Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kopci na biało, raczej nie chłodnica spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

Wiem, że jest pare tematów ale nie ma mojego przypadku więc proszę o pomoc w nowym temacie

Problem

Rok temu kopciło na biało ale po zrobieniu bypassa chłodnicy recyrkulacji spalin było oki- więc winna była chłodnica, jest nowa , rok czasu oki

Teraz znowu zaczoł kopcic na biało, myśle znowu chłodnica recyrkulacji spalin ale

Po dojechaniu do mechanika przestało kopcic, zrobił bypassa i pojeździłem tak 2 dni ale nie dawało mi spokoju, myśle musze na 100% wiedzieć, że to chłodnica

Podpiołem chłodnice, kopci jak smok, myśle znowu się rozsypała,

Znowu więc bypass, żeby ją ominąć i co dalej kopci na biało

przy mocniejszym przygazowaniu aź pluło płynem z wydechu (fakt, rozlało mi się dużo płynu na plecionke wydechu ale to chyba nie to

wyczyścłem egr (dużo szlamu ale chyba to normalne) i przy odpaleniu nie kopci ale po nagrzaniu znowu to samo - mniej ale kopci na biało, przy mocnym przygazowaniu pojawiła się kropla płynu chłodniczego na asfalcie

Z objawów jeszcze jest kopcenie z krućców chłodniczki recyrkulacji (i nie wiem czy jest tak nieszczelna, że wydostają się spaliny, czy paruje pozostały płyn w chłodniczce

Płynu raczej nie ubyło, węże miękkie, zbiorniczek wyrównawczy suchy, płyn bez szlamu, oleju nie ubywa

Badanie na obecność spalin w płynie chłodniczym wykazała, że są spaliny ale po wymianie chłodnicy recyrkulacji spalin rok temu nie był wymieniony płyn więc defakto chyba mało miarodajny test (i jeśli chłodnica spalin walnięta to znowu spaliny poszły do płynu)

Odpala normalnie, spadku mocy nie ma

Panowie pomóżcie co to może być, czy jest szansa na coś innego poza uszczelką/blokiem czy tylko to


naprawdę nikt doświadczony się nie wypowie >>??

Opublikowano

Jeśli płynu nie ubywa spróbuj zaślepić egr mechanicznie, blachą np.

Opublikowano

pnpx5lmo.jpg

gdzie w bke dokładnie wsadzić te blachy i wiem, że już w a4 b7 wywali błąd, czy jak zdejme potem blaszki zaślepiające to błąd zniknie

i co dokładnie ma dać zaślepienie egra z tym płynem chłodniczym

Opublikowano (edytowane)

Weze od silnika z plynem nie twardnieją? Po ostrym bucie nie gotuje płynu?

Edytowane przez nik23
Opublikowano

właśnie o to chodzi, że nie, węże miękke (normalne) płyn też oki

zastanawia mnie jeszcze - może takie złudne nadzieje, że w chłodnicy zostało płynu (jest ominęta) i na tyle jest chłodnica nie szczelna, że to bierze do silnika ale wątpie

bo niby skąd może brać ten płyn, ale znowu nie widać, żeby brało, co prawda na postoju i krótkich przejaźdzkach ale chyba nie ubyło (chodź głowy sobie nie dam za to)

Dziwne też to, że była ominięta chłodnica nie kopcił, podpiołem chłodnice, dymił jak smok, ale znowu wróciłem do bypassu i teź kopcił

wyczyszciłem egra ze szlamu i mniej kopci

Głupi już jestem


a z tym butowaniem też boje, żeby nie pogorszyć coś w głowicy - sam nie wiem

Opublikowano

Duzo,plynu ubyło prze ztą chłodnice recyrkulacji? Ile litr? Ile potem przejechałes po załozeniu ominięcia chlodnicy?

Opublikowano

raczej nie wiele,

po założeniu ominięcia nie wiele , może 5-7km,

na następny dzień wyczyszciłem krućce z chłodnicy spalin bo w środku jak wkładałem ręczniki papierowe to wyciągałem mokre (dzień od odłaczenia chłodnicy)

odpaliłem, nagrzałem silnik do 90st i nie kopci, przejechałem tylko 1km i znowu kopci, dużo mniej niż przy podpięciu chłodnicy i zaraz po jej założeniu ale kopci (przy mocnym przygazowaniu słodka kropla z wydechu)

Opublikowano

zaślep blaszką wyciętą na wzór uszczelki rurki egru. Na zdjęciu zaznaczyłem dwa miejsca, gdzie ci wygodniej. Spowoduje to odcięcie dopływu spalin mimo otwierania się zaworu egr. Pojeździj tak i poobserwuj. Kontrolki się zaświecą, ale nie przeszkadza to w pracy silnika.




Opublikowano

Moja rada but i niech zagrzeje po bucie weze sprawdź czy nie twarde. Uszczelka to około 1,5 k

Płyn brudny? Zbiorniczek wyrównawczy nie czarnieje?

Opublikowano

a więc tak

chłodnice sprawdziłem ręcznie

odkręciłem wszystkie śruby, prócz jednej i wlałem wodę destylowaną tam gdzie idzie płyn, drugi krucieć zatkalem i dmuchałem - bez sprężarki i co okazało się, że tam gdzie idą spaliny zrobiło się mokro więc chłodnica padnięta na 100%

z kopceniem prawie już nie kopci - no nie jest igła bo czasem biało niebieskawy dym jest

jeszcze z obserwacji, podnosząc korek oleju i bagnet kopci jak z traktora

ściągnąłem wąż z odmy przy pokrywie zaworów i mało tam dymu wychodziło, po przejechaniu się z butem troszeczke lepiej dym leciał ale chyba bez szału

po tym butowaniu auta wąż gdzie płyn troche stwardniaj (mechanik powiedział, że dopuszczalnie ale mnie to przestrszyło

z forum z tego co czytam i to co mechanik wstępnie wywnioskował, nieprawidłowo działający zawór odmy, mam nadzieje, że to będzie to, że nowa pokrywa zaworów załatwi sprawe, że on też powoduje podciśnienie (tyle, że chyba nie na płyn a na olej)

Oby chłodniczka spalin i pokrywa z odmą (i tak nie tania perspektywa ale lepsza niż uszczelka)

A wy Panowie co myślicie

N


Moja rada but i niech zagrzeje po bucie weze sprawdź czy nie twarde. Uszczelka to około 1,5 k
Płyn brudny? Zbiorniczek wyrównawczy nie czarnieje?

wąż troszeczke twardszy po butowaniu ale do kamienia mu daleko, płyn czysty, zbiorniczek teź, raczej nie ubya, oleju raczej nie przybywa i nie ubywa, konsystencja oleju

a może turbo, chodź ciągnie jak głupie

Opublikowano

Waż ma być cały czas jednakowy, troszke to twoje subiektywne odczucie, jak nie puchnie to niema problemu.

Dmuchanie z korka to norma w tych silnikach i jak popuscisz korek to nim kiwa na boki gdy zostawisz na wlewie moj avf ma tak samo, chociaz z bagnetu mi nie dymi. Jak po dobrym bucie nie gotuje płynu to wymień chlodniczke i jezdzij dalej.

Opublikowano

tyle, że z wydechu też troche dymi, nie jest to co z podpiętą nieszczelną chłodniczką ale jeszcze coś tam jest, no i ten bagnet, nie wiem, stoi auto u mechanika ale narazie tylko stoi na parkingu ;(


no założona inna pokrywa zaworów i nie kopci, z korka i bagnetu też dużo mniej chodź z odmy spaliny idą podobnie jak ze starej pokrywy,

Jedynie jakoś mam wrażenie, że ten wąż z płynem jakby twardszy po nagrzaniu.

płyn nie ucieka, zbiorniczek i płyn czysty, nie bulgocze, nie wiem albo jestem przewrażliwiony albo jakaś nieznana usterka

U was też po nagrzaniu silnika wąż z płynem jest trochę twardszy niż jak na zimnym ???

Opublikowano

Daj mu w piiii..... I jak dźwignie temp i wywali płyn rwij głowice. Jak nie to jezdzij i niemysl o tym.

Po jeździe śmierdzi z zbiorniczka spalinami?

Opublikowano

w pi.....e to on dzisiaj dostał

byłem na przejaźdzce z mechanikiem - nie wiedziałem nawet, że to tak ciągnie :) obrotomierz na każdym biegu na czerwonym i nic (ominięta chłodnica i pokrywa od mechanika), niby troche był dymek z wydechu zaraz po odpaleniu, podczas jazdy i na postoju po nagrzaniu nic

Jutro próba z jego chłodnicą i moją pokrywą (na moje widzi mi się bo nie widziałem szału w różnicy pracy odmy), jak zacznie dymić to odma w pokrywie i teraz czy używka od niego (nie tania) czy zamawiać nową

Jedynie co to ten wąż trochę twardszy ale znowu mój mechanik (co jest akurat na wakacjach) mówi że po nagrzaniu troche musi być twardszy (że ciśnienie koło 1bara czy coś takiego)

Jutro zobaczymy, oby się skończyło na tym, że to 2raz ta chłodnica,tyle, że troche dziwne objawy po jej ominięciu były

Opublikowano

Jak ci nie gotuje to niema sie czym martwić.

Opublikowano

Mam podobne objawy i nie moge dojść ładu co co to z tym dymieniem.. Tyle że u mnie troszkę jakby ubywało płynu. Moze mi ktos powiedziec o co chodzi z tą odma i deklem że może przez nią dymic??? Jakie ona ma dzialanie ??

Opublikowano

no w piątek odebrałem auto, chłodnica spalin założona używka (czas na reklamację mojej), pokrywa moja i narazie spokój, nic nie kopci z wydechu, wydaje mi się, że to ten rozlany płyn chłodniczy na plecionke chyba się spalał

odkręcony korek oleju na pokrywie skacze ale patrze, że to standart

płyn czysty, nie gotuje, nie bulgocze, także chyba wszystko oki, zrobiłem 300km i teraz nie wiem sam ale jakby minimalnie płynu w zbiorniczku mniej, miałem zaraz pod kreską max a teraz jakby na tym łączeniu zbiorniczka bo nie widać poniżej, czy może być to początek tej uszczelki a i wąż gdzie płyn nie jest kamień ale jest twardszy niż na zimnym, palcami go ścisne przy większej sile no ale .....

??


no więc ewidentnie chłodnica i najlepsze, że narazie nic nie wskazuje na coś więcej :)

sprawdzałem wąż w innym aucie - tak samo - czyli moje przewrażliwienie

płynu ubyło na początku może te 2mm na zbiorniczku i tyle, zrobiłem 1000km i stoi w miejscu, także się pewnie dobrze odpowietrzył, ot co

Dzięki za wszelkie sugestie, narazie spokój )

Opublikowano

drozdu powiedz mi dopóki nie złapie Ci silnik 90 stopni jak dodasz gazu to pusci ci bialego dymu cos czy nic???

Opublikowano

nie

po kolejnej wymianie chłodnicy spalin nie puszcza dyma w ogóle ani na zimnym ani na ciepłym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...