Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Proszę o opinię i porady - TDI 110 czy 116 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a mi pokazuje 5l i faktycznie tyle ciągnie z baku :decayed:

goldik, może wyczyść przepływkę :mysli:

Poza tym goldik ma rację, zazwyczaj nasze auta maja już 150 lub 200+ tys. przebiegu i ewentualna wymiana końcówki wtrysku 180zł a pompowtryskiwacza ile??? to już duża różnica.

chociaż ja na moje wtryski nie narzekam a mam 226 tys. km

Opublikowano

Awaryjne zawieszenie w a4 to trochę przesadzona opinia. Zwróćmy uwagę jakie przebiegi mają te samochody. Przy 200000km ma prawo wystąpić usterka, jak zastosujemy sprawdzone części to dalej mamy spokój na wiele km. Co do silnika to jestem posiadaczem AJM'a i nie zamieniłbym go na 110 konną wersje. Jeździłem 110 i czuć różnicę w osiągach, jedyny plus na korzyść słabszej jednostki to mniejsze zużycie paliwa o ok 0.5l :good:

Zgadzam się na temat słabszego zawieszenia w a4 to opinie przesadzone i nie raz się zastanawiałem czym to jest spowodowane brakiem wiedzy czy umiejętności. Osobiście miałem taki przypadek, że osoby które krytykowały, kupowały a4. Ze swojej strony powiem ci, że zawieszenie nie jest skomplikowane i ewentualne wymiany wahaczy nie są trudne. Jeśli chodzi o typ silnika uważam, że nie ma co się cofać i szukaj w dobrym stanie technicznym auta z silnikiem na pompo wtryskach.

Opublikowano

Przed Audi miałem Golfa 3 i 4 generalnie prowadziły się tak samo.W zawieszeniu Golfa robiłem,z tyłu gumy na belce i tuleje wahacza z przodu.Audi ma z tyłu takie samo zawieszenie ,jednak nic jeszcze w nim nie naprawiałem,za to przód to znacznie bardziej skomplikowana konstrukcja, co wiąże się ze znacznie lepszym prowadzeniem i mniejszą wytrzymałością.Jednak bez przesady to nie Fiat gdzie przy każdej wymianie oleju ,wymieniasz większość podzespołów zawieszenia.110KM to w sam raz na Golfa 4 spalanie ok.6l ,jednak nie odczułem wielkiej poprawy osiągów do trójki 90KM.Jak znajdziesz 116 w bardzo dobrym stanie,za rozsądne pieniądze,to kup.Jednak to stan powinien być główny wyznacznikiem,model,a na końcu silnik,bo oba są godne polecenia. :hi:

Opublikowano

Kolego, jeżeli nie będziesz oszczędzał na paliwie, olejach to teoretyczna żywotność pompowtryskiwaczy może dojść do 500kkm.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wahacze to opinie oczywiście są przesadzone:

jak robiłem przegląd okazało się, że dwa górne są do wymiany, ale wymieniłem cały zestaw i co?

I nic, spokój 26 tys. km zrobione, a mam czerwone springi i niezłą glebę [German style]

Jeśli chodzi o komfort, to Audi jest o niebo stabilniejsze na zakrętach i wygodniejsze niż Golf IV między innymi przez rozstaw osi [Audi 2617 mm]

Poza tym konstrukcyjnie Audi jest bardziej nowoczesne. Prosty argument: najnowszy VW Golf VI ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Czyli coś co Audi miało już z przodu w 1995 roku. Argument nr 2: gdy wymienia się cały wahacz, a nie tylko sworzeń mamy praktycznie fabrycznie nowe zawieszenie i odchodzi zmęczenie materiału w przypadku stałych wahaczy. Znikają luzy i wzrasta bezpieczeństwo jazdy.

pozdro bierz Audi :naughty:

Opublikowano

Jeździłem A4 z 2001 r z silnikiem 116 KM. Przejechałem od nowości 364 tys. km. Zawieszenie super, naprawiane tylko raz po przejechaniu 260 tys.km.

Silnika nie naprawiałem. Wcześniej jeździłem Passatem 110KM. Dynamika tych samochodów nie da się porównać, jak dzień i noc. Stawiam na A4 116 KM.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Grudzień 2008, 22:57_________________________________________________Byłem szczęśliwym posiadaczem A4, 116 KMz 2001 roku. Super samochód. Przejechałem od nowości bez awarii 364 tys.km. Zawieszenie naprawiałem 1 raz po 260 tys.km. Jeździłem wcześniej Passatem z silnikiem 110 KM. Dynamika tych silników nie da się porównać. Jak dzień i noc.

Kupuj A4, 116 KM.

Teraz kupiłem również A4(B7) z 116 KM. Jest super.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wielkie dzieki koledzy, duzo mi daly wasze opinie, oby dwa silniki audi mi sie podobaja, jednak postanowilem szukac juz tylko 116 ps, tym bardziej ze zaliczam sie do osob ktore nie oszczedzaja na dobrym paliwie , a o autko dbam jak o wlasną kobitke:-) Goolfa juz dawno odpuscilem. ... Gdyby jednak ktos mial jeszcze jakies rady lub ciekawe spostrzezenia bede wdzieczny oczywiscie odnosnie b5 116ps...

pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

podstawa w silnikach z PD to olej silnikowy do PD i dobre paliwko, no i wymieniam filtr paliwa razem z olejem co 15tys bo z tą jakościa naszych paliw to róznie jest na naszych stacjach..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...