Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dławienie przy bardzo niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

moja audi nie była odpalana przez 4 dni i po tym czasie wczoraj wieczorem pojawił się problem - samochód się dławi przy niskich obrotach (tj. najczęsciej przy ruszaniu)

Mam gaz Stefanelli. Przejechane na nim już 60 tys. bez awarii ale samo dławienie występuje i na LPG i na benzynie.

Domyślam się, że może być wiele przyczyn ale co powinienem sprawdzić najpierw? Co jest najbardziej prawdopodobne?

Za jakiś czas wybieram się w długą podróż i chciałbym szybko usunąć usterkę.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Opublikowano

Najpierw reset ECU po przez odłączenie akumulatora.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Najpierw reset ECU po przez odłączenie akumulatora.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Ok, zaraz to zrobię, ale powiem Ci, jakoś w sobotę/niedzielę tydzień temu padł mi akumulator bo światła zostawiłem. Odpaliłem kablami od innego samochodu i wszystko było git.

Niestety nie pomogło, nadal "dławi się" na niskich obrotach przy dodawaniu gazu :/

Opublikowano

Sprawdź przewody WN, czy nie ma przeskoku iskry.

Opublikowano

Sprawdź przewody WN, czy nie ma przeskoku iskry.

Właśnie taki mam zamiar wieczorem sprawdzić jak będzie ciemniej

Opublikowano

ale powiem Ci, jakoś w sobotę/niedzielę tydzień temu padł mi akumulator bo światła zostawiłem.Tu masz przyczyne.Aku rozładowany wywala mase błedów.Kleme odpiąć trzeba na dłuższy czas by zresetować około 30 min.Jeżeli nie pomożę to tylko pod vag skasować błedy

Opublikowano

ale powiem Ci, jakoś w sobotę/niedzielę tydzień temu padł mi akumulator bo światła zostawiłem.Tu masz przyczyne.Aku rozładowany wywala mase błedów.Kleme odpiąć trzeba na dłuższy czas by zresetować około 30 min.Jeżeli nie pomożę to tylko pod vag skasować błedy

Nie widziałem nawet Twojej wiadomości i jakoś godz temu podpiąłem pod VAGA.

Poniżej wklejam to co mi wyskoczyło. Skasowałem błędy i przejechałem kawałek i sam nie wiem czy jest już okej czy nie. Zobaczę na dłuższej trasie jutro :)

A co do świec to wszystkie ładnie wyglądają i w garażu, w ciemności nic nie było widać żeby coś przebijało.

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Monday, 25 July 2016, 18:47:25:0
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADP.LBL
Controller: 8D0 907 557 B
Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Coding: 04001
Shop #: WSC 00000
7 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL
Controller: 4D0 907 379 D
Component: ABS BOSCH 5 7402
Coding: 0265108005
Shop #: BB 37402
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL
Controller: 8D0 820 04 ö
Note: Excessive Comm Errors
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.LBL
Controller: 8A0 959 655 C
Component: Airbag V AUDI D00
Coding: 01022
Shop #: WSC 06319
2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp; Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8D0-919-0xx-17.LBL
Controller: 8D0 919 033 C
Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07
Coding: 00162
Shop #: WSC 02819
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: None
Controller: 4A0 953 234
Component: IMMO AUZ9Z0S4335156 D76
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Opublikowano

To błedy po rozładowanym aku a temu bo czujniki i inne duperele miały za małe napiecie.Teraz przejedź sie i znów podepnij pod kompa.Oczywista jak masz w pełni sprawny i naładowany aku

Opublikowano (edytowane)

To błedy po rozładowanym aku a temu bo czujniki i inne duperele miały za małe napiecie.Teraz przejedź sie i znów podepnij pod kompa.Oczywista jak masz w pełni sprawny i naładowany aku

Przejechałem się dość duży kawałek i w dalszym ciągu jest problem, zwłaszcza podczas ruszania. Zauważyłem również, że falujące obroty (mam takie odkąd kupiłem auto-były jakoś w granicach 700-900) zwiększyły swój zasięg i oscylują wokół 400-800 na jałowym biegu przy wyższych prędkościach. Bardzo buja się wskazówka obrotów. Pod kompa podepnę za niedługo.

Ponownie odczytałem błędy. Zostały dwa. Przed samym odczytem przeczyściłem przepustnicę jakimś specyfikiem w sprayu i ją adaptowałem poprzez VCDS. Pierwszy raz to robiłem wg instrukcji na tym forum i się udało. ADPT OK. Mimo wszystko czuć podczas naciskania pedału takie delikatne "kaszlnięcia" od 1500 w górę już idzie dobrze.

Poniżej błędy:

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Tuesday, 26 July 2016, 16:22:02:0
Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Edytowane przez djsinger997
Opublikowano

Wychodzi że to czujnik temperatury który jest tez odpowiedzialny na sterowanie silnikiem.Engine Coolant Temp. Sensor.A wiekszość pisała żę nie wywala błedów :D Zreszta u mnie jak siadł to też nie wywalił błedu.A u ciebie jest

Opublikowano

Wychodzi że to czujnik temperatury który jest tez odpowiedzialny na sterowanie silnikiem.Engine Coolant Temp. Sensor.A wiekszość pisała żę nie wywala błedów :D Zreszta u mnie jak siadł to też nie wywalił błedu.A u ciebie jest

Byłem dziś w sklepie i są dwa takie czujniki na stanie. Tylko, że jeden zielony a drugi niebieski. Czy to czymś się różni? Czy kolor ma znaczenie?

Opublikowano

Ja mam adp i mam zielony czujnik na 4 piny.

Opublikowano

Ja mam adp i mam zielony czujnik na 4 piny.

Ok taki kupie.

Ja mam adp i mam zielony czujnik na 4 piny.

Ok taki kupie.

Witam. Objawy nie ustały. Jest za to coraz dziwniej bo silnik w sumie już się nie dławi tylko po prostu nie ma mocy do 1,500 obrotów. Od tego momentu dostaje "kopa" i jedzie normalnie...nie wiem co robic? Czyzby pompa paliwa?

Podłączyłem pod kompa. Oto co wyszło:

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Friday, 12 August 2016, 19:47:22:0
Control Module Part Number: 8D0 907 557 B
Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...