Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie przy hamowaniu w Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowej czy jakiejkolwiek wersji sterownika nie mozna wgrac od tak sobie. Dostosowana jest do wersji steronika skrzyni, przebiegu silnika, ABS-u itp. Najczesciej dokonuje sie po dokonaniu modyfikacji na 7 lamelek. Wgranie nowszej wersji oprogramowania na wlasna reke moze (na pewno) spowoduje awaria skrzyni i nieprawidlowa prace reszty. jest to scisle zintegrowane z calosia i dostosowane do konkretnego przypadku. Kazdy bedzie mial wgrywana inna wersje steroanika - zakladajac, ze zajmuje sie tym specjalista ,np. taki jak Pan Sopa. Ostatnie skrzynie z 2003 r. (modelowe 2004) mialy skrzynie dodatkowo z S - posiadaly najlepszy z wstawianych do multi z okresu 2001-2004 sterownik i byly poprawione, ale modyfikacja przeprowadzana byla wtedy, gdy skrzynia sie sypala.

Opublikowano

Witam.

Panowie uważam ,iż w Waszym przypadku zaczynają już się problemy. Rzeczą nie dopuszczalną są jakiekolwiek szarpnięcia w skrzyni automatycznej podczas poruszania się, tym bardziej ,że posiadacie multitronik, ma ona zapewnić najwyższy komfort użytkowania jej. ( bez stopniowe przejścia )

Tu nie chodzi o olej ,ani soft. Po prostu skrzynia.

Traktujcie to jako moje zdanie. Życząc Wam naprawdę wszystkiego najlepszego

Opublikowano

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

Opublikowano

paw1972 to powinienem mieć najnowszy soft jeżeli mam rocznik 2003 a model 2004? Podpinając pod VAGa nie pokazuje żadnych błędów,a do póki się nie nagrzeje to mam takie szrpnięcia jak sedi

Opublikowano

cecka2 skoro nie pokazuje błędów to jaki z tego morał?? nie jest winne oprogramowanie tylko jest uszkodzona jakaś część mechaniczna.

sedi ja w A6 mam tiptronika z tego to wzgledu ze mam Quattro a do tego napędu multi nie był montowany ale przy dojezdzaniu do np świateł tez mi szarpnie przy zatrzymywaniu się ale dzieje się to tylko jak mam wrzucony drążek na sekwencje, na "D" nic takiego nie ma miejsca. Narazie nie zaplątuje sobie tym głowy bo oprócz tej drobnostki nic więcej mojemu tipowi nie dolega.

Opublikowano

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

pełzanie wystepuje w kazdej skrzyni automatycznej

Opublikowano

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

pełzanie wystepuje w kazdej skrzyni automatycznej

HiRide :good: No właśnie ja ma tipa w A6 i tam tez wystepuje pełzanie

Opublikowano

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

pełzanie wystepuje w kazdej skrzyni automatycznej

HiRide :good: No właśnie ja ma tipa w A6 i tam tez wystepuje pełzanie

Tak jak i ślizganie na zimnym :) Szkoda, że nic więcej nie łączy tych skrzyń po za drążkiem :good:

ps. Niestety, ale z "pełzaniem" jakie jest charakterystyczne dla multi nie spotkałem się w rzadnej innej automatycznej skrzyni. Miałem wcześniej dwa inne automaty (cztero i pięcio biegowe) oraz jeździłem wieloma innymi w tym tipami (2,5 TDI oraz S6 V8), ale nic takiego jak w multi tam nie występuje - jakby to nazwać :hi:.

Jeszcze parę słów do tematu o wymianie oprogramowania w sterowniku.

Program wgrywany do komputera skrzyni jest zmieniany z uwzględnieniem dokładnego typu silnika, jego zawartości "DATEI", parametrow komputera ABS i ESP, licznika i wersji sterownika skrzyni, który był wcześniej. Program wgrywany do skrzyni powoduje także zmiany w sterowniku silnika,ABS i licznika.

Numer sterownika zastosowany w moim CCCO - dla przykładu, aby łatwiej było porównać wersje sterowników w waszych multi: 4B1 927 156B(E). Inni koledzy posiadają wersje zaczynające się 4B1 9......., np. 4B1 910 155E (iina wersja po modyfikacji. Są to "nowsze" wersje. Stara wersja sterownika zaczynała się 2B.........

Zamiana samego sterownika uwzględniająca faktyczny stan skrzyni w innym samochodzie może przynieść nawet odwrotny skutek.

Opublikowano

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

pełzanie wystepuje w kazdej skrzyni automatycznej

HiRide :good: No właśnie ja ma tipa w A6 i tam tez wystepuje pełzanie

Tak jak i ślizganie na zimnym :) Szkoda, że nic więcej nie łączy tych skrzyń po za drążkiem :good:

ps. Niestety, ale z "pełzaniem" jakie jest charakterystyczne dla multi nie spotkałem się w rzadnej innej automatycznej skrzyni. Miałem wcześniej dwa inne automaty (cztero i pięcio biegowe) oraz jeździłem wieloma innymi w tym tipami (2,5 TDI oraz S6 V8), ale nic takiego jak w multi tam nie występuje - jakby to nazwać :hi:.

Jeszcze parę słów do tematu o wymianie oprogramowania w sterowniku.

Program wgrywany do komputera skrzyni jest zmieniany z uwzględnieniem dokładnego typu silnika, jego zawartości "DATEI", parametrow komputera ABS i ESP, licznika i wersji sterownika skrzyni, który był wcześniej. Program wgrywany do skrzyni powoduje także zmiany w sterowniku silnika,ABS i licznika.

Numer sterownika zastosowany w moim CCCO - dla przykładu, aby łatwiej było porównać wersje sterowników w waszych multi: 4B1 927 156B(E). Inni koledzy posiadają wersje zaczynające się 4B1 9......., np. 4B1 910 155E (iina wersja po modyfikacji. Są to "nowsze" wersje. Stara wersja sterownika zaczynała się 2B.........

Zamiana samego sterownika uwzględniająca faktyczny stan skrzyni w innym samochodzie może przynieść nawet odwrotny skutek.

moze miales popsute skrzyni bo efekt pelzania wystepuje np w cadillacu z 50 roku skonczywszy na audi a8 2008 :good:

Opublikowano

Ostatnie skrzynie z 2003 r. (modelowe 2004) mialy skrzynie dodatkowo z S - posiadaly najlepszy z wstawianych do multi z okresu 2001-2004 sterownik i byly poprawione, ale modyfikacja przeprowadzana byla wtedy, gdy skrzynia sie sypala.

witam

tzn ze skrzynie multi przed 2003 rokiem nie miały trybu S?

Opublikowano

Ostatnie skrzynie z 2003 r. (modelowe 2004) mialy skrzynie dodatkowo z S - posiadaly najlepszy z wstawianych do multi z okresu 2001-2004 sterownik i byly poprawione, ale modyfikacja przeprowadzana byla wtedy, gdy skrzynia sie sypala.

witam

tzn ze skrzynie multi przed 2003 rokiem nie miały trybu S?

nie mialy,w 2003 tez byly jeszcze modele bez S

Opublikowano

Ostatnie skrzynie z 2003 r. (modelowe 2004) mialy skrzynie dodatkowo z S - posiadaly najlepszy z wstawianych do multi z okresu 2001-2004 sterownik i byly poprawione, ale modyfikacja przeprowadzana byla wtedy, gdy skrzynia sie sypala.

witam

tzn ze skrzynie multi przed 2003 rokiem nie miały trybu S?

W 2003 też nie miały. Nie wiem, czy wszystkie. Moja jest ze stycznia 2003 i trybu S nie ma.
Opublikowano

ja mam z sierpnia 2003 i jest tryb S,tam jest ulepszone oprogramowanie w stounku do tych bez trybu S?

Masz inny sterownik. Traktuje skrzynie dużo łagodniej i teoretycznie jest najlepszym z montowanych do tego modelu. Masz również nowszą wersję oprogramowania sterownika. Teoretycznie te skrzynie są najmniej awaryjne z wszystkich montowanych multi - niestety, ale nadal fabrycznie wstawiano 6 tarczek.

Multitronik nie jest "normalnym" automatem i dziala na innej zasadzie. Stad roznice w zachowaniu skrzyni.

ps. "pelzanie" jest charakterystyczne w multitroniku. Zanim ktos zacznie straszyc, proponuje dowiedziec sie wiecej w temacie :wink4:

pełzanie wystepuje w kazdej skrzyni automatycznej

HiRide :good: No właśnie ja ma tipa w A6 i tam tez wystepuje pełzanie

Tak jak i ślizganie na zimnym :) Szkoda, że nic więcej nie łączy tych skrzyń po za drążkiem :good:

ps. Niestety, ale z "pełzaniem" jakie jest charakterystyczne dla multi nie spotkałem się w żadnej innej automatycznej skrzyni. Miałem wcześniej dwa inne automaty (cztero i pięcio biegowe) oraz jeździłem wieloma innymi w tym tipami (2,5 TDI oraz S6 V8), ale nic takiego jak w multi tam nie występuje - jakby to nazwać :hi:.Jeszcze parę słów do tematu o wymianie oprogramowania w sterowniku.

Program wgrywany do komputera skrzyni jest zmieniany z uwzględnieniem dokładnego typu silnika, jego zawartości "DATEI", parametrow komputera ABS i ESP, licznika i wersji sterownika skrzyni, który był wcześniej. Program wgrywany do skrzyni powoduje także zmiany w sterowniku silnika,ABS i licznika.

Numer sterownika zastosowany w moim CCCO - dla przykładu, aby łatwiej było porównać wersje sterowników w waszych multi: 4B1 927 156B(E). Inni koledzy posiadają wersje zaczynające się 4B1 9......., np. 4B1 910 155E (iina wersja po modyfikacji. Są to "nowsze" wersje. Stara wersja sterownika zaczynała się 2B.........

Zamiana samego sterownika uwzględniająca faktyczny stan skrzyni w innym samochodzie może przynieść nawet odwrotny skutek.

moze miales popsute skrzyni bo efekt pelzania wystepuje np w cadillacu z 50 roku skonczywszy na audi a8 2008 :good:

HiRidi pełzanie występuje w każdej skrzyni automatycznej, ale ja napisałem wyraźnie - tak mi się wydaje - cytat: "Niestety, ale z "pełzaniem" jakie jest charakterystyczne dla multi nie spotkałem się w żadnej innej automatycznej skrzyni. Miałem wcześniej dwa inne automaty (cztero i pięcio biegowe) oraz jeździłem wieloma innymi w tym tipami (2,5 TDI oraz S6 V8), ale nic takiego jak w multi tam nie występuje - jakby to nazwać :hi:. Multi po puszczeniu hamulca w zależności od wersji sterownika i oczywiście zakładając, że skrzynia jest zaadaptowana, oraz w zależności od temp. oleju - rusza po jakiejś sekundzie, czasami ciut później, a następnie lekko wyrywa do przodu po czym powolutku i niemrawo porusza się dalej. W autach z tipem lub innymi przekładniami automatycznymi czujesz pod hamulcem jak auto wyrywa do przodu i zanim puścisz hamulec do końca to auto już jedzie i to całkiem do przodu :wink4: Na tym głównie polega ta różnica. Ostatnie multitroniki - 2003-2004 miały/mają bardziej "niemrawe" ruszanie ponieważ sterownik inaczej oblicza obroty, niż w pierwszej wersji.

pozdr. :)

Opublikowano

przylaczam sie do tematu ze swoim problemem...

mam a4 z 2003 roku automata z 6biegowym tiptroniciem bez S. przy hamowaniu do zera pod sam koniec mam tez lekkie, naprawde lekkie szarpniecie( tak jakby pod koniec sie 1 bieg wlaczyl na wypuszczonym sprzegle) i przy ruszaniu czasem mi szarpnie- szczegolnie jak od razu po wycisnieciu hamulca wciskam gaz. jak wciskam gaz po chwili(1-2 sek), tzn kiedy sie juz sprzeglo calkowicie zalaczy to rusza normalnie. czy tu jest jakis problem ze skrzynia? dodam ze mam przejechane 90tys km.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 14:44_________________________________________________dodam jeszcze ze silnik to 2.0 130km bez gazu

Opublikowano

przylaczam sie do tematu ze swoim problemem...

mam a4 z 2003 roku automata z 6biegowym tiptroniciem bez S. przy hamowaniu do zera pod sam koniec mam tez lekkie, naprawde lekkie szarpniecie( tak jakby pod koniec sie 1 bieg wlaczyl na wypuszczonym sprzegle) i przy ruszaniu czasem mi szarpnie- szczegolnie jak od razu po wycisnieciu hamulca wciskam gaz. jak wciskam gaz po chwili(1-2 sek), tzn kiedy sie juz sprzeglo calkowicie zalaczy to rusza normalnie. czy tu jest jakis problem ze skrzynia? dodam ze mam przejechane 90tys km.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2009, 14:44_________________________________________________dodam jeszcze ze silnik to 2.0 130km bez gazu

Masz 6-cio biegowy multitronik (oczywiście z funkcją ręcznej zmiany biegów) :). Nie było 6-cio biegowych tiptroników. Tak działa właśnie ta skrzynia i wszystko jest OK. Kwestia przyzwyczajenia (to mozna zaliczyć do jej minusów) :)

pozdr. :good:

Opublikowano

widze ze tu jest troche rozbierznych informacji co do pelzania i szarpania przy hamowaniu do zera.

U min pelzanie jest takie samo jak w skrzyni tiptronic(wiem bo jezdzilem) i nie ma zadnego poszarpywania przy hamowaniu

Opublikowano

widze ze tu jest troche rozbierznych informacji co do pelzania i szarpania przy hamowaniu do zera.

U min pelzanie jest takie samo jak w skrzyni tiptronic(wiem bo jezdzilem) i nie ma zadnego poszarpywania przy hamowaniu

Niestety, ale nie masz racji. Nie chce mi się po raz kolejny wykładać zasadę działania multitronika, pracy na zimnym i ciepłym programie, różnic w sterownikach i o co chodzi z TYM poszarpywaniem. Jeżeli ktoś ma dalej wątpliwości to proponuję napisać do automat.pl lub do samego eksperta Pan Sopy do Sserwisu. I błagam, nie porównywać Tiptronika do Multitronika bo to tak jakby porównać krowę z hamburgrem :). Po za tym, że i to, i to jest mięso/automat różnice się kończą.

pozdr. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...