Bartollo Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 O tego to nie wiedziałem dzieki I ostatnie pytanko ciągnąć przewód na pin 7 obd czy zrobić nowe gniazdo pod sam klimatronik ?
Banan Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) A zmieniłeś ustawienia portu com - czas opóźnienia na 1 ms ? Bo ciężko się dosyć łączy u mnie też. To taka norma w sumie. Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez Banan
Bartollo Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Z portem juz kombinowałem na wszystkie sposoby. I dalej nie laczy w ogóle wiec sadze ze cos z linia K jest.
radekrp90 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Akurat ta sprężarka (z aukcji) jest z normalnym sprzęgłem. Tak też wychodzi w ETKA.
Bartollo Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Czyli wychodzi ze kombinacji z kompresorem żadnej nie było W sobotę muszę zrobić tą linie K i zobaczyć co powie vag
radekrp90 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 No dobra, ale Ty masz 1.9 TDI? Więc powinno być z zaworkiem. Poniżej spis kompresorów dla A6 rocznik 2002: Ze sprzęgłem elektromagnetycznym: 8D0260805P DENSO DCP02006 dla [AWT] 4B0260805B DENSO DCP02005 dla 2.4/2.7 V6 [ASM,AMM,BDV,ARE,BES] + 4.2 V8 [ASG,ANK] Sterowane zaworem elektromagnetycznym: 4B0260805M DENSO DCP02011 dla [AVF/AWX] 4B0260805H DENSO DCP02046 dla [ALT] + 3.0 V6 [ASN,BBJ] 4B0260805J DENSO DCP02008 lub DCP02013 dla V6 TDI [AYM,AKE,BFC,BAU,BDH,BCZ,BDG]
Bartollo Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Czyli jednak jakaś rzeźba :/ coś czuje ze grubo instalacje poprzerabiali ze wsadzę taka jak ma być i nie będzie to działać :/
radekrp90 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Musiałbyś sprawdzić jaki masz panel i jakie jest jego kodowanie. To może by coś pomogło w ustaleniach. Kiedykolwiek działało to poprawnie?
Bartollo Opublikowano 5 Września 2016 Autor Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Tak ją kupiłem wiec działało pewnie jak wyszło z fabryki jak wrócę z pracy to podepnę vaga i napisze co i jak Climatronik już ktoś zmieniał jest data 06.06.2003 poliftowy bez grzanych stołków.Wziąłem się za linie K podpoiłem pod diagnozę radia i vag znalazł climatronik błędy w klimatroniku są 2 :A tu kodowanie (próbowałem zmienic na 00043 i wywala bład złego kodowania podczas odczytów błędów) : Edytowane 5 Września 2016 przez Bartollo
radekrp90 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Spróbuj zmienić kodowanie na 00003.
Bartollo Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Na 00003 zmienili przyjmuje kodowanie ale sprężarka dalej chodzi tylko chwilkę. Pod obudową filtra znalazłem jakiś dołożony przekaźnik i przewód pociągnięty ze sterownika klimy. Jakaś ładna rzeźba jest z ta instalacja do sprężarki. Chyba jednak oddam do elektronika żeby te kable ogarnęli.
radekrp90 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Sprawdź jeśli możesz gdzie dokładnie jest wpięte i co wychodzi z tego przekaźnika. Może ktoś chciał "dopasować" kompresor z innego silnika. Wyżej podane kodowanie (00003) to kodowanie dla nowszych paneli z kompresorem sterowanym sprzęgłem (więc takie jakie teoretycznie masz). Jeśli masz możliwość zrób zdjęcie kompresora i całej tej instalacji.
Bartollo Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Od panelu klimatyzacji z pinu 8 kostki D pociagnięty jest przewód Podłaczony jest do przekaźnika Przewody przekaźnikafioletowy leci z klimatronika (ten dołożony) Niebieski wychodzi z wiązki nie wiem co na nim jest padła mi bateria w mierniku (wychodziło by że to masa)Czarno czerwony z lewej strony ma plus po zapłonie Czarno czerwony po prawej podpięty jest na elektromagnes spręzarki po złaczeniu czarno czerwonych sprężarka się załącza i chodzi cały czas nawet jak wyłączę klimatronik. Sprężarkę jaką mam pochodzi z silnika 1.8T (tak by wychodziło z postów jakie wrzucił kolega wcześniej ) I pytanko za 100% co to za kable wychodzą z wiązki klimatronika (czyżby od grzanych stołków ) Edytowane 6 Września 2016 przez Bartollo
radekrp90 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Ja pier***e ale rzeźba... Do przekaźnika powinien iść pin D8 (przewód brązowo-zielony). Na przewodzie pojawia się masa gdy ma być uruchomione sprzęgło. Drugi przewód do przekaźnika (+) idzie z pinu B3 (ale to jest plus po stacyjce i bezpieczniku S225 (30A). I to możesz sprawdzać na podłączonym panelu i klikaniu Auto/Off czy się pojawia znika napięcie. Resztę mogę sprawdzić jak mi podasz do jakich wtyczek idą te przewody...
Bartollo Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Dokładnie kolego tak samo pomyślałem jak zobaczyłem co na modzili D8 idzie z panelu na ten szpanerski przekaźnik dołożony bo fabryczny przewód odcięty (widać na fot1) muszę wymienić baterie w mierniku i coś podziałam Te kable wiszące wychodzą z czeluści deski razem z wiązka klimatronika i ktos je pozbawił kostek wydaje mi się ze to będzie od grzanych stołków Mając na myśli przekaźnik kolega pewnie myślał o tym pod deską nie ten dokładany czyli na upartego jak bym zastosował zwykły przekaźnik złączeniowy to klima mogła by tak chodzić ? plus z d3 mostek z wyjściem na kompresor masa z d8 ,bo wentylator startuje i gdy jest bardzo gorąco włącza się na 2 bieg. Teraz mam dostęp do bloków pomiarowych to mogę sprawdzić ciśnienie w układzie. Bo sądzę ze wsadzę ori sprężarkę zrobię instalacje a i tak nie będzie działać, tylko pojawia się pytanie co będzie jak braknie czynnika zapewne sprężarka będzie chodzić bez i się zatrze.
radekrp90 Opublikowano 7 Września 2016 Opublikowano 7 Września 2016 Ten przekaźnik mógłby nawet być ok (zakładając, że panel podaje na pin D8 faktycznie sygnał uruchomienia sprzęgła, a nie zaworka). Po zakodowaniu na 00003 powinno działać ale może jest gdzieś w tej "profi" instalacji problem. Ogarniaj miernik i daj znać Ja w tym czasie będę ogarniał schematy
GreGoriO Opublikowano 7 Września 2016 Opublikowano 7 Września 2016 A dlaczego nikt nie wpadł na pomysł porównać stan instalacji z Elsą, Przecież kolory to podstawa, rozpisać je i porównać że schematami. Po co gdybać, i tracić czas na miernik. Miernik to na koniec, do tego co pozostanie.... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
radekrp90 Opublikowano 7 Września 2016 Opublikowano 7 Września 2016 Miernik - mam na myśli sprawdzenie działania pinu 8D do sterownia przekaźnikiem. Spis przewodów z Elsy zrobię na wieczór wraz z rozpiską pinów itp "Nie nerwuj sie"
Bartollo Opublikowano 7 Września 2016 Autor Opublikowano 7 Września 2016 (edytowane) Wrócę z pracy będą sprawdzał co tam na tym pinie d8 się dzieje jakiś sygnał masy musi tam być bo na chwile sprężarka się włącza obadam temat i dam znać Edit :No więc sprawa ma się tak na pinie D8 przy włączonym zapłonie klimatronik off napięcie 9.5 V silnik zapalony klimatronik off napięcie bez zmian, silnik zapalony klimatronik na auto napięcie przez chwile 14.0V po chwili spada na 9,5V i tak cyklicznie się zmienia co kilkanaście sekund, czy jest auto czy jest ekon cały czas 9.5V. Taka magia a raczej rzeźba Edytowane 7 Września 2016 przez Bartollo
radekrp90 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Masz w mierniku sprawdzanie częstotliwości? Sprawdź czy jest tam jakaś wartość, np 50 Hz. Teoretycznie sterownik po przekodowaniu powinien podać na pin D8 stałe napięcie wtedy gdy ma być uruchomiony kompresor. Analizuje dokładnie schematy więc jeszcze to troszkę potrwa Tymczasem: - zrób w kanale 000 Basic settings (około 60 sek - to niby "resetuje" moduł) - sprawdź czy w kanałach jest podawana wartość ciśnienia z czujnika G65. Jeśli tak to jaka i jak się zmienia gdy uruchomi się kompresor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się