Kubeł Opublikowano 8 Grudnia 2008 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Ze wskaźnikiem to jest przynajmniej w mojej B6 niezła jazda. Tzn. wszystko jest ok, wskaźnik najwyraźniej działa prawidłowo, ale wymyślone to jest tak, że aż przekombinowane. Jest widocznie jakiś układ elektroniczny, który na podstawie szacunków zużycia paliwa i przewidywanego dystansu do następnego tankowania reguluje wskaźnikiem poziomu paliwa. I tak: jadę dynamicznie, spalanie wzrasta, przewidywany przez FIS dystans do następnego tankowania maleje i wskazówka jest przesuwana tak, aby wskazywała w baku mniej paliwa. Jadę ekonomicznie (o ile można o tym mówić w przypadku mego auta), albo na trasie, czyli zużycie na 100km jest mniejsze, to komputer oblicza większy dystans który mogę przebyć i automatycznie hop, wskazówka idzie w kierunku wskaźnika pełnego baku. Czy to w każdej B6 tak jest, czy tylko w wersjach amerykańskich (dla idiotów)? Trochę mnie drażni takie cudowanie, zwłaszcza że nie widzę żadnego praktycznego pożytku z niego.
Piechol Opublikowano 8 Grudnia 2008 Opublikowano 8 Grudnia 2008 mówisz o wskazaniach na Fisie czy o normalnym poziomie paliwa? bo jak o normalnym to masakra
Kubeł Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2008 FIS swoją drogą, on wszystko wskazuje bez żadnych udziwnień. Chodzi o sam wskaźnik poziomu paliwa. Jakby był sprzęgnięty z FISem. No po prostu jazda. Podejrzewam, że to kolejny wynalazek na rynek USA. Dla mądrych inaczej. Ciekawe czy inni właściciele AMB też to zauważyli?
dzikasz Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 U mnie wskaźnik paliwa działa w zupełnie irracjonalny sposób, czasem jak jest rezerwa pokazuje full, a czasem po tankowaniu np pół baku. Może te z usa mają jakieś błędy i wskaźniki się im pieprzą bo ja swojego mam dość nie mam pojęcia nigdy ile jest paliwa.
sebor Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 ja nie mam fis ale zauważyłem u siebie dokładnie to samo, jak jeżdże oszczedniej albo wyjade z miasta to od razu w baku robi się więcej
Kubeł Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2008 U mnie wskaźnik paliwa działa w zupełnie irracjonalny sposób, czasem jak jest rezerwa pokazuje full, a czasem po tankowaniu np pół baku. Może te z usa mają jakieś błędy i wskaźniki się im pieprzą bo ja swojego mam dość nie mam pojęcia nigdy ile jest paliwa. U ciebie to wygląda na uszkodzenie wskaźnika lub pływaka. W każdym razie ewidentnie coś nie tak. Natomiast u mnie działa ok, widać bezbłędną powtarzalność wskazań i pewien specyficzny algorytm działania, który opisałem powyżej. Komputer wraz z obliczaniem spalania i dystansu do następnego tankowania steruje ewidentnie wskaźnikiem paliwa. Już się przyzwyczaiłem i widzę, że to chyba prawidłowość w AMB. Czego to dla jankesów nie wymyślą.
siemian Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 hmmm... chyba cos w tym jest bo u mnie tez cos takiego zauwazyłem...
bintom Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dobre to , bo jak macie malo paliwa to nie musicie tankowac tylko wystarczy ze zwolnicie moj AFN niestety potrzebuje wtedy tankowania :polew:
domelq Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 to sąminimalne wahania wskazań To może za ostro wchodzisz w zakręty i za ostro hamujesz :gwizdanie:
Kubeł Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2008 Ja bym przyczaił sie na pływak Ja nie muszę się na nic czaić, bo wszystko najwyraźniej pracuje jak trzeba, zresztą moje auto ma 54 tys. przebiegu, nie jest mocno eksploatowane. Tak jak mówię: jest 100% powtarzalność zachowania wskaźnika, sprawdziłem w dłuższych trasach i w codziennej jeździe po mieście. Wniosek końcowy: wersje amerykańskie na pewno mają taki "dynks". Jankesi są jednak inni i nawet Niemcy robią im dobrze :>
mandelapl Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Potwierdzam takie działanie wskaźnika paliwa w modelu 3.0 (ASN) mam tak od samego początku i jest to normalne.
Kubeł Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2008 Potwierdzam takie działanie wskaźnika paliwa w modelu 3.0 (ASN) mam tak od samego początku i jest to normalne. Ty też masz wersję amerykańską?
mandelapl Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Nie, Wersja europejska zakup w salonie w Monachium
Kubeł Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Ha, czyli nie tylko w jankesach. To ciekawostka.
kokos Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 moze warto byloby sprawdzic ilosc paliwa vagiem w przypadku takich wahan, ciekawe co by pokazal
lukas_ss Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 SLuchajcie mnie koledzy Kubel ma dokladnie racje i jest tak jak pisze pozniewaz wskaznik paliwa jest zalezny od tego jakie jest spalanie na Fisie jesli bedziemy mieli np spalanie 11.0 a zaraz bedz\iemy leciec na trasie i bedzie 8 to wskaznik paliwa pojdzie w strone pelnego baku . jest to tylko w wersjach gdzie wystepuje FIS bo paliwo jest przeliczane wedlug okreslonego dystansu wobec spalania itp bo jesli bedziemy jezdzic oszczednie szacunkwo zrobimy wiecej na tym baku i automatycznie wzrasta nam paliwo w baku. Wiem cos o tym naprawde uwierzcie i dokladnie TAK jest i nie szukajcie zadnych glupich przyczyn TAK MA BYC!!! pozdrawiam. Ja tak nawet kiedys mialem w Peugeocie 605 z 1994 roku !!!!!!!!!!!!!!!! A prawdziwy stan wskazniikka pokazuje ZAWSZE PO nocy!!!! lub kiedy czas od wyjechania zaczyna sie od 00:00 !!!
Pawlo 2004 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Ja tam nie wiem, zauważyłem ze są jakieś delikatne wahania na wskazówce ale pływak jest pływakiem co nie?? Dystans który pokazuje FIS jaki mozemy przejechać na paliwie które posiadamy zmienia sie od tego jak jedziemy, jeśli będę butował pokaze ze paliwa mamy np na 400km a jak po chwili pojade oszczędnie to FIS pokaze ze starczy paliwa na np 430km. To chyba kazdy zaopserwował ale zeby wskazówka wahała sie o przykładowo jedną kreske to jeszcze nie widziałem
lukas_ss Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 u mnie sie wacha ale bardzo malo!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się