Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty silnika


pimpas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po pierwszym odpaleniu silnika (zimny silnk) obroty wskakują mi na 1800 obr. gdy przejadę kilka metrów lub odpalę drugi raz silnik obroty wskakują na 1000 obr . Co może być przyczyną tego zjawiska i czy to jest normalny objaw ??? https://www.youtube.com/watch?v=MV8RziNN4lc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1800 po rozruchu to nie jest normalne.

VAG coś podpowiada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz vagiem bo przeciez check wali.

Może czujnik temp fiksuje albo zaworek odmy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę jak odczytać błędy z VAGA mam program VAG-com pl i kabelek może ktoś mi poda instrukcje albo link do instrukcji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlączasz kabel, odpalasz vaga, właczasz zapłon, łaczysz się z silnikiem i wybierasz błędy

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się trzeba zacząć od zaworu zwrotnego odmy w 1,8T znajduje sie pod kolektorem ssącym, trzeba najpierw odkręcić śruby zbiorniczka płyny chłodniczego i odchylić go w stronę przodu samochodu. Jak zaglądniesz pod kolektor zobaczysz kolanko wychodzące z silnika obok a następnie trójnik na trójniku będzie opaska należy ją rozkręcić i zdjąć wtedy zaworek uda się wyjąć z trójnika (do zaworka będzie prowadzić wąż który jest podłączony do kolektora ssącego. Cena zaworka to 14,50 zamiennik, oryginał w serwisie 43.

W 1,8 to typowa usterka - membrana zaworu uszkadza się i zawór przepuszcza powietrze z kolektora do skrzyni. U mnie objawem była nierówna praca silnika po odpaleniu, po rozgrzaniu silnika utrzymujące się obroty na poziomie 1000-1200 obr, podwyższonym spalaniem, paleniem się lampki check-engine, błąd ubogiej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, tyle tylko, że po odpaleniu obroty nie były aż tak duże, ale dopóki auto chodziło na saniu silnik pracował równo, potem przebierał lub miał podwyższone obroty/falowały. Kolejnym objawem było to, że obroty wolno (zdecydowanie za wolno) opadały.

Zawór ten możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić, bez podłączania komputera. Odpal samochód i w momencie gdy wystąpi problem ściśnij gumowy wężyk, który idzie od kolektora do odmy - jeżeli praca silnik się ustabilizuje i będzie działał poprawnie na 100% do wymiany zawór.

Przy wymianie zaworka nie polecam zamienników - efekt jest kiepski i dosyć szybko padają. Ja kupiłem w serwisie we Wrocławiu za 48 złotych oryginalny i śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem.chcialem się dowiedzieć coś więcej na temat wymiany jakieś zdj tego jak ktoś może podesłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...