Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VFIZ - pełna diagnostyka z poziomu FIS - zakup grupowy dla B5


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

Zbieram chętnych do zakupu modułu rozszerzającego możliwości fabrycznego FIS w liczniku. Moduł jest dedykowany dla liczników VDO po pełnym lifcie, czyli z zegarkiem cyfrowym. Obsługa z poziomu manetki. Projekt obecnie nie jest do kupienia, to zalezy tylko od liczby chętnych. Warunkiem wdrozenia urządzenia do produkcji jest zebranie min. 3 zamówień opłaconych z góry, w tym 2 wersje zamawiane maja być rozszerzone, w zasadzie lepiej kupić rozszerzone.

Funkcje, wersji standardowej: CENA: 590zł

  • Wyświetlanie wartości pomiarowych z grup pomiarowych steorwników odczytanych przez magistale OBD lub CAN-bus.
  • Obsługowane są obydwa protokoły KW1281 i KW2000/2089 poprzez k-linię and CAN-bus
  • Odczytywanie, dekodowanie oraz wyświetlanie kodów błędów DTC
  • Kasowanie kodów błędół – DTC
  • Rysowanie wykresów parametru wybranego przez użytkownika
  • Pomiar czasów przyśpieszeń np. 0 – 100 km/h, 0 – 96 km/h, 60 – 90km/h, 0 – 200km/h, itp..
  • Alarmy – kiedy skonifgurowane przez użytkownika limity są przekroczone.
  • Komunikat powitalny
  • Test Zegarów – przejechanie wskazówkmi licznika do końca skali po włączeniu zapłonu
  • Instalacja Plug & Play, nie trzeba modyfikować fabrycznego okablowania, ewentualnie tylko wystarczy wykonać zakodowanie licznika
  • Bezkonfiktowa współpraca z systemami samochodu
  • Możliwość akutalizacji oprogramowania za pomocą dołączonego kabla USB
  • Gwarancja 24 miesiące wraz z darmowymi aktualizacjami


Wersja roszerzona: CENA - 720zł

  • Obsługo do czterech zewnętrznych czujników pomiarowych
    • dwie termopary typu K do pomiaru temperatur np. EGT, paliwa, IAT, CHT (glowicy)
    • dwa czujnik z wyjsciem napięcowm np dla ciśnienia oleju, prędkości obrotowej turbiny, czujnika ciśnienia
    • istnieje możliwość obsługi również czujnika z wyjściem rezystancyjnym np w celu obsługi popularnych czujników ciśnienia oleju
  • zintegrowany przekaźnik do sterowania dowolnego obwodu w przyszłości
  • dodatkowa pamięć danych na pliki, rozbudowane bazę kodów błędów, dodatkowych grafik, logowania
  • logowanie w tle
  • gwarancja roszerzona do 36 miesięcy z darmowymi akutalizacjami


Wersja na zamówienie - możliwwe dodatkowe moduły np: CENA od 789zł

  • Wewnętrzy czujnik ciśnienia MAP do pamiaru doładowania do 3Bar i podciśnienia dolotu od ~0.15Bar (od 22inHg do 45psi doładowania)
  • interfejs bluetooth do logowania
  • szybki GPS z akutalizacją pozycji 10Hz + 145zł
  • Inne funkcje do uzgodnienia np. Valentine 1(komunikaty w polu RDS), sterownie N75, sensor zawartośi etanolu w paliwie, szerokopasmowa sonda AFR wraz ze sterownikiem

Ceny poszczególnych dodatków znajdziecie na http://www.qmatis.co...1-vfiz-for-audi,

Temat jest dla zdecydowanych, tak wiec kto ma hajs i chce go wydać na to urządzenie niech dopisuje sie do listy chętnych, produkt jest w fazie testów, jak będzie zainteresowanie dowiem sie wiecej szczegółów. Tak wiec jak będzie conajmniej 3 chętnych robimy przelew i podukt wdrozy sie do produkcji, dostajemy pake.

1. Kowi87 - wersja rozszerzona z mapsensorem. - opłacona

2. MarcinoA4B5 - wersja podstawowa - opłacona

3. Tybucu - wersja rozszerzona z mapsensorem

4. Kicaj112 - wersja rozszerzona +GPS +valentine - opłacona

ZAMAWIAMY, jesli ktos będzie jeszcze zainteresowany, zakupu będzie mozna już dokonać indywidulanie

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mój licznik się nie nadaje ? Potrzebuje inny .niby mam po lifcie zegar analogowy niestety .ja bym był chętny tylko jak dużo roboty z nowym licznikiem dla mnie ? Wiazka inna ? Ew znasz kogoś kto by odpowiedział na moje pytania.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik musi być po pełnym lifcie, czyli VDO z zegarkiem cyfrowym i białym podświetleniem. Ja własnie jestem w trakcie zmiany licznika z analogowego na cyfrowy zegarek, wymaga to zrobienia przejsciówki dla wiązki i zmiany miski olejowej ponieważ jest inny czujnik. Ja mam miske z miejscem na czujnik wiec wystarczy tylko przewiercić i dołożyc ten czujnik, ale są miski o tym samym numerze a nie maja miejsca dla czujnika w poliftach.

Do B6 jest dostepny i mozesz zamówic na stronie gotowy produkt, dla B5 ten produkt jest niedostepny, ale jesli znajdzie sie kilka osób chętnych wdrozy sie do produkcji, mimo ceny myślę że warto.


allclustersrev_zpsj3kpznbs.jpg

Sprzęt jest dla 3ego typu licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mój licznik się nie nadaje ? Potrzebuje inny .niby mam po lifcie zegar analogowy niestety .ja bym był chętny tylko jak dużo roboty z nowym licznikiem dla mnie ? Wiazka inna ? Ew znasz kogoś kto by odpowiedział na moje pytania.?

Musisz wymienić licznik na pełny lift. Aby działał trzeba pozamieniać piny w obecnych wtyczkach i dołożyć szarą do fisa lub zastosować przejściówki. Trzeba będzie również dołożyć emulator oil sensor aby nie wywalało błędu, lub zmienić miskę olejową z czujnikiem na poliftową. No i oczywiście kodowanie immo, ale to zwykłym kablem zrobisz. Jakbyś był zainteresowany przejściówkami lub emulatorem to zapraszam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, niech mi ktoś powie teraz, jak będzie u mnie...

Miałem zegary Jaegera pełne cyfrowe poliftowe i zmieniłem je na zegary VDO z S4 poliftowe i mi wszystko działa jak należy

To czy przy montowaniu takiego ustrojstwa nie będzie problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w podobnej sytuacji co ja :wink:


Parametry szczytuje po linii K


To co jest ktos zainteresowany?


up


Dobra, mamy 3 osoby :hi:

________________________________________________________________________________________________________

Trochę informacji co jest co
intMAP to wewnętrzny senor MAP, urządzenie ma wtedy krócieć fi. 4mm na obudowie do podłączenia wężyka np z dolotu
GPS - zwraca prędkość, wysokość, i pozycję. Na chwilę obecną wykorzystywna jest prędkość gdyż jest dokładna.

W przyszłości planowane użycie do pomiaru czasu na 400m

Fotki licznika warto sprawdzić do weryfikacji ale w zasadzie wiadomo tyle że ma mieć zegarek cyfrowy bo wtedy ma can-bus do Navi.
ewentualnie dopiero w praktyce okaże się jeśli jednak dana sztuka jest nie kompatybilna - wtedy oczywiście będzie zwrot kasy.

Zaczynam zbierać wpłaty, dane do przelewu podesle na PW


Zamówienie złożone na opłacone 3szt

Gdyby ktos był jeszcze zainteresowany to moduł będzie mozna niebawem kupic z poziomu strony.

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj paczka do mnie wyleciała, jutro będzie u mnie ale niestety chyba ostatni to odpale z zamawiajacych, dzisiaj skończył mi sie silnik, auto jest rozebrane i będzie przestój.

Pozostałe moduły trafia w przyszłym tygodniu do zamawiajacych. Produkt będzie dostępny niebawem z poziomu strony Qmatis, tak wiec będzie mógł sobie kazdy chętny samemu zamówić niezaleznie od ilosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za późno :(

Kowi87 wiesz może kiedy będzie dostępny na ich stronie??

Jak przetestujemy i stwierdzimy że działa wszystko ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do b6 w wersji full jakby ktoś chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie się montuje graty do tej przeróbki ? To jest ingerencja tylko w licznik czy również w komputerze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie się montuje graty do tej przeróbki ? To jest ingerencja tylko w licznik czy również w komputerze ?

wpina sie to miedzy wiązke a licznik, zmienia sie kodowanie na vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co kicaj tylko zamnotował i odpalił, marcinoa4 ma u siebie, do Tybucu dzisiaj zostało wysłane, a moje być moźe jutro wleci na pokład, dzisiaj dopiero silnik odpalił na starym liczniku, tak wiec złozyc do kupy auto i wymienic licznik, ogarnąć immo i podłaczyc vfiz, nagram filmik jak tylko auto zacznie jeżdzić


Sprzęt podłaczony, jest dosć sporo ustawień, odczyt błedów działa, po pierwszych próbach jak tylko auto skończy sie składać to zrobie video jakie ma mozłiwosci sprzęt. Jest to wersja testowa i będzie trzeba pewne rzeczy jeszcze dokończyć, dopracować pod B5.

Sam montaż i kodowanie jest proste.

Narazie wstawiam filmik z testem zegarów

Obrotomierz tez będzie niebawem działał, to kwestia modyfikacji softu.


Fotki od Marcinoa4b5

Zdj_cie0212.jpgimg host

bloki_pomiarowe_g5_5.jpgimage hosting

Zdj_cie0206.jpghow to take screenshots

Zdj_cie0209.jpgimage hosting 30 mb

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na taki wynalazek od ruskich? https://www.drive2.ru/o/b/453419629792986141/(trzeba kliknąć w dwa linki i przejdzie się do stron z opisami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny bajer, kazdy z tych rozszerzeń dla FIS potrzebuje poliftowego licznika z CAN, ale również połaczenia CAN miedzy licznikiem a ECU, a z tym jest problem w przypadku starszego typu sterowników, przekałdka ECU to zmiana wiązki, no chyba ze ktos rozszyfruje jakie kable trzeba dołożyć, inaczej sterownik nie będzie pokazywał większosci danych z ECU, co ciekawe niektóre przedliftowe a4 benzyznowe mają CAN doprowadzony do licznika, 1,9TDI który nie miał fabrycznie licznika po pełnym lifcie nie ma tego połaczenia.

И так, потратил я на это 2 дня — в первый всё мастырил, распаивал плату, приматывал её на изоленту и шел смотреть, как оказалось почти всё работает.

Второй день — снял её, выпаял все провода обратно, выпаял свой дисплей, и дальше в общем все по инструкции.
КОТОРАЯ УЖЕ ЕСТЬ! она вообще помоему была всегда, она там в архиве со всеми фотками и текстом, да, может она не идеал. Но главное — она научила меня как паять такое. Как правильно. список дел, как его устанавливать. НОЖКУ СРЕЗАЕМ ОБЯЗАТЕЛЬНО, которая рядом с дальним, а то можно и забыть.

Для работы желателен — паяльная станция (у меня самая банальная за 700 рублей), ЛУПА припой, флюс активный, дремель (чем то надо будет пластик выпиливать), термоклей. У меня это всё оказалось в наличии дома. Лупа — некоторые вещи я вообще не понимал, пролил ли я припоем, или нет. Даже без очков я не мог понять что вижу — то ли просто провод в дырке, то ли залил припоем.

На столько долгую и кропотливую работу я не совершал, и откровенно говоря — получил почти оргазм, от того как всё получилось, как идеально (по мне так совсем, зная моё рукожопство) получилось проложить и пропаять контакты к разъемам приборки.

ЭТО НЕ ИНСТРУКЦИЯ, это ДОПОЛНЕНИЕ к инструкции, которая основная. В ней есть немного вещей плавающих.

Начнёмс.

Для начала берем, и распаиваем плату. Для а4 б5 я не распаивал кан салона — минус 4 провода. Потому как его точно нету, вот точно точно. Даже на самой крутой комплектации — весь кан салона в б5 — это между приборкой и магнитоллой, навигацией и …

Во первых — когда облуживаете провод, берите припоя как можно меньше, только чуть чуть совсем. Флюс я мазал во все места. ВНИМАТЕЛЬНО читайте инструкцию к флюсу — активный промывать водой, неактивный — спиртом, для удаления всего, что там осталось. Сначала распаял всю плату, потом промыл контакты на ней, тоненькой струйкой воды. потом распаял контакты на приборке и так же промыл контакты. продул, полотенецем впитал основные остатки и потом сушится.

Главная засада при распайке — это 8 контактов подряд.

636224es-960.jpg

Что бы вы понимали раземеры, фотка с моим указательным пальцем. Он где то 2 см в ширину.
76224es-960.jpg

Вот тут я мало что понимал. Прозванивал все контакты постоянно — и что бы на друг друга не коротили, и что бы пропайка была нормальная — и прозванивалось это соединение.

Вообще вся плата жутко мелкая. Я давно привык паять материнские платы (в основном кондеры на ней), но с такой мелочью в первый раз.

676224es-960.jpg

И главное — провода лучше всего вставлять сразу во все дырки рядом, которые нужно спаять. Так, паяв провод рядом, случайно коснулся соседней дырки — припой остался там. Пытался другой проводок просто пропаять — не получается. ДОстал свой наборчик сверл. взял сверло на 0,60 ММ (проверял по пустым дыркам), и поставив цапфу в дремель под эти сверла, прочистил её быстро.

776224es-960.jpg
f76224es-960.jpg

Распаяв плату, начал выковыривать свой экранчик. Снял убив в нём шлейф (ну не очень то и хотелось его сохранить), снял всё что под ним, выпаяв. И дальше веселая работа — куча светодиодов.

2f6224es-960.jpg

Для начала я начал тихо и как надо — зажав светодиод утконосами, отпаивая с одной стороны, тянул в другую. Под ними есть клей, так что кроме пайки их еще и клей держит. На середине понял что они теперь мне и не особо нужны будут. Взял пассатижи, и просто поворачивая их по часовой стрелке все сломал, точнее выломал от ножек, после чего ножки уже паяльником убрал.

Подпилил пластик, довольно быстро дремелем. ГЛАВНОЕ на какую глубину — что бы экран заходил туда вровень с верхней площадкой.

1f6224es-960.jpg

Дальше все по инструкции — ставим белый пластик в приборку, уперев в неё экран, раскидав провода в разные стороны. В правильные стороны — кто где должен выходить. USB провод ВНИЗ! В инструкции на этом не заострено внимание, поэтому пришлось с одной стороны потом отклеивать и пропускать его правильно. Там запаса места вагон, и это единственное место где его можно провести.

ПОдбирая толщину — у меня получилось 4 слоя 2-ух стороннеего скотча.

9f6224es-960.jpg

Толщину надо подобрать так, что бы экран получился в одной плоскости с белой частью пластика приборки. Что бы потом сверху на это легли шкалы.
Скотч я брал 3-м, он мне достался в своё время за мою услугу.
e224es-960.jpg

Его у меня много, поэтому особо не жалко. Липнет ко всему, держит хорошо, прозрачный.

Раскидав окончательно провода. USB тут не внизу — это ошибка. Так же внимательно со 2 пином 8 пинового расположения — он идет в другую сторону, чем все другие 7 проводов.

Понял, что если кто-то тут перетрется, или вылетит — я локти точно буду кусать, поэтому решил всё залить термоклеем — что бы уж на века не делись провода. Тем более dirtylime уже закрепил USB, значит точно можно. Кстати именно он производитель этих плат. Вообще на плате при получении уже было распаяно 7 проводов — 3 на питание, и 4 на USB, как я понимаю для проверки и для заливки прошивки (которая была уже сразу на АУДИ и последняя на данный момент).

bf6224es-960.jpg

И так, оторвав защитную ленту скотча, поставив белый пластик, уперев в него экран, ставим весь этот прибор на его новое место. Куда клеить скотч именно — расписано в инструкции, повторятся не буду. Единственное — нижняя часть скотча упирается в ножки элементов платы экрана снизу, поэтому вдавить надо нормально.

80e224es-960.jpg

Далее убираем экран, убираем белый пластик — и советую внимательно его рассмотреть, что бы запомнить где есть флажки, которыми пластик крепится за плату, и которыми входит в неё. Так же просто ножки — которые просто держат пластик не впритык к плате. Благодаря этому зазору, у нас есть достаточно места, что бы всё там проложить нормально, и что бы никто никому не мешал.

ПИщалку просовывал как по инструкции. Вот тут то я и понял что USB не там, и перекидывал его в нужное место.

30e224es-480.jpg

Распаивал всё согласно схеме — прозванивал какой провод от какого контакта, и дальше откусив нужной длинны, зачистив всего мм 2 провода, обмазывал флюсом, и далее уже прикладывал. паяльником с каплей припоя фиксировал.

b0e224es-480.jpg
Синий разъем
28e224es-960.jpg
Серый
98e224es-960.jpg
Синий

После всей распайки, обязательно прозванивал — и что есть контакт, и что никто друг с другом не коротит. Закончив с пайкой — всё промыл водой проточной. Что бы потом не окислилось ничего.

Динамик вывел и прикрепил туда же где он и по инструкции.

А вот с USB, по мне так я нашел более лучшее место. Сзади приборки вообще места дофига, между платой и пластиком. Провод USB замотал в тканевую изоленту — противоскрипную. Покупал в радиомагазине.

Нужное отверстие нашел прям рядом с динамиком — убрал одну перегородку пластиковую, и немного расширил вниз. По ширине, если разъем расположить боков, оно идеально, только вниз подпилить. Внутри пластика провод сложил змейкой, разъем расположил в плоскости задней стенки и залил со всех сторон термоклеем.

58e224es-480.jpg
78e224es-960.jpg
f8e224es-960.jpg
d4e224es-960.jpg

Пилил снаружи. Да, остались места рядом. которые задел, но эту часть приборки вообще никто не видит.

ОБЯЗАТЕЛЬНО ОБКУСЫВАЕМ НОЖКУ У ЛАМПЫ ДАЛЬНЕГО. (в инструкии всё описано кого и почему).

Дальше попытаясь одеть приборки, понял что выпиливать низ придется. Тут интересная весчь — почти везде, на задний пластик, одевается сверху верхняя часть. Но именно под экраном происходит обратное — выстув внизу заднего пластика оказывается сверху пластика верхней части. Поэтому видя многолетнюю пыль и вытертость на пластике верхней части, отступил от этого контура мм по 3, сделал разметку, которую потом и вырезал дремелем. Получилось идеально. Данный кусок упирался в экран, да и отсутствие данного выступа, не нарушает эстетический вид приборки, и дырок для попадания пыли тоже нету.

ece224es-960.jpg

Собрав всё на место, был радостен и жутко уставший. Мне пришлось по несколько раз делать одну и ту же работу. Плюс почему то самые правые нижние светодиоды на спидометре решили забарахлить — снова разобрав, и пропаяв уже их, они засветили отлично, пока проблем с ними не было. В итоге — получаем отличный дисплей, отличную приборку, и радость, что мы это совершили.

Всем спасибо за внимание.

Да да, я решился на него, поставил её. Правда пока только поверх своего дисплея — что бы удостоверится, вдруг придется продавать его, если бы не подошел бы. Потратив на это вечер, могу сказать одно — всё, кроме открытия дверей и багажника, работает. Уровень масла, количество бензина в баке, и открытия капота, пока под вопросом. Но поидее это всё решаемые проблемы.

Новый БК был просто примотан изолентой к приборке, и подложил под него бумагу. Распаял провода почти все, кроме кан салона (две пары проводов — итого минус 4). Пропаял их в приборку по нужным местам и пошел тестить.

b437f8es-960.jpg
6c37f8es-960.jpg
237f8es-960.jpg
8237f8es-960.jpg
6a37f8es-960.jpg
ea37f8es-960.jpg

Ну и как же без видео?

Цена вопроса: 12 000 ₽

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...