Skocz do zawartości
IGNOROWANY

awaria silnika, poprzez nieumiejętną wymianę rozrządu


zik

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

opiszę całą historię licząc na pomoc w mojej sprawie.

We wrześniu 2015 kupiłem audi a4b5 1.8 rocznik 1995 w salonie Toyoty w Lesznie. Na auto udzielono mi 2 lat gwarancji, ponieważ został całkowicie sprawdzony przez mechaników tamtejszego salonu. Po zakupie wróciłem autem do Wrocławia, następnie udałem się do urzędu celem przerejestrowania auta i wtedy strzeliła mi skrzynia biegów. Po pierwszej akcji ze skrzynią biegów doszło do wymiany zdań poprzez maile z pracownikiem salonu, który sprzedał mi auto, na temat wady ukrytej. Początkowo usiłowali mi wmówić, że zredukowałem z 5 biegu na 1 dlatego synchronizatory nie dały rady wytrzymać takiego obciążenia i wystrzeliło łożysko, a koniec końców po rozebraniu skrzyni okazało się, że została ona założona z innego modelu, który nie był kompatybilny z moim. Salon wziął na barki odpowiedzialność za ów usterkę, dodatkowo okazało się, że sprzęgło też by za długo nie pożyło. Tak więc dogadałem się z Panem Jakubem (pracownik salonu - sprzedawca), że zapłacę za sprzęgło, a oni pokryją koszty wymiany, bo i tak jak skrzynia została już zdemontowana więc będzie dla nich proste. W zamian za darmową wymianę sprzęgła, które zakupiłem na własną rękę, została zlecona wymiana rozrządu, ponieważ obecny był już "sparciały" i miałem obawy czy wytrzyma drogę do Wrocławia. Gdy odebrałem auto i wróciłem nim do domu, nieużywane stało 3 dni, ponieważ nie miałem kiedy odebrać nowego dowodu, a tymczasowy stracił już ważność. Po zrobieniu około 20 km w mieście zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, gdzie po ok. 3 sekundach przestała się palić, po czym natychmiast zjechałem autem na pobocze i odczekałem dłuższą chwilę. Sprawdziłem kontrolkę oleju, bagnet wskazywał na co najmniej 3/4 do maksymalnej kreski. Zadzwoniłem więc do salonu Toyoty i opowiedziałem całą historię dodając, że przy odkręceniu korka wlewu oleju zobaczyłem dym. Pan Jakub stwierdził, że mamy koniec października i to normalne że widzę dym, a dokładniej jest to para wodna, ponieważ silnik jest nagrzany, a na dworze jest zimno więc z niego paruje. W dalszej części rozmowy uspokoił mnie, że awarii musiał ulec czujnik oleju, ponieważ w misce znajduje się olej, a kontrolka ta nie powinna mrugać tylko nieustannie się palić. Polecił więc żebym pojechał do mechanika, który od ręki wymieni mi czujnik za kilkadziesiąt złotych. Zgodnie z zaleceniem Pana Jakuba jechałem do mechanika. Podczas drogi znów zapalała się i gasła kontrolka poziomu oleju, po czym silnik zgasł i auto odmówiło posłuszeństwa, po czym auto zostało odholowane na lince do warsztatu samochodowego. Mechanik podniósł maskę i od razu zapytał czy w aucie było coś niedawno robione. Opowiedziałem o wszystkim, po czym mechanik z cynicznym uśmiechem powiedział, że już wszystko jasne, bo mam niedokręconą opaskę zaciskową. Nie posiada ona ani zerwanego gwintu, ani nie nosi śladów pęknięć, więc jasnym jest że ktoś zapomniał o jej założeniu. Podczas stania w korku wąż się rozszczelnił i uciekł cały płyn chłodzący... Oto zdjęcie węża z opaską zrobione u mechanik http://imageshack.com/a/img922/8291/I64Muz.jpg . Następnie zwróciłem się ponownie do salonu Toyoty i przyjechali po auto lawetą. Po oględzinach odmówiono mi naprawy auta. Szef salonu podczas rozmowy powiedział, że awarii uległ silnik i jest to bardzo droga w naprawie usterka, którą auto poniosło z błędów w użytkowaniu i mylnego odczytu palącej się kontrolki... Odbiór auta został przeze mnie zarejestrowany, gdyż przestano odpowiadać na moje maile i chciałem wyjaśnić sytuację. Tutaj są 3 filmiki https://youtu.be/dhcOcdFtLVU, https://youtu.be/pMsrO2IZo7Y , https://youtu.be/cwbjHDXRFU8 . Mechanik wystawił mi diagnozę auta, mam maile i nielegalnie pozyskany film :/ tak więc pytanie do was czy mam jakiekolwiek szanse na wygranie sprawy z serwisem? I drugie czy lepiej remontować sinik czy wymienić na używany? Choć wydaje mi się że przy wymianie na używany nie powinienem przekładać starego rozrządu który przejechał 120 km :/

Edytowane przez zik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego stwierdzam fakt że robią cię w konia przy 1.8t a4 b5 nie ma opcji wymiany rozrządu bez ściągania chłodnicy płynu,klimatyzacji tak odstawia się na bok ale płyn trzeba rozpiac miałem kiedyś problem po wymianie silnika tak więc sprubuj swój rozebrać i ocenić co się stało może nie jest tak źle chyba że masz silnika z 100% pewnego zrudła. Szczerze współczuję ale może dobrze było by porozmawiać z prawnikiem jakims


No kolego obejrzałem wszystkie filmy na YouTube twoje serwisów i żeby tą chłodnicę ściągnąć trzeba niestety odpiąć górny i Dolny wąż od chłodnicy jeśli to jest 1 8 turbo aeb to U góry jest opaska na cienkim wężu a na grubym na dole jest spinka Zacznij od znalezienia mądrego mechanika i sprawdź jak i co zostało silnika

Edytowane przez artur1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam rozprawę w sadzie o golfa 4 bo ma wady ukryte o których nie zostalem poinformowany przy zakupie, mam duzo dowodów takze sprawa trwa juz 2 lata i w końcu po tym czasie sad zdecydowal sie po zlozeniu mojego pisma o powolanie rzeczoznawcy ale co dalej to nie wiem xd musisz miec dowody i jak chcesz sie z nimi bic to od razu do adwokata bo jest tyle przepisów ze mozesz szybko paść ofiara ?

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego stwierdzam fakt że robią cię w konia przy 1.8t a4 b5 nie ma opcji wymiany rozrządu bez ściągania chłodnicy płynu,klimatyzacji tak odstawia się na bok ale płyn trzeba rozpiac miałem kiedyś problem po wymianie silnika tak więc sprubuj swój rozebrać i ocenić co się stało może nie jest tak źle chyba że masz silnika z 100% pewnego zrudła. Szczerze współczuję ale może dobrze było by porozmawiać z prawnikiem jakims

No kolego obejrzałem wszystkie filmy na YouTube twoje serwisów i żeby tą chłodnicę ściągnąć trzeba niestety odpiąć górny i Dolny wąż od chłodnicy jeśli to jest 1 8 turbo aeb to U góry jest opaska na cienkim wężu a na grubym na dole jest spinka Zacznij od znalezienia mądrego mechanika i sprawdź jak i co zostało silnika

A4 b5 ma silnik wzdluznie a golf poprzecznie. Zadnego związku jezeli chodzi o węże. Noe przypominam sovie zebym rozpinal weze od chlodnicy przy wymianie rozrzadu w golfie. Wode spuszczalem tak czy tak bo pompa wody szla do wymiany.

Ewidentnie wina warsztatu i majac takie dowody, zdjecie tego weza i na dodatek opinie mechanika jezeli zgodzi sie dac ci to na papier to wal da sadu albo jeszcze lepiej do TVN Turbo do programu raport turbo, oni lubią takie zadymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O toto pomylilo mi sie:)

w turbo kamerze olali mnie dość gorącym moczem... ;( Napisali, że mają za dużo materiału i muszę czekać i czekam tak od listopada O_o

No kolego stwierdzam fakt że robią cię w konia przy 1.8t a4 b5 nie ma opcji wymiany rozrządu bez ściągania chłodnicy płynu,klimatyzacji tak odstawia się na bok ale płyn trzeba rozpiac miałem kiedyś problem po wymianie silnika tak więc sprubuj swój rozebrać i ocenić co się stało może nie jest tak źle chyba że masz silnika z 100% pewnego zrudła. Szczerze współczuję ale może dobrze było by porozmawiać z prawnikiem jakims

No kolego obejrzałem wszystkie filmy na YouTube twoje serwisów i żeby tą chłodnicę ściągnąć trzeba niestety odpiąć górny i Dolny wąż od chłodnicy jeśli to jest 1 8 turbo aeb to U góry jest opaska na cienkim wężu a na grubym na dole jest spinka Zacznij od znalezienia mądrego mechanika i sprawdź jak i co zostało silnika

Panie złoty to 1.8 bez turbo :) ale na początku chcieli mnie za rozrząd skasować za 8 roboczo godzin ( 1 rh w toyocie w lesznie 150 złotych) tłumacząc, iż mechanik musiał ściągać całą chłodnicę, a potem w mailach napisał ich szef, że chłodnica była nawet nie ruszana ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...