Skocz do zawartości
IGNOROWANY

grzanie się tarcz po ich wymianie + klocków


mieszek8

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent: A4 B6 (AWX)

wymieniono z przodu

klocki: Ferodo FDB1323

tarcze: OZ 100.1216.20

Kupiłem i zamontowałem komplet tarcz Zimmermanna i klocków Ferodo na przednią ośkę.

Po wymianie klocki trochę tarły o tarcze.

Przejechałem się ok. 2 km sporadycznie używając hamulca i mimo to tarcze były gorące, chociaż dało się je dotknąć.

Nie wymienione tylne tarcze były zaledwie ciepłe.

To jest moja pierwsza wymiana tarcz i klocków i wolę się spytać, żeby czegoś nie spartolić.

(piasty oczyszczone do gołej stali, zaciski oczyszczone szczotką drucianą, klocki założono zgodnie z ich kierunkowością)

Poniżej zdjęcia wyglądu tarczy i klocków po tej przejażdżce:

tarcza

http://i67.tinypic.com/2h31o39.jpg

klocki

http://i64.tinypic.com/2lp1ms.jpg

http://i64.tinypic.com/11uuart.jpg

filmik po przejażdżce ilustrujący tarcie klocków o tarczę

1)To są naturalne objawy i nie przejmując się tym ostrożnie docierać klocki, czy coś jest nie tak?

2)Powodem tych objawów może być to, że użyłem klocków FDB1323 zamiast katalogowych FDB1717?

3)Ta błyszcząca powłoka na klockach to pozostałość warstwy ochronnej tarczy?

4)Usuwać tą warstwę (papierem ściernym?) czy sama się wytrze przy docieraniu?

5)I jeszcze jedna ważna kwestia - jak do k...y wyciągnąć to pier...e sitko płynu hamulcowego?

Kręciłem nim, podważałem ze wszystkich stron i doopa :angry:

Przy wciskaniu tłoczka mogłem tylko zbierać strzykawką płyn znad sitka.

Teraz mi się świeci żółta kontrolka okładzin hamulca b784294ad3950d30.jpg- pewnie płynu za dużo.

(podczas przejażdżki kontrolka się nie świeciła, kostki czujników wpięte, przewody całe)

Edytowane przez mieszek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nadmierne grzanie mogło być spowodowane usuwaniem przez klocki warstwy zabezpieczającej z tarcz, na oko nic nie widać by było coś nie tak z zaciskiem ( jak by się blokował , to byś ręką nie pokręcił za śruby :decayed: ).

Pojeździj dłużej i oblukaj po jakimś czasie, a i nie sugeruj się tym że tylne tarcze są mniej nagrzane bo maja dużo mniej do roboty :whistling:

Jak cofasz tłoczki to wcześniej luzujesz odpowietrznik żeby płyn z zacisku zawierający opiłki i mocno przepracowany termicznie mógł sobie swobodnie wypłynąć i nie wrócił do pompy ABS/ESP :P

Jeżeli auto ma te systemy to jest wręcz zabronione cofanie tłoczków przy zakręconych odpowietrznikach :naughty:

Ta kontrolka ze zdjęcia sygnalizuje zużycie klocków hamulcowych , wszystkie inne podobne z wyglądu kontrolki, ale dotyczące innych nieprawidłowości w układzie hamulcowym są sygnalizowane na czerwono .

Posprawdzaj okablowanie czujników klocków :hi:

Nadmiar płynu w zbiorniczku raczej nie jest w żaden sposób sygnalizowany, po prostu nie widziałem w autach z tych roczników w zbiorniczku czujnika, który taką funkcjonalność by zapewniał :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piotrsob1 za komentarz :hi:

Z tymi tłoczkami zawaliłem, to fakt, ale już przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego ;)

Na początek będę musiał uporać się z wyciągnięciem tego pieprzonego sitka :angry:

Jest jakiś tip jak to zrobić, bo przymierzam się do rozwiązań siłowych.

Co do kontrolki, to sprawdzę jeszcze raz kable i wsadzę zworki w kostki, żeby znaleźć winowajcę :)

Podsumowując - pytania 1 i 3 mamy rozwiązane.

Nie widać też negatywnych objawów zastosowania tańszych klocków FDB1323, więc 2 też odpada(?).

Do rozwikłania:

Usuwać warstwę ochronną z klocków papierem ściernym, czy sama się wytrze przy docieraniu klocków?

Jak wyciągnąć sitko płynu hamulcowego? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitka nie wyciagaj ,tylko na zbiorniczku masz obok wlewu taka żółtą zaślepke na płaski śrubokręt ,wykręć to i tamtędy wyciągnij cały łyn ze zbiorniczka ,tamten otworek właśnie służy do tego celu,a nie wyjmowanie sitka.

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z klocków ani tarcz zabezpieczonych srebrzanką się nie usuwa , zabezpieczenie zciera się z tarczy samo po kilku przejechanych kilometrach :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1323 sa do B5

1717 do B6/7

zajrzyj pod gumki, podejrzewam ze tloczki sa zardzewiałe stąd kłopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dev za udział w dyskusji :hi:

Wiem, że 1323 nie są do mojego modelu, ale 2/4 sprzedawców części ogłaszających się na a4-klub akceptowało taką zamianę.

(zmierzyłem suwmiarką te klocki i wymiary są identyczne jak 1717)

Czy ta druga połowa ma rację, że do B6 tylko i wyłącznie 1717? :kox:

Jutro wycisnę trochę tłoczki pedałem hamulca i zajrzę pod gumki.

Nie muszę chyba całkowicie wyciągać tłoczka? :co: (obawiam się zapowietrzenia układu)

W razie korozji potraktować papierem wodnym na glanc i posmarować?

A właśnie. Mam takie smarowidło (Bosch Superfit TO100). Smarowałem tym trzpienie zacisków i delikatnie prowadnice klocków.

Nada się to mazidło na cylinderki, czy koniecznie Ate Bremszylinder?

61475das-960.jpg4b475das-960.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie smaruje się prowadnic w tych zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar z prowadnic wytarty :)

Kontrola okładzin zniknęła. Winowajca - kostka od lewego, przedniego hamulca.

Do zworki użyłem wcześniej grubego, miedzianego drutu i może styki w kostce się trochę odgięły.

Podoginałem je trochę i wsio :thumbup1:

Wysunąłem cylinderek z lewego zacisku, ściągnąłem gumkę i tak to wygląda

i4o67r.jpg

Trzeba z tym coś robić? Korozja wydaje się kończyć przed miejscem styku cylinder-tłok.

Trzymam się zasady "lepsze wrogiem dobrego" (jestem podatny na prawo Murphy'ego :decayed:) i wolałbym się ograniczyć do koniecznych ingerencji niż później wylądować u mechanika.

(widziałem gdzieś w internetach filmik jak koleś męczył się z montażem tłoczka i gumki przy pomocy wykonanego własnoręcznie narzędzia ze szprychy rowerowej :) )

Do smarowania cylinderka mogę użyć swojego mazidła? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tloczek z gumką do wymiany.

Smar Ate Bremszylinderpaste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitka nie wyciagaj ,tylko na zbiorniczku masz obok wlewu taka żółtą zaślepkę na płaski śrubokręt ,wykręć to i tamtędy wyciągnij cały łyn ze zbiorniczka ,tamten otworek właśnie służy do tego celu,a nie wyjmowanie sitka.

Znalazłem znowu trochę czasu, żeby pogrzebać przy samochodzie.

Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego.

Kupiłem 1l Ate Typ200, wykręciłem żółtą zaślepkę, a tam... następne sitko :kwasny:

2cco412.jpg

Nie będę się siłował ponownie, żeby czegoś nie uszkodzić.

Wyciąga się to sitko, czy zakłada się wężyk na jeden z króćców (obojętnie który) wychodzących z sitka i strzykawką odsysa płyn?

Odessałem trochę płynu tą metodą, ale nie widzę żeby ubywało w zbiorniczku.

Edycja:

Dla zainteresowanych odpowiedź znajduje się tutaj - odciągamy przez króciec ile się da.

(dzięki bartez80 za PW)

Edytowane przez mieszek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...