moonru5h Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Witam serdecznie! Od 3 miesięcy jestem posiadaczem A4 Avant z silnikiem 1.8 TFSI 170KM i zastanawiam się czy warto w tym przypadku tankować Pb98, a może lepiej pozostać przy Pb95. Zachęcam do dyskusji i wymiany doświadczeń.
sowiq Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) Rozumowanie, że Pb98 jest "lepsza" niż Pb95 jest błędne. Ba! Pb98 może nawet zaszkodzić silnikom przeznaczonym pod Pb95 - polecam poczytać o tzn. spalaniu stukowym. Edytowane 6 Maja 2016 przez sowiq 1
marasekm Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Przecież 98 lepiej zabezpiecza przed spalaniem stukowym niż 95. Liczba oktanowa określa odporność benzyny na niekontrolowany samozapłon - czyli właśnie spalanie stukowe. Im więcej oktanów tym większa odporność na samozapłon.
moonru5h Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Opublikowano 6 Maja 2016 Informacja przy wlewie paliwa Eurosuper Pb95 (min 91) ? A kusi żeby spróbować Pb98 ? Pytanie czy będzie to miało jakikolwiek rezultat poza wyższym rachunkiem na stacji? ?
Nowak50 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Moim zdaniem lej pb95 jak zaleca producent Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
komoornik Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Zalej 98 i jedź wtedy zrobić program silnika. Wtedy będzie to miało duży sens.
sambo Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Mi na 95 wychodziły gorsze logi. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
liquid8p Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Jak zatankujesz pb98, to silnik będzie miał lepszą kulturę pracy, ale będzie słabszy. Chodzi tu właśnie o spalanie stukowe. Na klapce wlewu masz pb95, to takie paliwo lej.
black dragon 5 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Ja leje Motul syntetyczny Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
zabiello Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) Tylko że to nie są silniki z przed 20 lat, w silniku jest na tyle czujników oraz sterownik silnika jest na tyle "inteligentny" że po pewnej chwili od uruchomienia dostosuje się czy to do benzyny 95 czy do 98. Producent zaleca 95 i sterownik standardowo jest pod 95 przystosowany. Ja jakoś nie zauważyłem różnicy w jeździe na benzynie 95 czy 98, najważniejsze jest to by tankować paliwo dobrej jakości na sprawdzonych stacjach i im więcej oktanów tym trudniej o samozapłon. Edytowane 6 Maja 2016 przez zabiello
black dragon 5 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Ja jechałem w trasę do Chorwacji zatankowałem 98 rok wcześniej jechałem tą same trasę na 95 . Mocy większej nie odczułem za to spalanie wzrosło na 98 o pół litra! Byłem zaskoczony tym myślałem że powinno być odwrotnie. Bez sensu lać 98 no chyba że ma się zmieniony program. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka 1
moonru5h Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Opublikowano 6 Maja 2016 Niedługo również planuję wyjazd w dłuższą trasę i zastanawiałem się czy z Pb98 pokona się większy dystans na jednym baku w porównaniu do Pb95? Według doświadczenia kolegi jest wręcz przeciwnie. Ciekawa i cenna informacja. W kwestii pytania o olej to sam wybrałem Valvoline Synpower.
komoornik Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 A jaki olej pod ta benzynę polecacie? Hue hue. Jeździj dalej autobusem w dieslu
zabiello Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Niedługo również planuję wyjazd w dłuższą trasę i zastanawiałem się czy z Pb98 pokona się większy dystans na jednym baku w porównaniu do Pb95? Według doświadczenia kolegi jest wręcz przeciwnie. Ciekawa i cenna informacja Co do spalania to już ocena subiektywna,ja na 98 z quattro i manualem mogę zejść do 6,7l/100km ale jadąc po tej samej trasie i korzystając z osiągów silnika nie jest problemem 7,5l/100km, jeżdżąc w trasy na 98 robiłem po 750 km i wg komputera zasięgu zostawało zawsze ponad 100-120 km więc sporo do rezerwy, w wakacje jechałem na Węgry w 4 dorosłe osoby, pełny bagażnik, klima a do granic Polski z pod Lublina dość szybko dojechałem a spalanie po 600km miałem 7,1 albo 7,2l/100km.
moonru5h Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 Silnik CJEB jest przystosowany do Pb95, ale z technicznego punktu widzenia 98 raczej mu nie zaszkodzi ? Jeśli w trasie, na jednym zbiorniku, da się dzięki temu przejechać dodatkowe 100km to temat jest warty rozważenia.
griga-st Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) :] Edytowane 9 Maja 2016 przez griga-st
konrad_1 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Jam silnik CJEB i też miałem taki dylemat. Dostałem oficjalną odpowiedź z Audi, że nie ma problemu z 98, a wręcz zalecają taką benzynę do TFSI. I tak sobie jeżdżę na 98. Kultura pracy dużo lepsza, silnik pracuje ciszej. Co do mocy, to nie stwierdziłem ani przyrostu ani spadku. Jak nie lubisz wycia silnika na wysokich obrotach, to lej 98 - jest przyjemniej dla ucha.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się