Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczne stuki 2.0 TDI CAGA - rece opadają


cooljack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam od jesieni mały i może duży problem :)

https://youtu.be/CvfYuRHGhz0

Na wolnych obrotach. Nieregularne - nie mające związku z obrotami. Tzn. dotykam gaz nogą podwyższając obroty o np. 100 rpm i następuje cisza.

Sciagam pasek PK - cisza. Zakładam stuka.

Poczatkowo jesienią i zimą przy niskich temp....przez pierwsze minuty pracy sinika - potem stopniowo zanika.

Teraz już nawet jak jest ciepło i silnik jest w miarę rozgrzany - czyli jest progres.

sprzegło alternatora - nowe.

sam alternator - wymienione łożyska.

napinacz paska PK i rolkna - nowe

kompresory klimy montowałem trzy - bez znaczenia

koło pasowe wału wymienione

pompa wspomagania podmieniona na taką z nowszym numerem - choc chyba głośniej pracuje niż ta ktora zdemontowałem

wszystkie części dobrej jakości - żadne china

PS. te popiskiwanie to z roliki rozrzadu - jakoś w realu tego prawie nie słychać ...a telefon to jakoś wyostrzył.....

INA chudzina.....ta rokla po kilku tys. km zaczeła cwierkać.....

Dwumasa w marcu wymieniona na nową wraz ze sprzeglem - komplecik luka.

Edytowane przez cooljack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pasek PK i odpal, zobacz czy jest cisza. Trzeba jakoś wyeliminować elementy :)

No przecież napisane jest że pasek ściagam i cisza.

ale problem rozwiazany ....właśnie odnośnie paska....winowajcą był właśnie on....niepotrzebnie wymieniałem koło pasowe, wymieniłem pompe wspomagania, walczyłem z klimą i altkiem.

NIE KUPUJCIE PASKÓW GATESa !

Oglądnąłem sobie ostatnio dokładnie koło pasowe oryginalne....i zobaczyłem w rowkach jakby "szyty stożków" paska......powiedzmy tak 15-20 % wysokości paska (jak po kole pasowym poszedlem go sobie obejrzeć) poszlo w eter a czesc została w kołach pasowych. Pasek ewidentnie sie rozciągnął....o ile Gates wchodził bez jakiegoś wiekszego problemu na rolki to pasek Conti (którym miałem wczesniej a go nie wyrzuciłem) wchodził tak że napinacz już musiałem prawie napiac do konca zeby założyć pasek na rolki....rowki w conti też wyraźnie były głebsze....i to właśnie tu był problem...pasek ślizgał się wprawiając w ogłupienie sprzegiełko alternatora, i klimy.

...i sam sobie zrobiłem problem....wymieniłem pasek PK choć stary był jeszcze dobry...bo koszt niewielki a że na wakacje jechałem i ciepło było to chciałem żeby ałdik też coś miał...nowego....w sumie teraz ma cały osprzet na pasku PK nowy i chodzi jak nowka sztuka....teraz słysze dużą rolke od rozrzadu ...choć wymieniałem go 35 tys temu a już ćwierka....

INA...co jest z jakością tych cześci.

potem podesle zdjecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki nie doczytałem.

W sumie ja juz od kilku lat stosuje paski Conti do moich samochodów, po tym jak w którymś aucie pękł pasek rozrzadu Gatesa ;)

Wysłane z Note 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki nie doczytałem.

W sumie ja juz od kilku lat stosuje paski Conti do moich samochodów, po tym jak w którymś aucie pękł pasek rozrzadu Gatesa ;)

Wysłane z Note 3

no właśnie też mam rolki INY na rozrządzie z napinaczem a pasek do kompletu mam gatesa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam od jesieni mały i może duży problem :)

https://youtu.be/CvfYuRHGhz0

Na wolnych obrotach. Nieregularne - nie mające związku z obrotami. Tzn. dotykam gaz nogą podwyższając obroty o np. 100 rpm i następuje cisza.

Sciagam pasek PK - cisza. Zakładam stuka.

Poczatkowo jesienią i zimą przy niskich temp....przez pierwsze minuty pracy sinika - potem stopniowo zanika.

Teraz już nawet jak jest ciepło i silnik jest w miarę rozgrzany - czyli jest progres.

sprzegło alternatora - nowe.

sam alternator - wymienione łożyska.

napinacz paska PK i rolkna - nowe

kompresory klimy montowałem trzy - bez znaczenia

koło pasowe wału wymienione

pompa wspomagania podmieniona na taką z nowszym numerem - choc chyba głośniej pracuje niż ta ktora zdemontowałem

wszystkie części dobrej jakości - żadne china

PS. te popiskiwanie to z roliki rozrzadu - jakoś w realu tego prawie nie słychać ...a telefon to jakoś wyostrzył.....

INA chudzina.....ta rokla po kilku tys. km zaczeła cwierkać.....

Dwumasa w marcu wymieniona na nową wraz ze sprzeglem - komplecik luka.

miałem taki sam przypadek w zeszłym roku. Po wymianie rozrządu, napinaczy, rolek tak mi się zadziało (zaledwie 5000 km od wymiany). Sprawdzałem napinacz, wtryski (myślałem że nierówna praca to powoduje)na klimie ustawało. Winny oczywiście okazał się pasek- GATES ;). Po zdjęciu paska zauważyłem kilka różnic np. pasek Gates jest znacznie cieńszy od paska np.Conti- nawet nowy ;) - co powoduje, że rolka napinacza wpada na wolnych obrotach w wibracje i napinacz wychyla się do granicznych wartości i stuka. Poza tym Gates się przypala,nagrzewa, wyciera,pęka, a w rowkach kółek zostają kawałki oderwanej gumy z klinów paska. Po przejechaniu 5500km na Gatsie - pasek to totalny śmietnik spękany na wylot, przypalony, porwany na brzegach.Gates wypuścił prawdopodobnie wadliwą serię pasków. Na Conti cisza i żadnych jak narazie oznak nieprawidłowego zużycia ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle o ułamek mm ustawiony wałek wzgledem wału dlatego napinacz stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trafiły się wam podróbki Gatesa :decayed:

Dzisiaj naprawdę trzeba mieć szczęście , kupując graty, by nie kupić czegoś podrabianego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się do tematu, nowy silnik, nowe życie - co za tym idzie nowy pasek, nowy osprzęt i jedyne dwie różnice od tego co powinno być fabrycznie to

kompresor klimy który ma średnicę koła pasowego 12cm zamiast 10,50 i pasek pk który zamiast 1613mm wg continental ma teraz 1660 ( tak zadecydował mechanik)

autko grzechocze po dłuższym postoju, dzwiek nasila się kiedy silnik jest obciążony tj, zapalam światła albo klime, kręcę kierownicą w miejscu, włączam coś co pobie prąd. w czerwcu od razu po remoncie dźwięk wydobywał się 3 sekundy max, teraz mamy listopad - temperatura na zewnątrz między 5 a 15 stopni i dźwięk wydobywa się od 10sekund do 1 minuty, a kiedy wyłączę co się da i nie kręcę kierownicą w miejscu przez pierwszą minutę po odpaleniu to dźwięk nie występuje, albo trwa 2 do 5 sekund. dopuki silnik nie ostygnie usterka znika.

Zaraz zakładamy pasek 1635 czyli pośredni między 1613 a 1660, który założył mechanilk. zobaczymy co się stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wiosny miałem taki sam problem. Jadę zaraz po pasek i biorę się za zmianę. Jak to pomoże to chyba strzele flaszkę z radości bo już powoli brakowało mi siły i miałem wystawić ślicznotkę na sprzedaż . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2020 o 07:36, JaromirKalina napisał:

Od wiosny miałem taki sam problem. Jadę zaraz po pasek i biorę się za zmianę. Jak to pomoże to chyba strzele flaszkę z radości bo już powoli brakowało mi siły i miałem wystawić ślicznotkę na sprzedaż . 

I co pomogła wymiana paska ? 

U mnie grzechocze z 5 minut na zimnym silniku przy obciążeniu nawiew światła itp 

Po wyłączeniu odbiorników cisza. Po zdjęciu paska cisza. Dzieje się tylko na zimnym silniku. Pasek Gates 6PK1583. Dopiero teraz zauważyłem że są paski dedykowane lekko krótsze 6PK1580 i ponoć to ma wpływ na te grzechotanie gdyż napinacz cały lata a winowajcą jest ta różnica 3 mm na długości paska ?

Edytowane przez chris061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...