Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koszt wymiany rozrządu ze wszystkimi częsciami itd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oj tam gadacie jak by TYLKO pieniadze sie tu liczyly a nie fun z jazdy oraz PASJA. Ja kupilem eSe bo mi sie zawsze STARA OKLEPANA B6 podobala... w poniedzialek robie kpl rozrzad za 1/3 wartosci auta i wiecie co ? nie zaluje ani zlotowki...a rozwazania nad b8 b7 biturbo sriturbo... tak mozna w nieskonczonosc .. ale panowie ...CHYBA NIE O TO W TEJ ZABAWIE CHODZI..!?

I wszystko w temacie [emoji106]

.

.

Ile ludzi tyle opini..

Rozrząd w B5 przeżyje 1/3 tego co ten poprawiony w B6, więc policzcie sobie 3 wymiany w B5...

Tutaj kwota wydeje się wielka, ale zrobi się raz i pozamiatane na kilkanaście lat :-P

Za kilkanaście lat bedą takie auta ze ludzie zapomną o prawie 30 letnim b6 ;) wiec nie jest to jakiś mega atut [emoji14] ale zawsze coś hehe
Dziś jakoś nie zapominają, nawet o starszych... Nie każdy lubi statki kosmiczne na kołach :-P

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

Można się tak przepychac z każdym modelem... bez endu; ) esa odstawiona na zabieg;)

Opublikowano

Tyle że nikt nie będzie chciał zwyklej a4 nawet z wyglądem eSki ;-) V8 to V8 ;-) nie jest najmocniejsze, ale ma to coś czego żaden klekot czy inna kosiarka nie ma.

To jest tak samo jak muscle car-ami ;-) nie są najszybsze i najmocniejsze ale każdy chce mieć :-)

Opublikowano (edytowane)

Mówią, że blondynki głupie, a też każdy chce mieć ;) (bez urazy dla blondynek :D )

Nie generalizujmy - te auta zbliżają się do swojego "dołka". Czas pokaże czy "inwestycja" była dobra. Jak jednak pokazują statystyki jedynie Top wersje trzymają jakąś wartość (porównanie RS4 do S4 B5, czy RS6 do S6 C5). Dziś np.: znalezienie Coupe z 7A czy jakimkolwiek 2.2T graniczy z cudem za przystępną kasę, a jeszcze 5-6 lat temu było tego na pęczki.

Czy tak będzie z S4 B6? Moim zdaniem będzie bardziej poszukiwane niż B7 ;) Ale jak wspomniałem - najlepsza inwestycja to RS4. Może nie jedzie (w porównaniu do innych marek - podobno), może nie trzyma mocy ale jednak ta "szlifierka" robi piorunujące wrażenie.

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano (edytowane)

B6 niz b7 ? :))) zobacz ile jest eSek w B6 a ile w B7 :)

Edytowane przez jary1982
Opublikowano

To, że nie ma nie znaczy, że nie istnieją.

Powyższe było tylko wnioskiem tego jakie wypowiedzi widzę po forach i wypowiedziach F2F. Często stylistycznie (czego ja osobiście nie rozumiem, bo wolę B7 z wyglądu) poszukującym bardziej odpowiada S4B6.

Z mojej strony to jedno i to samo auto.

Co do sytuacji na allegro. Nie monitoruję polskiego rynku ale od czasu do czasu przeglądam oferty na mobile (bardziej z ciekawości, bo raczej sobie S4 nie kupię) i sytuacja jest wyrównana (na teraz jak patrzę, w sedanach, 10 do 11 na korzyść B7). A, że u nas nie ma Sedanów jakoś mnie specjalnie nie dziwi. Nieomal wszyscy w owczym pędzie szukają "ałdi w kombi"...

Opublikowano (edytowane)

Bo audi w kombi jest fajne;) mam dwa;)

67345a0cbae8.jpg

..i nie przeszkadza mi ze woże powietrze;)

Edytowane przez Kacza
Opublikowano (edytowane)

Nie jak Audi to w kombi jest ładne tylko jak już kombi to w Audi są ładne :P Subtelna ale znacząca różnica.

Ale odeszliśmy od tematu Panowie...

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano

Mało jest b7 bo b7 ma rs4 i nikt nie chciał kupować s4b7. Po drugie postaw b6 i b7 obok... B7 wygląda jak karykatura...za długi przód itd... Miałem do wyboru s4 b6 i b7. Kupiłem b6 bo b7 wygląda ładnie tylko z przódu ;-) ale o gustach się nie dyskutuje ;-) zresztą znajomy kupił s4 b7. Jak już będę miał noge sprawną to zrobimy razem jakieś fotki dla porównania ;-)

Opublikowano

Karykatura i długi przód? :kox:

audi-a4-cabriolet-001.jpg

a to tylko zwykła wersja... :wink:

Opublikowano

Dla mnie brzydka ;-) ale to jak mówiłem kwestia gustu ;-)

Opublikowano

S4 b7 musi miec ładny kolor, fajna felgę i być obniżone zeby była mega.. A s4 b6 + lotka :P ma po prostu to coś... Sam kupiłem s4 b6 zamiast b7 bo po prostu b7 nie było nic ciekawego..

Opublikowano (edytowane)

Trochę odświeżę temat, na dniach zaczynam kompletny remont motorowni w S4 B6 także tego...:

Jak ja to nazywam mały rozrząd, czyli wszystkie części z uszczelkami ale bez napinaczy i fazatorów to koszt ok. 2500zł

Dalej dochodzą:

Pierścienie tłokowe 1920

Uszelki pod głowice 360

(chociaż jeżeli chodzi o pierścienie, to w momencie kiedy wyjmiemy silnik warto udać się z tłokami do Łódzkiej fabryki pierścieni, która jest dostawcą dla wielu wielkich koncernów motoryzacyjnych, bo tam za komplet na cylinder zapłacimy ok 35-50zł co daje dużą oszczędność).

079109087N Regeneracja wariatora 950 (ew x2) 1900

079109204L uzywany napinacz 1-4 750 nowy 1650

079109210H uzywany napinacz 5-8 750 nowy 1650

No i przy jak ja to nazywam dużym rozrządzie, czyli tych 4 częściach, które w tym aucie generuje 70% kosztów zaczyna się problem.

Ja w tym miejscu mam pytanie do znawców: W jaki sposób jestem w stanie zdiagnozować usterkę fazatora czy napinacza? Kiedy następuje konieczność wymiany jednej z nich? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź poniżej.

W moim przypadku dochodzi jeszcze koszt regeneracji głowic, w zależności od zużycia 500-1500 od sztuki, 300zl regeneracja rozrusznika( dzięki za podpowiedź Przemku), sprawdzenie klimy i wspomagania(u mnie akurat jest jak najbardziej ok.).

Ja jestem zmuszony do kompletnego remontu motoru, gdyż: a) mocno trzęsie autem przez wypadające zapłony B) skoki rozrządu były już na poziomie 7-10 stopni c) silnik połykał ogromne ilości ropy, ok 2L/100km, d) na prawej głowicy stwierdziliśmy niską kompresję. Kupiłem auto bardzo tanio i nastawiłem się na remont( wolę zrobić to sam niż wydać 40k na eS w "super stanie" i za 2 lata i tak byc zmuszonym do wymiany tego co w eSkach pada praktycznie zawsze).

Koniec końców, w zależności od tego czy ma się fazatory i napinacze do wymiany, remont samego rozrządu z robocizną to od 4000 do nawet 9000.

A teraz bardzo prosiłbym o odpowiedź od znawców jak mogę zdiagnozować usterkę tych 3 części czy to przed czy po rozpięciu rozrządu i zdjęciu motoru:

079109087N wariator

079109204L napinacz 1-4

079109210H napinacz 5-8

Edytowane przez Dydol
Opublikowano (edytowane)

hmmmm

na YT jest filmik jak zdiagnozować fazatory, chyba ten:

Jakby co to JHM ma za 1/2 ceny ASO kompletny zestaw fazatorów poprawionych, które mają się nie zużywać tak jak seryjne.

Odnośnie:

079109204L napinacz 1-4 oraz 079109210H napinacz 5-8

...mało kto to wymienia, bo najdroższe z całej zabawy (ja mam cenę 3028.44 za sztukę, jesteś pewien, że 1650?...) i rzadko się "psuje"... kanaliki się zatykają jeśli olej kiepski był i wymieniany nie na czas, a tak to raczej olać ;-)

nie wiem jak zdiagnozować :(

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

hmmmm

na YT jest filmik jak zdiagnozować fazatory, chyba ten:

Jakby co to JHM ma za 1/2 ceny ASO kompletny zestaw fazatorów poprawionych, które mają się nie zużywać tak jak seryjne.

Odnośnie:

079109204L napinacz 1-4 oraz 079109210H napinacz 5-8

...mało kto to wymienia, bo najdroższe z całej zabawy (ja mam cenę 3028.44 za sztukę, jesteś pewien, że 1650?...) i rzadko się "psuje"... kanaliki się zatykają jeśli olej kiepski był i wymieniany nie na czas, a tak to raczej olać ;-)

nie wiem jak zdiagnozować :(

Super, mocno mnie to uspokoilo. Moglbys mi podeslac na priv detale odnosnie JHM i tych fazatorow? Wielkie dzieki :)

Opublikowano

Dlaczego zaraz na PW - takie info się każdemu mogą przydać.

Sklep JHM'a:

- nowy oryginalny fazator:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/camshaft-adjuster-unit-mechanical-oem-for-b6-b7-s4-c5-a6-allroad-chain-42l-p-1903.html?cPath=21_56_61_240

- zestaw naprawczy na 1 szt.:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-each-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2288.html?cPath=21_56_61_240

- zestaw naprawczy na 2 szt.:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-pair-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2314.html?cPath=21_56_61_240

Na stronie sklepu jest też opis/instrukcja więc każdy może sobie pooglądać z czym to się je.

Z tego co wiem zębatkę robią sami na CNC z utwardzanego materiału, z którym nie ma być już problemów (podobno) ;)

Opublikowano

Dlaczego zaraz na PW - takie info się każdemu mogą przydać.

Sklep JHM'a:

- nowy oryginalny fazator:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/camshaft-adjuster-unit-mechanical-oem-for-b6-b7-s4-c5-a6-allroad-chain-42l-p-1903.html?cPath=21_56_61_240

- zestaw naprawczy na 1 szt.:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-each-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2288.html?cPath=21_56_61_240

- zestaw naprawczy na 2 szt.:

https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-mechanical-cam-adjuster-repair-kit-pair-for-b6-b7-s4-c5-allroad-42l-p-2314.html?cPath=21_56_61_240

Na stronie sklepu jest też opis/instrukcja więc każdy może sobie pooglądać z czym to się je.

Z tego co wiem zębatkę robią sami na CNC z utwardzanego materiału, z którym nie ma być już problemów (podobno) ;)

Ciekawe rozwiazanie, nie powiem. Kawalek zebatki odlany, dwie uszczelki i 750$. Z opisu i filmu wychodzi na to, ze mozna zdiagnozowac dosc prosto fazator przez sprawdzenie stanu w jakim jest pin. Wielkie dzieki za podpowiedz !

Opublikowano

To nie jest tak, że to tylko jakiś tam odlew i tyle. Primo to raczej jest robione z "pręta" czyli frezowane z bloczka do kształtu końcowego z dużymi odpadami co też powoduje duże koszty.

Z tego co wiem ten sam "patent" ma zastosowanie w większości benzyniaków z łańcuchowym rozrządem i zmiennymi fazami (m.in. 3.2 VR6 czyli "popularne" R32).

Obstawiam, że w PL to by też kosztowało 750 ale PLN. Niestety koszty opracowania i produkcji w USA są wysokie więc się płaci. Z drugiej strony za cenę 1 szt OEM masz zestaw naprawczy na 2 szt, które w opinii użytkowników są praktycznie nie do zajechania. Moim zdaniem lepiej zapakować to niż płacić za nowy, który i tak się zepsuje.

Opublikowano

Nie chodzi o pin, a dziurę w którą on wchodzi. Zdiagnozować fazator jedt łatwo, jak na filmiku, kręcisz i patrzysz czy nie przeskakuje. Albo ustawiasz rozrząd na blokady i też kręcisz, jak się nie zgra po kilku obrotach to znaczy że do wymiany.

Opublikowano

To nie jest tak, że to tylko jakiś tam odlew i tyle. Primo to raczej jest robione z "pręta" czyli frezowane z bloczka do kształtu końcowego z dużymi odpadami co też powoduje duże koszty.

Z tego co wiem ten sam "patent" ma zastosowanie w większości benzyniaków z łańcuchowym rozrządem i zmiennymi fazami (m.in. 3.2 VR6 czyli "popularne" R32).

Obstawiam, że w PL to by też kosztowało 750 ale PLN. Niestety koszty opracowania i produkcji w USA są wysokie więc się płaci. Z drugiej strony za cenę 1 szt OEM masz zestaw naprawczy na 2 szt, które w opinii użytkowników są praktycznie nie do zajechania. Moim zdaniem lepiej zapakować to niż płacić za nowy, który i tak się zepsuje.

Coz, nie do konca za cene OEM bo przy konkretnej znizce dorwalem fazator za 2000 z groszem a tutaj koszt z przesylka to ponad 3000. Szykuje jednak samochod pod siebie na conajmniej nastepne 100tys km wiec biore ta opcje mocno pod uwage. Zobaczymy jutro/na poczatku przyszlego tygodnia co pokaze silnik na stole :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...