Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Check Engine, błąd 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded


windus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa tygodnie temu kupiłem to autko i po przejechaniu ponad 1kkm wyskoczył mi check silnika. Dokładnie to mojej żonie a nie mi. Nie było czuć różnicy podczas jazdy. Na drugi dzień podjechaliśmy do mechanika i okazało się jest to błąd recyrkulacji spalin. Skasował nam ten błąd ale nie na długo. Na drugi dzień po przejechaniu dosłownie kilku kilometrów znów się pojawił. Od razu zadzwoniłem i powiedział żeby tak jeździć bo nie dzieje się nic złego.

Tyle, że mnie trochę irytuje świecąca się ikona check engine.

Mam kombinować z czyszczeniem/wymianą EGR?

Czy może samemu kupić kabel, podpiąć pod kompa?

Odnośnie tego pierwszego rozwiązania jest podpięty temat. W wolnym czasie może mógłbym to zrobić.

Ale nie mam pojęcia jaki trzeba kabel i program żeby podpiąć się pod kompa i czytać ewentualnie kasować błędy.

A może jest jeszcze inny sposób żeby się pozbyć tego błędu?

Może te pytania są banalne ale jestem świeży w tym temacie.

Byłbym wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim przeczyść egr. Kup kabel i skasuj sobie sam błąd. Kabel kosztuje nie duzo a nie bedziesz musiał jezdzić po serwisach aby szczytywać błedy. Może być tez problem z katem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym EGR to mały problem bo mieszkam w bloku a nie lubię grzebać jak na około każdy się gapi. Ale temat do ogarnięcia w któryś weekend :)

Pisząc kabel pewnie masz na myśli np. coś takiego:

http://www.autotronika.pl/pl/katalog/urzadzenia-diagnostyczne/vag-kkl-usb.html?dm=full

Lub z allegro:

http://allegro.pl/kabel-vag-com-kkl-409-1-obd2-audi-vw-skoda-seat-i5690219347.html

Ściągam program VCDS Lite 1.2 i cieszę się diagnostyką auta?

Mam na myśli czy da się za pomocą tego programu wywalić błąd o check engine?

Kupując ten kabel brać co tańsze czy lepiej trochę dopłacić?

Edytowane przez windus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj użytkownika VIAKEN maja całkiem niezłe kable w dobrej cenie. Brałem kiedyś do BMW mam zamiar wziąć od nich i do audi. Dzieki interfejsowi możesz odczytać parametry pracy poszczególnych podzespołów odczytać jak i skasować błedy no i kodować rożne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel zamówiony, program ściągnięty. Mam nadzieję, że interfejs jest w miarę intuicyjny. Dzięki za pomoc.


Witam,

Udało mi się określić co to za błąd:

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130.

Spotkał się z tym ktoś?

Trochę poczytałem o tym błędzie i może być kilka przyczyn:

- uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej (jak sprawdzić tą temperaturę za pomocą VAG?),

- uszkodzony zawór N18 (naprawiał go ktoś?),

- zabrudzony EGR.

Zrobiłem wg schematu z innego forum:

dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:
- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;
- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:
- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;
- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

podczas próby 003BS zawór EG będzie cyklicznie zamykany i otwierany. zwracamy uwagę na różnicę ilości powietrza w pozycji 3, w stosunku do pełnego otwarcia i pełnego zamknięcia.
różnice wartości powinny być znaczne; jeżeli nie są, to oznacza to, iż zawór nie działa poprawnie:
- jest niedomknięty – tryb OFF, wartości nie osiągają 400, co oznacza, że silnik zamiast czystego powietrza otrzymuje spaliny, co ma wpływ na dynamikę;
- jest nie do końca otwarty – tryb ON, wartości są wyższe niż wartość z poz. 3 w grupie 003 zwykłej, co oznacza, że silnik powinien otrzymywać spaliny, ale dostaje ich za mało, bądź w ogóle. nie ma to wpływu na dynamikę, jedynie trujemy środowisko i silnik pracuje głośniej i bardziej twardo.

U mnie było tak, że wartość powietrza w trybie zarówno ON jak i OFF nie różniła się zbytnio od siebie i miała wartość powyżej 400.

Jeśli chodzi o wysterowanie zaworu EGR wahało się od 16 do 60 %.

Miał ktoś taką sytuację?

Edytowane przez windus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem zaślepinonego EGR'a ?

Jeżeli nie, to szukaj nieszczelności: samego EGR'a - można sprawdzić np. zaciągając strzykwką z wężykiem, wężyków podcisnienia lub jest uszkodozny sam zaworek N18 sterujący pracą EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak sprawdzić napraw tego auta bo jestem na urlopie a papiery zostały w domu. Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela i EGR został wymieniony ok. 10 tys. km. temu. Poprzednik obstawiałby jakiś przewód. A może jednak zawór N18? Jak go sprawdzić?

Edytowane przez windus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczepiasz wężyk od EGR i przykładasz palec - możesz puścić auto w tryb BS 003 - powinno na zmianę puszczać i zaciągać. Jak tak będzie to winny sam EGR - jak nie bedzie zaciągał to wężyki podciśnienia lub zaworek N18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczepiłem przewód od EGR i w trybie BS 003 czuć jak zasysa. Myślisz, że to EGR? Nie dawno był wymieniany.

Edytowane przez windus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jest zaślepiony ? ? ?

Weź dużą strzykawkę z wężykiem, nałóż wężyk na gruchę EGR'a i zaciąg - jak trzyma podciśnienie to membrana OK - jak spuści to nieszcelna. Zobacz czy nie widać dodatkowej blaszki przy łączniku EGR z wydechem (element nr 3 - łącznik, a blaszki szukaj pod nr 4 i 13 tam gdzie podkładki)

a3252aedf37bbb57.pngzzaslepka_egr_zest.jpg

EGR zaslepia się dodatkowymi blaszkami (tymi bez otworu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil-vag dzięki za pomoc. Urlopuje się dlatego powoli odpisuje.

Dziś zajrzałem pod maskę i nie widać dodatkowych blaszek w miejscach o których pisałeś. Chyba, że ktoś po prostu podmienił blaszkę z otworem na pełną blaszkę. Będę to mógł sprawdzić dopiero za 2 tygodnie.

Dodam jeszcze raz, że poprzedni właściciel da sobie rękę uciąć, że nie zaślepiał EGR.

Cały błąd wyskoczył po zalaniu auta. Paliwo może mieć taki wpływ? Pytam bo kolega z pracy zalał tam roczną Skodę Octavię i zauważył inną pracę silnika.


Może moje pytanie są prozaiczne ale nie mam teraz możliwości sprawdzenia tego auta a ten check nie daje mi spać po nocach...


Weź dużą strzykawkę z wężykiem, nałóż wężyk na gruchę EGR'a i zaciąg - jak trzyma podciśnienie to membrana OK - jak spuści to nieszcelna.

Zaciągnąłem strzykawką EGR. Strzykawka po zassaniu wraca do pierwotnego położenia.

Sam chceck pojawia się jak chce. Zrobiłem ostatnio 500 km i nic się nie pokazywało. A dziś znów się pojawił. Sprawdzić te blaszki?


Problem check engine zginął na długi czas. Sprawdziłem EGR. Myślałem, że wszystko jest w porządku do pewnego czasu. Jest jedna zależność po której się pojawia check a mianowicie po zalaniu do pełna lub prawie pełna. Po tym fakcie pojawia się jak chce i w końcu znika.

Dodam, że na początku pojawia się na bardzo długo a później coraz krócej aż w końcu znika.

Zaleje większą ilość paliwa chwilę pojeżdżę i znowu błąd. Za każdym razem po większym zalaniu go wywala.

Ma ktoś jakieś sugestie?

Autko śmiga bez problemu ale ten błąd jednak irytuje....

Myślałem, że coś było z paliwem i w końcu jak je wypaliłem i po sprawie. Niestety tak nie jest bo lałem lepsze paliwa na Orlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiku94 z tym tankowaniem paliwa to był zbieg okoliczności.

Okazało się, że to wężyk podciśnienia. Najlepsze jest to, że tydzień temu check znów mi wyskoczył i znowu to ten sam błąd. 

W przyszłym tygodniu będę to robił to będę w stanie dokładnie określić, który to przewód (jeśli to on znów uległ uszkodzeniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...