Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka spostrzeżeń po miesiącu w 3.0ASN multi


dyslexia

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie! :)

Od miesiąca intensywnie użytkuje swojego ASNa, na tą chwilę jestem bardzo zadowolony i ze spalania i z kultury pracy całego auta :) Jako że zaobserwowałem kilka niepokojących rzeczy to chciałbym abyście podpowiedzieli co tam w duszy mojego ASNa gra :)

1. jak depnę w podłogę np tak z 40km/h do 90-100km/h to mam wrażenie że "wywaliło" mi szambo pod autem-we wnętrzu unosi się podobny do tego zapach?

2. przy 180km/h-210km/h zaczyna śmierdzieć w aucie spalenizną (nie aż tak intensywnie) ale czuć jakby plastik albo jakaś wiązka się "przypiekała"

3. kiedy dodaję gazu z prędkości do 20km/h autem lekko szarpnie-normalny objaw w multitronicu czy już zapowiedź "remontów"? :D

4. czy multitronici też nie lubią jak im się "depta" od zera? Mam na myśli starty z nogą w "podłodzę"?

5. Jaki interwał wymiany oleju w skrzyni biegów? Raz w roku nie zaszkodzi? :)

To na tą chwilę tyle :) jak cos jeszcze mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności bezawaryjnej jazdy życzę.

Ad.1)- sprawdź wycieki pod silnikiem/ odme;

Ad. 2) - j/w;

Ad. 3) - http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/

Ad. 4) - osobiście uważam że "starsze" automaty raczej nie mają lekko w takich momentach, więc ja staram się tak nie robić;

Ad. 5) - zapewne co 60k km;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny smród w samochodzie może być konsekwencją przytykających się już katów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel diagnostyczny i VCDS prawdę Ci powie nt. żywotności/drożności katalizatorów :hi:

Poprawiony soft skrzyni CVT łagodniej się z nią obchodzi, sam Multitronic znosi obciążenie do 310Nm, 3.0 ASN dysponuje w szczycie, przy 3200rpm, 300 niutkami... 270Nm dostępnych jest już od 2000rpm... odpowiedz sobie sam czy zdrowe jest częste gwałtowne obciążanie skrzyni (but w podłogę) jej max. zdolnościami przeniesienia napędu... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel diagnostyczny i VCDS prawdę Ci powie nt. żywotności/drożności katalizatorów :hi:

Poprawiony soft skrzyni CVT łagodniej się z nią obchodzi, sam Multitronic znosi obciążenie do 310Nm, 3.0 ASN dysponuje w szczycie, przy 3200rpm, 300 niutkami... 270Nm dostępnych jest już od 2000rpm... odpowiedz sobie sam czy zdrowe jest częste gwałtowne obciążanie skrzyni (but w podłogę) jej max. zdolnościami przeniesienia napędu... :whistling:

Które kanały są za to odpowiedzialne, żeby sprawdzić jak się katy mają?

Sorry za offtop.

Tapnięte z mojego Sony Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba sprawdzić i zrobić testy sond jak są sprawne to dopiero będziesz mógł sprawdzić sprawność katów (muszą być nagrzane) procedura jest na forum sam z rok temu wklejałem musisz poszukać

procedura jest taka sama jak do 1,8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do smrodu to może ci chłodnica cieknie? mi jak ciekła to zaciągało do środka opary czy kij wie co i waliło jak by starymi skarpetkami. z początku wyciek był nie widoczny i ubywało tyle co nic aż pociągnełem auto do magicznych 240 staję na parkingu a tu ciurkiem sadzi po wymianie chłodnicy smrodku jak na razie brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij oslone od spodu i sprawdz, czy nie podcieka ci delikatnie z pokrywy zaworow. Pozniej sie przypala i dlatego smierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...