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mandal odnośnie ciśnienia to masz ok, po włączeniu klimy uruchamia się także wentylator a co za tym idzie obniża temperaturę czynnika i spada też automatycznie ciśnienie. Co do napięcia w mojej wtyczce to mam na grubym czerwonym stale napięcie , natomiast na cienkich w jednym napięcie jakie jest w instalacji a w drugim 3,51V.

bobikos w podszybiu w skrzynce ze sterownikiem silnika czysto i suchutko jak na pustyni, co do czujnika to jest sprawny. Sprawdzałem go jakie podaje temperatury do sterownika i na tablice, są takie same. Czujnik ciśnienia w układzie również sprawny, pokazuje wzrost ciśnienia przy włączeniu klimy, a po wyjęciu bezpiecznika 6 pokazuje w VAG-COM 1 bar.i jednocześnie błąd w sterowniku. U mnie wentylator uruchamia się 5-6 s po włączeniu zapłonu, nie uruchamiając silnika, więc to jest całkiem inna sytuacja.

Opublikowano

Z tego co wiem, to jeżeli masz włączoną klimę to się załącza się dopiero właśnie po 5sekundach od odpalenia także to jest normalne. A 12V pojawia się na cieńkim przewodzie przy odpalonym silniku oraz włączonej klimie, także albo masz gdzieś zwarcie, albo jakiś przekaźnik nie puszcza.

Opublikowano

Uściślając to napięcie na cienkich pojawia się po włączeniu zapłonu(bez odpalania silnika), natomiast na grubym przewodzie napięcie jest cały czas.

Opublikowano

A powinno się pojawić dopiero przy pracującym silniku i włączonej klimie, bynajmniej tak jest u mnie. U mnie klima dalej się nie włącza. Econ mi się wyłącza także ciśnienie powinno być ok w układzie do samego załączenia klimy? błędów żadnych nie ma także podejrzewam jeszcze zerwane sprzęgło na sprężarce, ale czy wtedy nawet wentylator by sie nie włączał?

pozdrawiam.

Opublikowano

Problem z włączającym się (na max. obroty) wentylatorem klimatyzacji po przekręceniu kluczyka rozwiązany. Przyczyna okazał się źle wgrany program sterownika silnika. Po wgraniu oryginalnego programu, moje problemy zostały rozwiązane, zarówno z wentylatorem jak i tempomatem.

Opublikowano

Witam, 

 

czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić na "krótko" wiatrak klimatyzacji. Poniżej wtyczka (załącznik) podałem z aku "+" do kabla czerwonego oraz "-" do kabla brązowego. Brak reakcji, ale są tam jeszcze jakieś dwa piny, czy one odpowiadają za sterowanie? 

 

Ogólny problem z moją klimatyzacją jest taki że klimatyzacja jest świeżo nabita, jednak z powodu niepracującego wentylatora ciśnienie rośnie powyżej 18atm

wtyczka.PNG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...