Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciągłe zapiekanie się kierownic - czy to normalne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie.

Jak w temacie z tym tylko,że w passacie b5 tdi z silnikiem afn mojego ojca.

Ojciec użytkuje auto 1,5 roku i juz trzy razy czyścił turbo z powodu zapieczonych kierownic.Koszt takiej operacji u mechanika od 300-350zł.Czy to normalne,czy coś nie tak ze sprężarką.Dodam,że ojciec nie jeździ zbyt wolno jak emeryt tylko w pełni korzysta ze 110KM.Paliwo leje na orlenie i olej zmienia na czas.

Może ktoś potrafii pomóc w takim przypadku? :mysli:

Pozdrawiam

Opublikowano

Strasznie z was mechanik zdziera.

Możliwe, że na kierownicach i w talerzu pod nimi zrobiły się wżery, wtedy bardzo szybko zbiera się tam sadza.

kolejną możliwością jest złe działanie zaworu EGR, do sprawdzenia także n118 i n75.

silnik niema przedmuchów ?

Opublikowano

No silnik przedmuchów nie ma i oleju też pobiera w miarę.Ale jeżeli ma to jakieś znaczenie to w ubiegłym roku pojawił się olej w komputerze(w podszybiu) coś tam się spaliło,zostało zmienione i wyczyszczone-przyczyna pojawienia się oleju w kompie nie znana do dziś.EGR pracuje wizualnie ok.Po wyczyszczeniu kierownic(przez zdzierusa-jedyny w miarę dobry mechanik w okolicy)auto zbiera się ładnie i pracuje OK!aż do ponownego zapieczenia.

Opublikowano

Olej w komputerze wziął się z rury rozgałęźnej, czyli z dolotu. Możliwości są dwie: uszczelniacze turbo, odma. Robiliście coś w tym kierunku ?

i ile dokładnie tego oleju bierze ?

opisze dokładniej ten olej ;)

w starszych silnikach AFN czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU, stąd z rury rozgałęźnej mały wężyk do ECU no i tamtędy ten olej się tam dostał...

ale czy mogło się coś od tego spalić to wątpię, czujnik ciśnienia na pewno przez to przekłamywał

Opublikowano

Czyszczenie turbo pomaga na krótko i problem lubi wracać. Oddaj ją do regeneracji i po sprawie.

Opublikowano

Ile przelatane ma ten silnik to nikt nie wie!!Licznikowo 178tys.Wszelkie ślady zużycia auta wewnątrz wskazują na wiele wiele więcej.Książki serwisowej brak,naklejki serwisowe pozrywane(auto kupione w komisie przez napalonego ojczulka :disgust:)tak więc licznik na 100%kręcony.Oleju zużywa 7-8 setek na 10tys.tyle co mój avancik(u mnie wszystko cyka).W ECU coś tam przylutowywał mechanik ale to mogła być ściema-znamy naszych mechaników(oczywiście słono skasował)!!olej był bo sam widziałem.

Co do turba to nic nie było robione oprócz czyszczenia kierownic.Do odmy zajżę.

Dzięki za podpowiedzi :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...