Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie szukać kabla zasilającego kompresor ?


krzychusu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Po Swapie chce teraz uruchomic klime ale nie mogę znaleźć kabla zasilającego kompresor. W serii bylo 3.0 i nie wiem jaki kompresor, na 1 kabel czy 2. Aktualnie w aucie jest kompresor na 1 kabel ale nie moge znaleźć gdzie go wpiąć... W a6 jest wtyczka schowana kolo zbiorniczka wspomagania, a a4 gdzie może mieć ?


Nikt nic ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącze 17 pin czerwone w obudowie sterownika silnika, pin nr. 5 kabelek koloru niebieski z brązowym paskiem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Znalazłem podlaczylem i klima nie chodzi. Pewnie po roku bez czynnika kompresor zdechl.

Ten kabel idzie bezpośrednio na kompresor czy przez jakis przekaznik ? Skąd masz takie info ? Albo czy mógłbyś mi podeslac rozpiske wszystkich tamtych kostek ? Bo mam tam niestety wiecej takich niespodzianek jak klima (kabel w kostce z budy wychodzi ale dalej juz nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info mam ze schematów, bo mam dostęp do elsy. :wink:

Kabelek idzie bezpośrednio z klimatronica, nie ma po drodze żadnego przekaźnika.

Być może w tym silniku co teraz siedzi, sprężarka ma sprzęgło elektromagnetyczne i przekaźnik jest potrzebny... ale to tylko moje przypuszczenia. Zaczął bym od sprawdzenia czy klima wyświetla jakieś błędy. Jeżeli jest sprzęgło elektromagnetyczne, to sprężarka nie zatrze się, bo nie pracuje cały czas. Takie sprzęgło można by spróbować uruchomić ręcznie podajac napięcie.

Co do schematów, jest tego dużo wszystko zależy od wyposażenia. Może na początek napisz jaki miałeś wcześniej silnik (bo to wywaliłeś wraz z instalacją) to podeślę Ci schemat do niego. :wink:


Chodzi mi o kod silnika być może był ASN :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak był ASN, napewno nie dochodza jeszcze sygnały z tempomatu do ecu silnika.

Źle sie wyraziłem szybciej, kompresor sie załącza ale mimo to nie leci zimne powietrze. Do wymiany był jeszcze czujnik cisnienia bo pokazywał cały czas 33bary.

Po podłaczeniu do zegarów, ciśnienie w układzie 6bar. Po odpaleniu auta hp bardzo wolno dochodzi do 10bar przy czym wskazówka co jakis czas opada, a na lp jest miedzy 5-6bar i wskazówka skacze jak głupia.

Wymieniłem jeszcze zawór rozprężny ale nie pomogło...

Zostaje jeszcze zawór w kompresorze, może sie nie otwiera porzadnie bo auto przez rok nie miało czynnika, albo kompresor kaput.

Jakies inne teorie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASN o ile dobrze pamiętam komuniakacja ecu silnika z tempomatem realizowana byla po CAN.

Co do klimy, to jak piszesz, nic wiecej podpowiem.

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wyślesz te schematy na pw ? Albo [email protected]

Klima uruchomiona. W silniku z a6 jest sterowanie stałym plusem a w a4 sygnałem PWM. Niestety trzeba było wymienić kompresor na taki z a4 i klima chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...