Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o klimatyzację i termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Nie chcę zakładać dwóch tematów, więc napiszę w jednym.

Termostat, mógłby mnie ktoś nakierowac czy idę dobrym tokiem myślenia?

Czasem podczas jazdy auto nagrzewa się do +-85C, gdy stanę np na światłach to wzrasta do 90C potem, opada, dzieje się to różnie. Co dzień,dwa. Jeśli dobrze myślę to termostat się przycina i daje cały czas mały albo duży obieg? Czy może za dobre chłodzenie ma haha :D wymienić go?

Druga sprawa klimatyzacja.

Gdy ja włączę, auto słychać że ma ciężko, podczas jazdy też idzie yo odczuć na mocy auta, ciężko się nim rozbujac na 4-5 biegu. Czy to może być przyczyna zacierajacego się łożyska na sprężarce? Czy jest jeszcze coś innego co sprawia że silnik ma ciężej?

Porównując do rodziców auta, co prawda jest dużo młodsze ale tam nawet nie idzie się zorientować że jest klima włączona.

Z góry dzięki chłopaki :)

Opublikowano

Co do skoków temperatury to jak najbardziej termostat jak wymienisz to Na jakąś firmowke Wahler albo coś w tym stylu a z klima to sprężarka dokonuje żywota i się przybiera i obciąża silnik

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ale to jest co wymienić w tej sprężarce samemu,żeby ulzylo trochę silnikowi?. Czy tylko regeneracja/kupno nowej?

Opublikowano

Zaczekaj z tą sprężarką. Kiedy ma ciężko odrazu po załączeniu klimy czy po załączeniu się wentylatora chłodzącego?? Objawy zbyt dużego spadku mocy mogą również być spowodowane zbyt mocno obciążonym alternatorem (uszkodzenia samego alternatora) lub zbyt dużym prądem pobieranym przez wentylator (jego uszkodzenie).

Opublikowano

Nie da się odczuć gdy włącza się wentylator, tylko na słuch idzie rozróżnić czy się włączyl czy nie.

Silnik ma ciężko odrazu po włączeniu klimy. Jeździ się wtedy jak jakąś padaka. Czasami przy światłach trzeba uważać żeby nie zgasł przy ruszaniu

Opublikowano

Co do termostatu to jak najbardziej zaleciłbym bo wymienić na nowy. Bardzo dobrej jakości jest Wahler i Facet. Co do klimatyzacji to zarówno zatarte sprzęgło kompresora lub kończący się żywot całej sprężarki może być przyczyną dużego obciążenia silnika.

Opublikowano

Dzięki za linka, ale widzę że tam nie ma żadnych promocji, więc Wahlera kupie u siebie w lokalnym sklepie :-)

Czyli, że ze sprzęgłem nadal jestem zielony. No nic, może po wakacjach oddam do kogoś kumatego i mi to naprawi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...