Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu audi a4 b6 3.0 Q


Kamil Wolski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od wczoraj jestem posiadaczem audiczki 3.0, kupiłem ją w stanie do mocnego dopieszczenia, jedynym mechanicznym mankamentem jest problem z wypadającym zapłonem, tzn pojawił się dzisiaj, wczoraj jak kupowałem, nie było żadnego błędu, dziś mnie wzięło coś by podłączyć kompa, ponieważ podczas przyśpieszania w granicach od 30-50 szarpie mi samochodem, braku mocy nie ma jedyne błędy, które wskazał mi komputer to wypadający zapłon, chciałbym się dowiedzieć czy to groźne, co trzeba wymienić? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn wypadania zapłonu może być mnóstwo.

Począwszy od cewek zapłonowych i świec, a skończywszy na nieszczlnościach w układzie dolotowym, przestawionym rozrządzie etc.

Proponuję przestudiować kilka tematów, a na pewno znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz kompa, pozamieniaj cewki miejscami, na spokojnie poczytaj tematy o których wspomina kolega wyżej, w innym wypadku wpędzisz się w niepotrzebne koszta które w zależności od rodzaju usterki nie są małe. Zadzwoń na serwis podaj Vin może Ci się fartnie i cewki wymienią w ramach akcji serwisowej która ciągle obowiązuje. Przy tym silniku trafna diagnoza to podstawa. Poczytaj a nie stracisz bo na razie piszesz zbyt ogólnikowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki nie wszystkie podlegają wymianie mają pewne oznaczenia. zobacz czy na benie też masz wypadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to jeździj na benzynie trochę dłużej, a zrób ok 100 km tylko na pb i wtedy zobacz jak autko chodzi, najprostszy test sprawdzenie czy to nie lpg, czemu aż tyle? żeby korekty które były na lpg zrobiły się na pb i lej pb 98 bo taka jest zalecana do asn .

Ps, tworzy sie kolejny wątek o wypadaniu zapłonów, mogłeś się podpiąć pod obecny

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od grupy 93 jeśli jest dobrze ustawiony rozrzad to można szukać dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak już ma grzebać kompem to niech podejrzy grupę 32 ile jest rozjechane

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0, kupiłem ją w stanie do mocnego dopieszczenia

Powodzenia.

Dla chcącego nic trudnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudnego to nic chodzi głównie o $$ ile ja włożyłem siana żeby to cykało to głowa mała żona nawet o 1/4 tego nie wie a i tak raban podnosiła :grin: i jeszcze ile włożę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0, kupiłem ją w stanie do mocnego dopieszczenia

Powodzenia.

Akurat to się tyczy stanu wizualnego :) jestem totalnym laikiem, sprawdzę tą grupę 32 w polskim vagu? Bo wiem, że kiedyś używałem również innego programu, gdy miałem a6, ale za grzyba nie potrafię sobie przypomnieć jakiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudnego to nic chodzi głównie o $$ ile ja włożyłem siana żeby to cykało to głowa mała żona nawet o 1/4 tego nie wie a i tak raban podnosiła :grin: i jeszcze ile włożę :D

+1

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0, kupiłem ją w stanie do mocnego dopieszczenia

Powodzenia.

Akurat to się tyczy stanu wizualnego :) jestem totalnym laikiem, sprawdzę tą grupę 32 w polskim vagu? Bo wiem, że kiedyś używałem również innego programu, gdy miałem a6, ale za grzyba nie potrafię sobie przypomnieć jakiego.

Sprawdzisz. Ściągnij sobie VAG-COM 409.1 lub VCDS lite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dla chcącego nic trudnego

Zgadza się tylko żeby nie było, że za chwilę kolejna osoba będzie mówiła jaki to 3.0 jest be i w ogóle :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, pomogła wymiana kompletu świec , a po wyjętych świecach było widać że dwie cewki mają przebicie , więc też zostały wymienione. polecam świece DENSO oraz cewki Beru, chodzi elegancko, przy okazji jeśli masz gaz to możesz zmniejszyć przerwę na świecy na 0.7 i będzie git. u mnie spraktykowane i od pół roku śmiga jak trzeba. (po 24000km) nic się nie dzieje. powodzenia. . . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady, wymienię przy najbliższej wypłacie. Dodaję jeszcze błędy, które pokazuje Vag :)

79b48fbeb4451.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18325 - Relay for Coolant After-Run (J151): Open Circuit
P1917 - 004 - No Signal/Communication
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
Radzę na początek sprawdzić połączenia elektryczne albo chociaż czy w puszce gdzie siedzi ECU nie ma wody.
Zrób też test sond lambda i katalizatorów. Na tę chwilę ten od strony pasażera wygląda na uwalony, w następstwie sterownik silnika odcina cyklicznie dawki paliwa celem ochrony środowiska, stąd losowe wypadanie zapłonów

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VWJhZ3oySFJLQ3M/view?usp=sharing

tu masz schemat elektryki wokół silnika, zupełnie gratis :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć trochę to trwało... ale miałem swoje problemy, wymieniłem cewki świece, wypadanie i brak zapłonu nie został wyeliminowany, normalnie check zapalał się po 300-400km, lecz gdy zacząłem się ostatnio bawić, tzn sprawdzać czy na postoju też szarpie przy 2200-2500 występuje te same szarpanie oraz wywala od razu check, nie mam jak zrobić testu katalizatorów nawet nie mam pojęcia jak, chyba, że mogę polskim vagiem. Macie pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...