Paweł Rachwał Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Witam, jestem tutaj nowy, ale mam problem z moim autkiem AUDI A4 B6 1.9 TDI 131KM z 2001roku. Kupiłem autko jakieś 3 miesiące temu...po miesiącu miałem objaw że autko traciło moc ( powyżej 2 tyś jechało dobrze gdy się turbo włączyło), ale do 2 tyś był muł....więc wymieniłem wtedy filtr paliwa, pozaglądałem tu i tam..i jakoś objaw znikł... Po upływie 2 miesięcy od ostatniej awarii silnik zaczął zaraz po odpaleniu kopcić przez chwilkę białym dymem. ( przez 3-5dni). Teraz bardzo ciężko odpala...a gdy zapali ( po 2x 0,5 minuty kręcenia rozrusznikiem średnio ) leci chmura białego dymu. Autko raz telepie, szarpie jakby na 3 baniaki chodziło...raz normalnie się zachowuje. Po ruszeniu z miejsca autko jedzie normalnie, ma moc, nie dymi po rozgrzaniu się. Problemy z odpaleniem są na zimnym i ciepły silniku, lecz nie zawsze... czasami pali na dotyk. Co to może być?? miał ktoś coś podobnego? Proszę o pomoc. Co sprawdzić ?? Do kompa nie mam dostępu żeby podłączyć..;(
lukasz51237 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Nie ma co wróżyć z fusów, musisz zrobić diagnozę. Musisz podpiąć vaga i sprawdzić błędy. Zrób logi statyczne grup 4,13, 18, 23.
Paweł Rachwał Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2016 Nie ma co wróżyć z fusów, musisz zrobić diagnozę. Musisz podpiąć vaga i sprawdzić błędy. Zrób logi statyczne grup 4,13, 18, 23. O to chodzi że narazie nie mam możliwości podpięcia kompa, bo jestem na delegacji a nie chce dawać do nieznanego mechanika.. chciałem najpierw podpytać co to w ogole może być...może ktoś miał to samo...czytałem np. że włącznik świateł coś ma wspólnego że nie chce palić...ale u mnie to nie pomaga... Czekam na jakieś podpowiedzi...
lukasz51237 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Możliwe, że pompka się kończy, a żeby to sprawdzić to tylko komp, chyba, że jesteś w stanie je zdemontować i sprawdzić na stole Tak całkiem serio możesz zdjąć pokrywę zaworów i podoginać wtyczki pd, ale wątpię, żeby coś to pomogło.
Paweł Rachwał Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2016 Możliwe, że pompka się kończy, a żeby to sprawdzić to tylko komp, chyba, że jesteś w stanie je zdemontować i sprawdzić na stole Tak całkiem serio możesz zdjąć pokrywę zaworów i podoginać wtyczki pd, ale wątpię, żeby coś to pomogło. hmm..no nic...widzę że musze podjechać na kompa jednak... ale gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to proszę pisać...
nik23 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Raczej problem Pompowtryskami lub zaopatrzeniem w paliwo. Moze uszczelnienia padnięte, moze któraś pd, pompa vacum albo pompka w baku. Uszczelnienia były by najtańsze jakies 300-400pln ale bez logów nikt ci nie zdiagnozuje problemu no chyba że jakiś magik.
Jarol Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Ja tez stawiam na uszczelnienia pompowtryskiwaczy.
raffik Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Ja tez stawiam na uszczelnienia pompowtryskiwaczy. uszczelnienia pompek oraz uszczelniacze zaworów już puściły bo zapewne olej kiepski lub zmieniony na taki jaki nie powinien być i leci na tłoki... Poprzedni właściciel nie dbał o silnik i wiedział że czeka go remont, więc autko zagonił, zwłaszcza że to 2001 rok więc spokojnie ponad 300 tyś już ma nakręcone i wychodzą pierwsze bolączki - ale spoko, jak to porobisz to polatasz jeszcze długo i szczęśliwie
piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Obłok białego dymu po odpaleniu, problemy z samym odpalaniem, nierówna praca po odpaleniu wskazują na kilka możliwych przyczyn: - problemy z kompresją na garkach - problem z odpowiednim rozpyleniem paliwa przez pompki ( zużyte pompowtryskiwacze ) - problem z jakością paliwa - problem z prędkością obrotową wału w czasie odpalania ( dotyczy tylko samego odpalania ) - złe ustawienie wałka rozrządu Jak po odpaleniu , a także po nagrzaniu silnika korekcje na cylindrach mocno nie odstają od normy to uszczelniacze pompek bym wykluczył Ostatnio wziąłem się za auto bratanicy , 2,5 tdi w B6 nie chciało jechać, jakby miało ze 100 koni a nie fabryczne 180 Co się okazało, ktoś kto jej poprzednio wymieniał filtr powietrza założył jakiś Chiński wynalazek i albo tak on odbiegał wymiarami że nie dało się go poprawnie upchnąć w puszce filtra, albo nie zrobił tego z odpowiednią starannością , bo jedna z jego krawędzi uszczelniających wygięła się w kierunku środka puchy i znaczna część powietrza po prostu go omijała Klej którym stabilizowany jest rozstaw poszczególnych elementów wkładu spowodował jego przyklejenie do puszki , tak że nie udało się go wyciągnąć w całości Z obudowy wysypałem z pięć deko piachu i innych zanieczyszczeń , ciekawe ile ich łyknął silnik od poprzedniej wymiany Grubsze z nich wyłapała siatka przepływomierza a sama przepływka wyglądała jak górnik po szychcie Wirnik zimnej części turbiny wygląda jak po piaskowaniu Po wyczyszczeniu wszystkiego ( i umyciu przepływki ) motor odzyskał ze 40 koni ale reszta poszła na zieloną trawę
Paweł Rachwał Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2016 Witam, jestem tutaj nowy, ale mam problem z moim autkiem AUDI A4 B6 1.9 TDI 131KM z 2001roku. Kupiłem autko jakieś 3 miesiące temu...po miesiącu miałem objaw że autko traciło moc ( powyżej 2 tyś jechało dobrze gdy się turbo włączyło), ale do 2 tyś był muł....więc wymieniłem wtedy filtr paliwa, pozaglądałem tu i tam..i jakoś objaw znikł... Po upływie 2 miesięcy od ostatniej awarii silnik zaczął zaraz po odpaleniu kopcić przez chwilkę białym dymem. ( przez 3-5dni). Teraz bardzo ciężko odpala...a gdy zapali ( po 2x 0,5 minuty kręcenia rozrusznikiem średnio ) leci chmura białego dymu. Autko raz telepie, szarpie jakby na 3 baniaki chodziło...raz normalnie się zachowuje. Po ruszeniu z miejsca autko jedzie normalnie, ma moc, nie dymi po rozgrzaniu się. Problemy z odpaleniem są na zimnym i ciepły silniku, lecz nie zawsze... czasami pali na dotyk. Co to może być?? miał ktoś coś podobnego? Proszę o pomoc. Co sprawdzić ?? Do kompa nie mam dostępu żeby podłączyć..;( Olej jest 5w40 Castrol Edge...niby co 15 tyś zmieniany był wynika z naklejek...hmmm...bede musiał dać autko do remontu gdzieś..
nik23 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Logi porób, kup kabel na allegro za 20 pln. lapka byle jakiego starego z xp w domu napewno masz,i tyle potrzebne. A po logach można dużo wyczytać.
Paweł Rachwał Opublikowano 15 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2016 Logi porób, kup kabel na allegro za 20 pln. lapka byle jakiego starego z xp w domu napewno masz,i tyle potrzebne. A po logach można dużo wyczytać. http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-interfejs-vag-com-kkl-obd2-ii-i6236731774.html Myślisz że ten kabel wystarczy?? a jakiś program...jaki polecacie,..który można zainstalować na windows 7 i gdzieś za darmoche pobrać??
nik23 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Kabel moze być. http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php W dziale diagnostyka vag poczytaj troche i wszystko sie dowiesz
Paweł Rachwał Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2016 Kabel moze być. http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php W dziale diagnostyka vag poczytaj troche i wszystko sie dowiesz Ok dzięki Zamówię kabelek i bede próbował diagnostykować Kabel moze być. http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php W dziale diagnostyka vag poczytaj troche i wszystko sie dowiesz Ok dzięki Zamówię kabelek i bede próbował diagnostykować Koledzy podpiąłem dzisiaj kabel i wyskoczył błąd 16687 Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent Adress 03 ABS Brakes FRONT D1320 Czy ktoś coś wie na ten temat...kurcze nie da sie wiecej w tym programie nic zrobić.. Trzeba jakąś licencje czy coś..nawet błędów nie wykasuje albo nie umie
nik23 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Poczytaj wdziale diagnostyka vag. Problem z cylindrem 3 ( liczy sie od rozrządu) albo słaba kompresja albo problem z pompowtryskiem. Poczytaj w dziale diagnostyka vag jak zrobić logi i zrób 13 23 004 018 logi i troche się wtedy wyjaśni. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/306683-vcds-lite-12-pelna-wersja/z programem poczytaj to
Paweł Rachwał Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2016 Poczytaj wdziale diagnostyka vag. Problem z cylindrem 3 ( liczy sie od rozrządu) albo słaba kompresja albo problem z pompowtryskiem. Poczytaj w dziale diagnostyka vag jak zrobić logi i zrób 13 23 004 018 logi i troche się wtedy wyjaśni. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/306683-vcds-lite-12-pelna-wersja/z programem poczytaj to Koledzy nie wiem ale nie da rady zrobić logów...jak klikam w select... potem engine...lecą sekundy i wyskakuje błąd połączenia.. ALE CO GORSZA ZAUWAŻYŁEM:: Ubywa płynu chłodniczego ( około 1cm - po przejechaniu nie więcej niż 200km) i na bagnecie na oleju pokazują się bąbelki powietrza/wody...także płyn idzie w olej.. Czyżby to uszczelka pod głowicą??
Paweł Rachwał Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Jest masło na bagnecie? Masła nie ma na bagnecie...po przejechaniu 5 km płynu w zbiorniczku troche przybyło..także może jednak nie ubywa...BYŁEM U MECHANIKA to obstawia że to uszczelnienie wtrysków...że przepuszcza ropę do oleju...bo olej nie ma lepkości...i nie spala paliwa bo śmierdzi z rury... jestem umówiony na jutro ..koszt szacowany 600zł...( w tym wymiana oleju i filtra oleju) Jest masło na bagnecie? Masła nie ma na bagnecie...po przejechaniu 5 km płynu w zbiorniczku troche przybyło..także może jednak nie ubywa...BYŁEM U MECHANIKA to obstawia że to uszczelnienie wtrysków...że przepuszcza ropę do oleju...bo olej nie ma lepkości...i nie spala paliwa bo śmierdzi z rury... jestem umówiony na jutro ..koszt szacowany 600zł...( w tym wymiana oleju i filtra oleju) Zrobilem LOGI grup 4 13 18 i 23. GRUPA 4: ,0.00,882,0.0,7.1,0.0,,,,,,,,,, ,0.38,861,0.0,7.7,-0.6,,,,,,,,,, ,0.78,861,0.0,7.7,-0.6,,,,,,,,,, ,1.18,882,0.0,7.1,-0.6,,,,,,,,,, ,1.57,861,0.0,7.7,0.0,,,,,,,,,, ,1.97,882,0.0,7.7,0.0,,,,,,,,,, ,2.35,882,0.0,8.2,0.0,,,,,,,,,, ,2.75,882,0.0,8.2,0.0,,,,,,,,,, ,3.15,882,0.0,7.1,0.0,,,,,,,,,, GRUPA 13: ,0.36,-1.44,-1.01,2.61,-0.16,,,,,,,,,, ,0.76,-1.44,-1.04,2.59,-0.14,,,,,,,,,, ,1.14,-1.44,-1.01,2.54,-0.12,,,,,,,,,, ,1.54,-1.44,-0.99,2.52,-0.12,,,,,,,,,, Grupa 18: ,0.00,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,0.40,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,0.80,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.20,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.58,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.98,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,2.38,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,2.77,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, GRUPA 23 ,0.00,-3.0,-2.0,6.0,1.0,,,,,,,,,, ,0.38,-2.0,-2.0,5.0,-2.0,,,,,,,,,, ,0.78,-2.0,-1.0,5.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.18,-5.0,-3.0,3.0,1.0,,,,,,,,,, ,1.58,-4.0,1.0,5.0,-1.0,,,,,,,,,, ,1.98,-3.0,-1.0,2.0,-2.0,,,,,,,,,, ,2.38,-6.0,0.0,-2.0,-2.0,,,,,,,,,, ,2.78,-5.0,-4.0,-1.0,-4.0,,,,,,,,,, Jest masło na bagnecie? Masła nie ma na bagnecie...po przejechaniu 5 km płynu w zbiorniczku troche przybyło..także może jednak nie ubywa...BYŁEM U MECHANIKA to obstawia że to uszczelnienie wtrysków...że przepuszcza ropę do oleju...bo olej nie ma lepkości...i nie spala paliwa bo śmierdzi z rury... jestem umówiony na jutro ..koszt szacowany 600zł...( w tym wymiana oleju i filtra oleju) Jest masło na bagnecie? Masła nie ma na bagnecie...po przejechaniu 5 km płynu w zbiorniczku troche przybyło..także może jednak nie ubywa...BYŁEM U MECHANIKA to obstawia że to uszczelnienie wtrysków...że przepuszcza ropę do oleju...bo olej nie ma lepkości...i nie spala paliwa bo śmierdzi z rury... jestem umówiony na jutro ..koszt szacowany 600zł...( w tym wymiana oleju i filtra oleju) Zrobilem LOGI grup 4 13 18 i 23. GRUPA 4:,0.00,882,0.0,7.1,0.0,,,,,,,,,, ,0.38,861,0.0,7.7,-0.6,,,,,,,,,, ,0.78,861,0.0,7.7,-0.6,,,,,,,,,, ,1.18,882,0.0,7.1,-0.6,,,,,,,,,, ,1.57,861,0.0,7.7,0.0,,,,,,,,,, ,1.97,882,0.0,7.7,0.0,,,,,,,,,, ,2.35,882,0.0,8.2,0.0,,,,,,,,,, ,2.75,882,0.0,8.2,0.0,,,,,,,,,, ,3.15,882,0.0,7.1,0.0,,,,,,,,,,GRUPA 13:,0.36,-1.44,-1.01,2.61,-0.16,,,,,,,,,, ,0.76,-1.44,-1.04,2.59,-0.14,,,,,,,,,, ,1.14,-1.44,-1.01,2.54,-0.12,,,,,,,,,,,1.54,-1.44,-0.99,2.52,-0.12,,,,,,,,,, Grupa 18:,0.00,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,0.40,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,0.80,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.20,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.58,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.98,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,2.38,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,, ,2.77,0.0,0.0,0.0,0.0,,,,,,,,,,GRUPA 23,0.00,-3.0,-2.0,6.0,1.0,,,,,,,,,, ,0.38,-2.0,-2.0,5.0,-2.0,,,,,,,,,, ,0.78,-2.0,-1.0,5.0,0.0,,,,,,,,,, ,1.18,-5.0,-3.0,3.0,1.0,,,,,,,,,, ,1.58,-4.0,1.0,5.0,-1.0,,,,,,,,,, ,1.98,-3.0,-1.0,2.0,-2.0,,,,,,,,,, ,2.38,-6.0,0.0,-2.0,-2.0,,,,,,,,,, ,2.78,-5.0,-4.0,-1.0,-4.0,,,,,,,,,, Nie wiem czy dobrze to zrobiłem..a tym bardziej nie wiem co to oznacza....gdyby ktoś był tak dobry i mi powiedział co te liczby oznaczają to był bym wdzięczny.. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez Paweł Rachwał
lukasz51237 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Tak na oko to 3 cylinder u Ciebie jest słabiutki, ale żeby było tak jak trzeba to wklej te logi tutaj i wyślij tutaj na forum http://vaglog.pl/?l=pl
nik23 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 ALE CO GORSZA ZAUWAŻYŁEM:: Ubywa płynu chłodniczego ( około 1cm - po przejechaniu nie więcej niż 200km) i na bagnecie na oleju pokazują się bąbelki powietrza/wody...także płyn idzie w olej.. Czyżby to uszczelka pod głowicą?? Czy po ostrym bucie gotuje płyn?Weze idące od silnika te od płynu chłodzącego puchną? Twardnieją?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się