Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6 1.6] Przygasanie w momencie zejścia z obrotów


Drzeq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam koledzy taki sam problem silnik 1.6 alz z inst. Gazową. Wymienilem już przepływke, przepustnice, swiece i kable, czujnik tem. Plynu i dalej faluje. Ale mam nowy pomysł i na 99% bedzie to uszczelka miedzy kolektorem ssącym a blokiem silnika bo pojawił sie kolejny objaw a mianowicie nie wchodzi mi na obroty zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Chwilowo pomogłem sobie podnaszac obroty vcdsem do 1000obr/min i jest troche lepiej. Dam znac kolo wtorku co daly nowe uszczelki. Dodam ze psikalem plakiem i obroty nie rosły.

Witam.

Masz może login do tego silnika aby podnieść obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też potrzebuję login. ;)

I też mam cały czas problem z przygasaniem silnika i ze spadkiem obrotów po odjęciu pedału gazu do ok 600obr, czasami zdarza się że zgaśnie silnik.

Gaśnie też jak jest zimny i włączy się pompa wtórnego powietrza a na zewnątrz jest gorąco w momencie lekkiego wciśnięcia pedału gazu.

Co to może być przyczyną ?


Ja też potrzebuję login. ;)

I też mam cały czas problem z przygasaniem silnika i ze spadkiem obrotów po odjęciu pedału gazu do ok 600obr, czasami zdarza się że zgaśnie silnik.

Gaśnie też jak jest zimny i włączy się pompa wtórnego powietrza a na zewnątrz jest gorąco w momencie lekkiego wciśnięcia pedału gazu.

Co to może być przyczyną ?

Może zawór EGR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, dajcie znać czy u was przy gwałtownym dodaniu gazu słychać charakterystyczne "psss" tak jak na przedstawionym filmie.

u mnie właśnie tak to jest, do tego obroty wzrastają jakby z 0,5 sekundowym opóźnieniem w stosunku do wciśniętego pedału gazu.

Edytowane przez Bananuska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się już uporał z problemem spadających obrotów? Mam identyczną sytuację jak na filmie z pierwszego posta. Nowy akumulator więc to nie tu problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja póki co się uporałem z tym problemem, na benzynie nie występuje w ogóle, na gazie minimalnie obroty spadają. Niestety ludzie z tego forum nie są nad zbyt pomocni. Napisz PW to ci podpowiem co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja póki co się uporałem z tym problemem, na benzynie nie występuje w ogóle, na gazie minimalnie obroty spadają. Niestety ludzie z tego forum nie są nad zbyt pomocni. Napisz PW to ci podpowiem co to może być.

Skoro rozwiązałeś problem to podziel się nim publicznie zamiast się obrażać jak dziecko i w dodatku piszesz głupoty że ludzie na tym forum nie pomagają innym. Widocznie nikt nie znał rozwiązania problemu, a może uznano że wystarczy wyjaśnienie które było opisane trochę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kol. wyżej napisał - choć w moim A4 tego motoru nie ma pod maską to mimo to podsunąłem jedno z rozwiązań problemu. Daj dobry przykład, podziel się wiedzą. I nie bądź jak inni :hi:


A nawet jeśli jakiś mechanik to czyta... przynajmniej nie będzie klienta kasował za nietrafione diagnozy/naprawy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja póki co się uporałem z tym problemem, na benzynie nie występuje w ogóle, na gazie minimalnie obroty spadają. Niestety ludzie z tego forum nie są nad zbyt pomocni. Napisz PW to ci podpowiem co to może być.

Skoro rozwiązałeś problem to podziel się nim publicznie zamiast się obrażać jak dziecko i w dodatku piszesz głupoty że ludzie na tym forum nie pomagają innym. Widocznie nikt nie znał rozwiązania problemu, a może uznano że wystarczy wyjaśnienie które było opisane trochę wyżej.

Koledzy, chce nie porozumień. Moje stwierdzenie o braku pomocy na forum wynika z tego, że zapytałem o syczenie przepustnicy - odpowiedzi brak, ktoś się chwali podniesieniem obrotów przez VCDS, pytam o login - odpowiedzi brak. Aż się boje o cokolwiek więcej pytać.

Co do rozwiązania mojego problemu. U mnie winne były klapki wirowe, które były cały czas zamknięte. Podsunąłem ten kierunek dwóm osobom z tego forum, ale nie wiem jeszcze czy u nich pomogło. Dlatego też nie pisałem w wątku żeby nie wprowadzać zamieszania.

Poniżej przedstawiam sposób sprawdzenia sprawności klapek wirowych:

Na filmiku co wstawiłem - od 15 sekundy widać taką czarną gruszkę średnicy kilku cm i pod nią (trochę z lewej) czarną obudowę. Od frontu czarnej obudowy jest klapka którą należy zdjąć płaskim śrubokrętem. wtedy będzie widać dźwigienkę. Wsadź kogoś do auta i niech śmiało gazuje powiedzmy do 4000 obr. a ty patrz czy dźwignia się rusza. Powinna kilka cm wchodzić do gruszki przy dodawaniu gazu. Przy trzymaniu wysokich obrotów dźwignia nie może wracać na pozycję jak na wolnych obrotach. Ta właśnie dźwignia otwiera i zamyka klapki w kolektorze. Jeśli stoi w miejscu to klapki nie pracują i to może powodować problem przygasania.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja póki co się uporałem z tym problemem, na benzynie nie występuje w ogóle, na gazie minimalnie obroty spadają. Niestety ludzie z tego forum nie są nad zbyt pomocni. Napisz PW to ci podpowiem co to może być.

Skoro rozwiązałeś problem to podziel się nim publicznie zamiast się obrażać jak dziecko i w dodatku piszesz głupoty że ludzie na tym forum nie pomagają innym. Widocznie nikt nie znał rozwiązania problemu, a może uznano że wystarczy wyjaśnienie które było opisane trochę wyżej.

Koledzy, chce nie porozumień. Moje stwierdzenie o braku pomocy na forum wynika z tego, że zapytałem o syczenie przepustnicy - odpowiedzi brak, ktoś się chwali podniesieniem obrotów przez VCDS, pytam o login - odpowiedzi brak. Aż się boje o cokolwiek więcej pytać.

Co do rozwiązania mojego problemu. U mnie winne były klapki wirowe, które były cały czas zamknięte. Podsunąłem ten kierunek dwóm osobom z tego forum, ale nie wiem jeszcze czy u nich pomogło. Dlatego też nie pisałem w wątku żeby nie wprowadzać zamieszania.

Poniżej przedstawiam sposób sprawdzenia sprawności klapek wirowych:

Na filmiku co wstawiłem - od 15 sekundy widać taką czarną gruszkę średnicy kilku cm i pod nią (trochę z lewej) czarną obudowę. Od frontu czarnej obudowy jest klapka którą należy zdjąć płaskim śrubokrętem. wtedy będzie widać dźwigienkę. Wsadź kogoś do auta i niech śmiało gazuje powiedzmy do 4000 obr. a ty patrz czy dźwignia się rusza. Powinna kilka cm wchodzić do gruszki przy dodawaniu gazu. Przy trzymaniu wysokich obrotów dźwignia nie może wracać na pozycję jak na wolnych obrotach. Ta właśnie dźwignia otwiera i zamyka klapki w kolektorze. Jeśli stoi w miejscu to klapki nie pracują i to może powodować problem przygasania.

Zapytałeś się, cytuję "Na wstępnie się przywitam! Witam wszystkich. Mój nowy nabytek A4 B6 1.6 ALZ ma podobne objawy. Uporał się ktoś już z tym przygasaniem czy mam się przyzwyczajać powoli?" Nie dostałeś odpowiedzi bo widocznie nikt problemu się nie pozbył. A o login pytałeś się konkretnej osoby która nie wiadomo czy kiedykolwiek jeszcze tu zajrzy. Trzeba było pisać do niego na PW a nie od razu całe forum be.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie to samo co autor tego wątku, za cholerę nie wiem o co chodzi, na myśl przychodzi mi jeszcze nieszczelność w odmie, jakiś wężyk może zaciągać lewe powietrze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarlo, twoja ostatnia wypowiedź nie wnosi nic do tematu, nie wiem po co się napinać.

Sprawdźcie te klapki u siebie i dajcie znać czy są sprawne u was bo sam jestem ciekaw. U mnie jest zdecydowana poprawa czyli praktycznie całkowicie wyeliminowanie problemu.

U mnie defektem była pęknięta membrana w gruszce podciśnienia. Koszt w ASO to podobno 900 zł. Używki od 100 zł.

Teraz pozostały mi jeszcze inne przypadłości do rozwiązania.

Orientuje się ktoś może jakie powinny być prawidłowe wskazania przepływomierza powietrza przy max obciążeniu?

U mnie maksymalne wartości oscylowały w okolicy 85 g/s przy ok 6000 obr./min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie spina, kolega k232 słusznie zauważył, że chodzi mu o coś innego niż syczenie.

A membrany w używkach są często w agonalnym stanie, sam się o tym przekonałem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2016 o 23:04, Drzeq napisał:

Witam,

Mam problem z Audi A6 B6 z silnikiem benzynowym 1.6. Samochód posiada instalację gazową z tego co pamiętam marki Prins (montowana w Niemczech), ale problem który chciałbym poruszyć występuje zarówno na gazie jak i na benzynie (chociaż na gazie jest bardziej odczuwalny).

W momencie gdy obroty spadają do wolnych często zdarza się, że nie zatrzymują się na standardowych około 850, a lecą niżej, silnik się przydławia, następnie rosną i dopiero wtedy stabilizują się. Obrazuje to filmik który nagrałem, niestety dźwięk jest bardzo cichy - trzeba mocno podgłośnić. Po każdym przygazowaniu zdejmowałem nogę z gazu, to co się działo później silnik robił sam.

 

Problem w zasadzie nie występuje, gdy nie ma włączonych żadnych odbiorników prądu. Ale tych jest sporo - radio Concert z masą głośników (naliczyłem 10), klima dwustrefowa, grzane fotele. Gdy włączonych odbiorników jest więcej, problem się nasila - przy włączonych grzanych fotelach występuje w prawie 100% przypadków wysprzęglenia. Zdarza mu się prawie zgasnąć np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł. Da się z tym żyć, ale na dłuższą metę bardzo irytuje.

Problem występuje na obu paliwach, choć na gazie zauważalnie częściej niż na benzynie.

Wymienione już były wszystkie elementy zapłonu i problem nie ustępuje. Mój mechanik stwierdził, że "ten typ tak ma" - za dużo odbiorników prądu na taki mały silniczek. Jedyne co mu przyszło do głowy, to alternator, ale mówi, że nie daje żadnej gwarancji, że wymiana cokolwiek zmieni.

Co o tym myślicie? Czy ktoś się spotkał z takimi objawami? Czy jest nadzieja na pozbycie się problemu?

Pozdrawiam serdecznie!

Jacek

Witam,

W odpowiedzi napiszę że mi udało się uporać z tym problemem. przynajmniej narazie. testuje od dwoch dni. i narazie jest git. Mianowicie zaślepiłem EGR. Zobacze co bedzie się dalej działo ale narazie jest tak jak trzeba

Edytowane przez wielkiszu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wielkiszu666 napisał:

narazie jest git. Mianowicie zaślepiłem EGR

Uwielbiam takie poprawianie fabryki vel. druciarstwo... :facepalm:

A próbowałeś chociaż wyczyścić porządnie tego EGR-a by się w nim zawór N18 nie blokował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, BeyerBrown napisał:

Uwielbiam takie poprawianie fabryki vel. druciarstwo... :facepalm:

A próbowałeś chociaż wyczyścić porządnie tego EGR-a by się w nim zawór N18 nie blokował?

A ja uwielbiam takich specjalistów jak ty:doh:. Dzięki za podpowiedź, ale muszę Cię zmartwić. Tak próbowałem. Wole być pewny co nie działa zanim wydam parę stów na EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...