pdasiek Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Panowie od roku posiadam audi a4b7 2.0tdi BLB, multitronic. Mam następujący problem, Auto po osiągnięciu 90 stopni (wcześniej drgania praktycznie wogóle nie występują) oraz powyżej 90 km/h dostaje wibracji. (właściwie to powyżej 1600 obr/min na wysokich biegach 4,5,6,7 - w trybie S, bądź na D powyżej 1600) Zaznaczam że są to wibracji cykliczne (zawieszenie odpada) na takiej zasadzie że 2s jest idealnie, a 2s lekko czuć wibracje na budzie auta (na kierownicy tego praktycznie nie czuć) i tak w kółko. Na zimnym nie odczuwam tych wibracji. Korekcje wtrysków z grupy 13 są ok, maksymalne odchyłki na poziomie 0.7-1.1 (niby można już coś podejrzewać ale nie koniecznie) Wymieniłem uszczelki na pompowtryskach, przykręciłem nowymi śrubami itd. Przy okazji sprawdziłem pompki w serwisie Bosha, - ponoć 2 pompki do regeneracji bo "lekko leją", aczkolwiek powiedziano mi że przez te pompki może nierówno pracować na niskich obrotach, a u mnie zaczyna się to dopiero powyżej 1700 obr, i trwa aż do samego końca (nie tak jak w większości przypadków do 2100-2200 obr/min) Na wolnych obrotach jest bardzo ładnie, sporadycznie raz na jakiś czas lekko zatrzęsie budą. Stąd decyzja że wkłądamy stare, którę były umyte w myjce ultraźwiękowej, i na nowych uszczelkach/śrubach. Efekt taki że zero poprawy. Co to panowie może być? Dziwne to że na zimnym jest całkiem ok. Najbardziej się to na sile przy większym obciążeniu oraz stałej prędkości (np jazda ze stałą prędkością pod górkę) jeżeli hamuje silnikiem bądź lekko przyśpieszam drgania delikatnie ustępują. Dodam że dwumas ma 30.000 km, chociaż w ogóle objawy mi do niego nie pasują. Czy możliwe że to jakiś czujnik temperatury/przepływka/EGR czy coś w ten deseń? może auto chodzi na "ssaniu" cały czas stąd wibracje przy wyższych obrotach po rozgrzaniu. Pod komputerem nie ma ani jednego błędu. Jeżeli czyta to ktoś z okolic Radomia/Lublina i zna się w temacie i chciałby się podjąć diagnozy to bardzo proszę o kontakt. wibracje te nie są jakieś strasznę, część mechaników nawet ich nie czuła przy jeździe testowej (fakt tez jest taki że auto ma lepsze i gorsze dni, staram się tankować dobre paliwo, probowałem też preparaty LM ale nie pomogły)
adamresinski Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 Ja również mam cykliczne drgania w czasie jazdy od 1700 obr do prawie końca, prędkości od około 90 do 180km/h, też jest tak, że chwilę jest ok a chwile drga (czuć, że idzie to od silnika, drży po kierownicy pedałach fotelu), na postoju raz na parę minut bujnie silnikiem. Zawieszenie całe nowe, felgi opony sprawdzane hunterem, a wtryski i dwumas ori. Po weekendzie majowym oddaje do mechanika, on twierdzi, że wina jest turbo - przeładowuje w momencie drgań i silnik nie radzi sobie z nadmiarem powietrze - nie koryguje dawką paliwa. Drażni to nieziemsko czasem auto jedzie jak po stole a czasem jak po tarce...
pdasiek Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Opublikowano 1 Maja 2016 Kurcze to mamy identyko! Dodam ze u mnie wyzwala blad raz na kilka tygodni przeladowania turbo. Także może cos w tym jest!
adamresinski Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Prawie identyko, ja mam manual a Ty multi. Błędy wali mi przepływomierz o ile pamietam range exceeded (overboost conditon) i sporadycznie blad klapy gaszacej.
pdasiek Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 Prawie identyko, ja mam manual a Ty multi. Błędy wali mi przepływomierz o ile pamietam range exceeded (overboost conditon) i sporadycznie blad klapy gaszacej. Podmieniałeś przepływomierz? Ogólnie poradziłeś sobie z tym problemem czy cały czas walczysz?
adamresinski Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Z racji braku czasu, nie. Nie podmienialem przeplywki, zamierzam wypozyczyc ja i czujniki doladowania na podmiane. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pdasiek Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2017 I jak tam koledzy, wiadomo coś? ja caly czas sie zbieram by oddac do mechaniora ale z braku czasu odkladam to z miesiaca na miesiac. witam, jestem po wymianie pompek na używane z końcówką 073G+, problem zniknął Dodam że ECU nie daje korekcji na dawke paliwa powyżej 1700 obr/min, dlatego samochód do tej predkosci obrotowej chodził jako tako normalnie, natomiast powyżej tych obrotów zaczynała się cyklicznie pojawiająca się "tarka" w tej chwili samochód płynnie przyśpiesza bez wibracji, ze stałą prędkością też jest super, przynajmniej do 150 km/h bo warunki pogodowe nie pozwoliły na dalsze testy (temp. -18 st. C) Wreszcie po prawie dwuletniej walce moge się cieszyć sprawnym autkiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się