Mariuszvvvv Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) Witam Posiadam A4 1.8t AEB z kilkoma problemami przy silniku. Po rozgrzaniu zaczyna kopcić na siwo i jak się je przegoni to przestaje na chwilę. Turbina ma podgiętą trochę jedną łopatkę i faluje doładowanie, ale nie ma luzów i nie puszcza oleju w dolot (ma 20lat i nie była wyjmowana jeszcze). Oleju dolałem jakieś 150ml na 500km czyli jest zużycie. Dodam że spod pokrywy zaworów się poci i uszczelniacze na wałkach+wale puszczają olej. Świece nie są w oleju i są typowe dla normalnego spalania. Poprzedni właściciel jeździł na Castrolu 10w40 :/ a na koniec jakiś mechanik wlał Mobil 10w40 2000. Po tym zabiegu zaczęło się właśnie to kopcenie. Przypuszczam że wymył resztki Castrola i właśnie tak jest. Druga sprawa to ciśnienie oleju, w aucie jest wskaźnik ciśnienia i na zimnym jest 5bar, na mocno rozgrzanym przy wolnych obrotach około 0.9-1 bar i przy 3k obrotów jest 3bar. Czujnik jest zamontowany już po filtrze oleju. Czy to ciśnienie za filtrem jest właściwym czy jest zaniżonym a właściwym jest to prosto z pompy? Szklanek nie słychać na wolnych obrotach jedynie łańcuch gra. Dodam że jakieś 4 lata temu był czyszczony smok i wymieniane panewki. Jaki olej polecacie teraz zalać ? To może mu się poprawi, ten mobil ma miesiąc. Trochę się rozpisałem Wiem co kupiłem i za małą cenę z dobrą blacharką i zawieszeniem nowym także nie piszcie że się wpakowalem z tym silnikiem Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2016 przez Mariuszvvvv
DarkManX Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 Witam Posiadam A4 1.8t AEB z kilkoma problemami przy silniku. Po rozgrzaniu zaczyna kopcić na siwo i jak się je przegoni to przestaje na chwilę. Turbina ma podgiętą trochę jedną łopatkę i faluje doładowanie, ale nie ma luzów i nie puszcza oleju w dolot (ma 20lat i nie była wyjmowana jeszcze). Oleju dolałem jakieś 150ml na 500km czyli jest zużycie. Dodam że spod pokrywy zaworów się poci i uszczelniacze na wałkach+wale puszczają olej. Świece nie są w oleju i są typowe dla normalnego spalania. Poprzedni właściciel jeździł na Castrolu 10w40 :/ a na koniec jakiś mechanik wlał Mobil 10w40 2000. Po tym zabiegu zaczęło się właśnie to kopcenie. Przypuszczam że wymył resztki Castrola i właśnie tak jest. Druga sprawa to ciśnienie oleju, w aucie jest wskaźnik ciśnienia i na zimnym jest 5bar, na mocno rozgrzanym przy wolnych obrotach około 0.9-1 bar i przy 3k obrotów jest 3bar. Czujnik jest zamontowany już po filtrze oleju. Czy to ciśnienie za filtrem jest właściwym czy jest zaniżonym a właściwym jest to prosto z pompy? Szklanek nie słychać na wolnych obrotach jedynie łańcuch gra. Dodam że jakieś 4 lata temu był czyszczony smok i wymieniane panewki. Jaki olej polecacie teraz zalać ? To może mu się poprawi, ten mobil ma miesiąc. Trochę się rozpisałem Wiem co kupiłem i za małą cenę z dobrą blacharką i zawieszeniem nowym także nie piszcie że się wpakowalem z tym silnikiem Pozdrawiam moim zdaniem pompa do wymiany ciśnienie na wolnych obrotach powinno wynosić 1,5 bara ( na czujniku ciśnienia jest oznaczenie od 1,2 do 1,5 bar) przy 3,5 tys obrotów powinno być 5 barów
Mariuszvvvv Opublikowano 3 Lipca 2016 Autor Opublikowano 3 Lipca 2016 Kupię manometr to się dowiem jakie jest dokładne ciśnienie. Ten dodatkowy czujnik był założony przez poprzedniego właściciela i nie wiem czy pokazuje dokładnie. Mam zamiar zdjąć miskę, wyczyścić wszystko i jeśli będzie potrzeba wymienić pompę. Chciałbym wlać jakiś syntetyk 5w40, ale to kopcenie i branie oleju. Boję się że po powrocie na syntetyk zacznie pić dwa litry na 1000km. Jak to turbina bo wszystko na to wskazuje to nie duży problem, gorzej jak pierścienie :/
DarkManX Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 jak już zdejmiesz miskę to nie baw się w czyszczenie smoka i pompy tylko wymień na nową nie kosztuje jakiegoś majątku a będziesz miał pewność że podziała dłuższy czas, co do zmiany oleju jak już się zdecydujesz na inne parametry to przydała by się jakaś płukanka silnika
Mariuszvvvv Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Opublikowano 4 Lipca 2016 Dziś zmierzyłem kompresję i jest na zimnym i na rozgrzanym kolejno od strony chłodnicy 12 11,9 12 11,8 Jutro zmierzę ciśnienie oleju i będzie wiadomo. Niepokoi mnie to kopcenie i zapach spalonego oleju :/
hosearkadio Opublikowano 6 Lipca 2016 Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Dziś zmierzyłem kompresję i jest na zimnym i na rozgrzanym kolejno od strony chłodnicy 12 11,9 12 11,8 Jutro zmierzę ciśnienie oleju i będzie wiadomo. Niepokoi mnie to kopcenie i zapach spalonego oleju :/ przerabiałem to ,turbo do regeneracji Edytowane 6 Lipca 2016 przez hosearkadio
Mariuszvvvv Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Opublikowano 7 Lipca 2016 Turbo zregeneruję później bo luzów nie ma dużych. Teraz chcę wymienić pompę oleju i wyczyścić silnik z nagaru. Mam dylemat jaką pompę kupić. W sklepie jest Meyle za 200zł, Febi około 400zł i jeszcze jakieś inne. Co radzicie kupić? Jak pisałem w pierwszym poście sączy mi się olej z uszczelniaczy wałków i wału. Rozrząd był robiony i uszczelniacze zostały wymienione, ale znów zaczął się olej sączyć. Pasek nie ma styczności z olejem. Czy jak wrócę na 5w40 to może się zacząć bardziej lać z tych uszczelniaczy?
DarkManX Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 (edytowane) ja do siebie kupowałem właśnie Meyle i jest zadowolony co do oleju 5w40 będzie rzadszy niż ten jaki miałeś 10w40 więc może zacząć się lać jeszcze bardziej Edytowane 7 Lipca 2016 przez DarkManX
Mariuszvvvv Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Opublikowano 22 Lipca 2016 Witam Wczoraj odebrałem samochód po płukance, wymianie pompy oleju i uszczelek. W misce nie było dużo syfu i smok był czysty, ale pompa była mocno zużyta. Nową pompę kupiłem firmy Kolbenschmidt. Powróciłem na syntetyk 5w40 i przestało wreszcie klepać po odpaleniu. Szelest napinacza po rozgrzaniu pozostał, ale napinacz jest w dobrym stanie i łańcuch nie trze po obudowie ani nie ugina się. Ciśnienie zimny 7bar, na rozgrzanym przy 3k obrotów dochodzi do 5bar i na wolnych 1,6bar. Teraz pozostało modlić się żeby nic się nie stało po powrocie na syntetyk Zdjęcia starej pompy:
DarkManX Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 No i elegancko teraz ciśnienie książkowe, co do zmiany oleju jak uszczelniłeś motor to nie powinno się nic dziać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się