rico11 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Witam. Chciałbym sie od kolegów dowiedzieć czy w każdym kole pasowym alternatora jest sprzęgiełko jednokierunkowe? Ja mam alternator BOSCH 0123 515 008 70-120A, oznaczenie audi 028 903 028F I jeszcze jedno pytanko czy jeśli nie mam takiego sprzęgiełka to czy mogę zamontować rolkę ze sprzęgiełkiem zamiast tej którą mam? Pytam ponieważ padły mi już 3 napinacze i nie wiem czym to jest spowodowane. Napinacze były ori. ale używane teraz kupiłem nowy w aso i wolałbym się przed montażem upewnić że przyczyną awarii było na pewno to ze napinacze nie były nowe. Czytałem ze przyczyną może być właśnie uszkodzone sprzęgiełko tej rolki, tylko co jeśli nie ma sprzęgiełka? ( a mechanik mówi mi ze nie mam) Proszę pomóżcie Pozdrawiam.
spetsnaz Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Prawdopodobnie mechanik ma rację, w moim 1Z z tego rocznika również nie ma sprzęgiełka. Co się działo z napinaczami do tej pory??
rico11 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2008 Przeginało się koło po którym kręci się pasek co w efekcie powodowało piszczenie paska zwłaszcza na zimnym silniku. Dodatkowo koło napinacza tarło o koło na którym zamontowany jest wiatrak.[br]Dopisany: 07 Grudzień 2008, 14:24_________________________________________________A czy w Tobie spetsnaz nie zepsuł się nigdy napinacz, jeśli nie masz tego sprzęgiełka?
dark79 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Opublikowano 8 Grudnia 2008 ja u siebie tez nie mam sprzegielka, napinacz mi sie zatarl ale po jakis prawie 250tys km wiec mysle ze nie spowodowane kolem od alternatora.
spetsnaz Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Przeginało się koło po którym kręci się pasek co w efekcie powodowało piszczenie paska zwłaszcza na zimnym silniku. Dodatkowo koło napinacza tarło o koło na którym zamontowany jest wiatrak.[br]Dopisany: 07 Grudzień 2008, 14:24_________________________________________________A czy w Tobie spetsnaz nie zepsuł się nigdy napinacz, jeśli nie masz tego sprzęgiełka? Ja wymieniałem swój przy 460 tysiącach i to była jego druga wymiana. Pierwsza była przy 220 tysiącach. Moim zdaniem to sprzęgło w alternatorze jest tak samo przydatne jak dwumas. Jeżeli kupiłeś nowy w ASO, to możesz spokojnie zakładać ze zwykłym kołem pasowym.
rico11 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2008 Wielkie dzięki za odpowiedzi. Troszkę się uspokoiłem. Ale wiecie może czy zamiast tego zwykłego koło można założyć to ze sprzęgiełkim na ten sam alternator. Koszt takiego koła to 100 zł (zamiennik firmy INA) i jeśli to miło by choć trochę pomóc to wolał bym założyć i mieć spokój na dłużej ( no bo chyba jakiś powód był że zamiast zwykłych kół zaczęli montować te ze sprzęgłem ) Mi po raz pierwszy napinacz padł przy 155 tyś, kolejny przy 220tyś,no i teraz przy 249tyś, niestety tamte były używane i nie mam pojęcia jakie miały przebiegi. Mam nadzieję ze ten potrzyma troszkę dłużej. Myślałem jeszcze czy to może być wina paska bo zawsze kupuję GATSA-a ( akurat taki mają w najbliższym w sklepie ). Może lepiej poszukać Contitecha, lub kupić ori ? [br]Dopisany: 09 Grudzień 2008, 15:12_________________________________________________Jednak nie wymieniałem tego koła bo mój mechanik powiedział że to nie będzie takie proste. Założyłem dziś nowy napinacz i pasek i odrazu silnik ciszej pracuje. Mam nadzieję ze się tak szybko nie zepsuje. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się