Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Profilaktyka i wymiany w Audi A4 B7 2.0TDI 8V 103KW -140KM BPW


nevermind123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Koledzy, kolezanki, na poczatku nadmienie ze sie nie znam w ogole, bo kupilem samochod bedac przekonany ze to jest B6, a faktycznie bylo B7. Samochod kupiony od zaufaneog kolegi, ktory mowil, ze przeswietlil samochod i ze nie ma prolemu. Tyle w tym temacie. Mniejsza teraz o to, samochod dziala bardzo dobrze i jestem zadowolony.


Od zakupu przejechalem 4000 km w 8 miesiecy, wymienilem tylko wycieraczki przod/tyl na Bosha Aero Twin (157 PLN) i filtr kabinowy Filtron 1078 (37 PLN).


Przekopalem wiele watkow na forum i tutaj sa moje plany co chcialbym zrobic, prosze o weryfikacje i ewentualne dodanie czegos.


Model: Audi A4 B7, 2006 rok, stan licznika, pewno cofany z 10 razy, 177,000 i wymieniony silnik 2.0TDI 8V 103KW -140KM BPW.


Jak oddam auto do serwisu, chcialbym zrobic i zmienic:



- rozrzad i 2 walki, oraz pompa wody - bralbym z firmy ORI (rekomendowana przez wiele osob z forum),

- wymiana oleju na MOTUL SPECIFIC VW 506.01, wchodzi 4.2 L i reszta na dolewki zostaje,

- wymiana plynu hamulcowego, nowy plyn bylby DOT-4. Mozna w ogole zalac cos lepszego?

- wymiana plynu chlodniczego, nowy plyn bylby G-12 Hepu,

- wymiana filtrow (wlotu powietrza do silnika, paliwa, oleju), firma Kneht,

- stan lewego tylniego amortyzatora jest taki jak na zdjeciu. Wymiana by dotyczyla czego? Odboje tylko czy jeszcze cos?

dnbmii6y.jpg

- caly przeglad klimatyzacji, odgrzybianie klimatyzacji i nabijanie jej do pelna,

- chcialbym tez ewentualnie, jesli jest to mozliwe i latwe do zrobienia, to przypisanie jakies funkcjonalnosci tym 2 przyciskom:


Na kierownicy jest przycisk jak na ponizej. U mnie nie jest skonfigurowany. Do czego on w ogole jest?

8og5dove.jpg



Na desce rozdzielczej na lewo od awaryjnych:

Do czego ten przycisk jest? Wylaczanie pikania przy parkowaniu?

aakf24qu.jpg



- jesli juz bylby robiony rozrzad i to co opisalem powyzej, jest jeszcze jakas drobnica ktora warto by bylo przy okazji tez zrobic?

Co sadzicie o tym co powyzej napisalem?


1000 PLN roznicy czy tam 1500 PLN wiecej niz powyzsze koszta mnie nie rusza. Po prostu chcialbym wstawic dobre nowe czesci i miec samopoczucie, ze ktos je dobrze wlozyl i nie bede musial z malym kilku miesieczym dzieckiem na srodku autostrady sie stresowac, ze sie jakas prosta czesc padnie i bede musial malego torturowac czekajac na lawete w obcym kraju. :)


Bedac w warsztacie chcialbym, aby to oni zamowili czesci i je zamontowali, bo pewno maja znizki u swoich dostawcow itp.


//Juz mniej istotne rzeczy

Naczytalem sie juz sporo rzeczy o warsztatach, gdzie oleju sie nie wymienia, czesci ukryte gleboko w silniku tez sie nie wymienia... a jak sie wymienia to sie daje zregenerowane itp. Czy jest jakas metoda, aby to wykryc?

Np. spisac numery czesci z aktualnego stanu auta (a pewno takowe sa wygrawerowane), zamowic nowe i przy mechaniku spisac tez te numery? Nie chce byc przy wymienie i patrzyc mu na rece...

Macie jakis pomysl tutaj? Czy po prostu jade i licze na to, ze ktos mnie nie oszuka.


//PS. Chcialbym sprawdzic historie serwisowa tego samochodziku, aby zaczac prowadzic dokumentacje tego, co robie, aby ewentualnie bylo latwiej sprzedac samochod i ktos byl zadowolony z dokumentow przedstawionych przy zakupie. Jesli ktos chcialby to zrobic, oczywiscie odplatnie, prosilbym o kontakt. :)


Bylbym bardzo wdzieczny za jakies sugestie.


//Jezeli jest jakis lepszy dzial, gdzie moglbym takie pytanie zlozyc, przepraszam i prosze o przeniesienie.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni biegów, płyn do wspomagania u.kierowniczego, pasek klinowy, możliwe że amortyzatory i inne rzeczy wyjdą jak się podniesie auto ( np hamulce)

Felgi + opony na zimę też trzeba będzie niedługo o tym pomyśleć.

Edytowane przez Axel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW wałek rozrządu masz jeden , to ośmiozaworowa jednostka napędowa , wałek ten w niej nota bene się bardzo lubi wycierać :decayed:

Amortyzator jak jest suchy ( nie widać wycieków oleju ) to wystarczy wymiana odboju .

Przycisk na kierze jest chyba od aktywacji głosowego wybierania numerów z książki telefonicznej w komurze .

Nic nie szprecha po przyciśnięciu go ?

Przycisk obok włącznika awaryjnych wygląda mi na wyłącznik parktronika .

A i klimy nie nabijamy do pełna , tylko ładujemy tyle czynnika ile podaje instrukcja serwisowa :whistling:

Jeżeli myślisz że robiąc to wszystko co opisałeś otrzymasz niezawodne auto, to jesteś w błędzie :P

BPW posiada pompę oleju napędzaną sześciokątnym "ołówkiem" od zespołu wałków wyrównoważających i jeżeli nikt do tej pory fabryki nie poprawił, to nie znasz dnia ani godziny gdy Ci się smarowanie silnika wyłączy :kox:

A jak się to nie daj bóg stanie i jak najszybciej nie wyłączysz silnika to w najlepszym przypadku turbina się będzie nadawała do wyrzucenia na śmietnik, a jak będziesz uparcie powoli jechał dalej ( bo w takiej sytuacji nic nie daje znać że ciśnienia nie ma ) to cała motorówka będzie się po parunastu kilometrach nadawała na złom :grin:

Tak że dobrze radzę, czujność ,lina w bagażniku i dobre ubezpieczenie Assistance przyjaciółmi przezornego kierowcy BPW :naughty::)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi i opony zimowe juz zakupilem.

Hamulce i tarcze byly zmieniane rzekomo.

ok, olej w skrzyni biegow dodany do listy, plyn do wspomagania u. kierowniczego i pasek klinowy.

- co do amortyzatorow, jest mozliwosc oszacowania w % ich zgiecia, prawda?


Nic nie dzieje sie, jechalem 190 km/h niedawno i wszystko dzialalo bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator można na szarpakach sprawdzić % sprawności. Przeważnie przy przeglądzie rejestracyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW wałek rozrządu masz jeden , to ośmiozaworowa jednostka napędowa , wałek ten w niej nota bene się bardzo lubi wycierać :decayed:

Amortyzator jak jest suchy ( nie widać wycieków oleju ) to wystarczy wymiana odboju .

Przycisk na kierze jest chyba od aktywacji głosowego wybierania numerów z książki telefonicznej w komurze .

Nic nie szprecha po przyciśnięciu go ?

Przycisk obok włącznika awaryjnych wygląda mi na wyłącznik parktronika .

A i klimy nie nabijamy do pełna , tylko ładujemy tyle czynnika ile podaje instrukcja serwisowa :whistling:

Jeżeli myślisz że robiąc to wszystko co opisałeś otrzymasz niezawodne auto, to jesteś w błędzie :P

BPW posiada pompę oleju napędzaną sześciokątnym "ołówkiem" od zespołu wałków wyrównoważających i jeżeli nikt do tej pory fabryki nie poprawił, to nie znasz dnia ani godziny gdy Ci się smarowanie silnika wyłączy :kox:

A jak się to nie daj bóg stanie i jak najszybciej nie wyłączysz silnika to w najlepszym przypadku turbina się będzie nadawała do wyrzucenia na śmietnik, a jak będziesz uparcie powoli jechał dalej ( bo w takiej sytuacji nic nie daje znać że ciśnienia nie ma ) to cała motorówka będzie się po parunastu kilometrach nadawała na złom :grin:

Tak że dobrze radzę, czujność ,lina w bagażniku i dobre ubezpieczenie Assistance przyjaciółmi przezornego kierowcy BPW :naughty::)

Haha :D

No to ladnie. Line tez mam w aucie.

Tak na serio mozna by chyba pewno powymieniac wszystko, a na sam koniec dnia zona wjedzie w jezioro autem. :) Albo jacys wolontariusze w kominiarkach spod bloku auto na lawetke wciagna. :)

Kolego piotrsob1, miales racje co do assistance. :)

Czas odcholowac samochod do mechanika, bo nie pali, jakies zwarcie sie robi podczas rozruchu (pewno rozrusznik).

Edytowane przez nevermind123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napędu pompy oleju nie ma co panikować. Wystarczy co 50tys zajrzeć do napędu i wymienić zabierak na nowy. U mnie przebieg 230tys a gniazdo napędu i ołówek jak nowy. Teraz nie ma dobrych aut wiec assistance zawsze mile widziane. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przy okazji wymiany rozrusznika lub jego regeneracji zostanie poprawione wadliwe przyłącze masy co jest nagminnym problemem w tych motorkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...