Labedz Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Witam. Niedługo po wymianie rozrządu wywaliło mi checka. Myślałem że to cos od gazu auto normalnie jeździło nic sie nie działo. Check sam zgasł. Pojawił sie jeszcze 3 razy w ciągu miesiąca i sam gasł po około dniu. Podjechałem na diagnostykę i takie oto błedy: Charakterystyka termostatu sterowanego cewką elektromagnetyczną: przerwa w obwodzie Regulacja faz rozrządu, rząd cylindrów 1: nie może osiągnąć zadanej wartości Czujnik położenia wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika: niewłaściwa korelacja. Czy ma to związek z wymienianym rozrządem? Mechanik zle ustawil czy co? Jak na razie Check nie zapala się. Auto jezdźi normalnie.
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Jeśli chodzi o termostat to, albo jest popsuty termostat koszt ok 200zł, może być też nie podpięta kostka bądz przerwany przewód. sprawdz to. Termostat znajduje sie pod kolektorem ssącym. Jeśli chodzi o błąd z synchornizacją to tak, jak najbardziej może to być objaw złego ustawienia rozrządu, proponuje sie tym zająć czym prędzej, (osobiście nie umiem sobie wyobrazić ani zrozumieć jak w takim prostym układzie rozrządu jaki zastosowano w 1.8 można sie pomylić. Jest tam raptem jedno koło rozrządu, pompa, rolka i napinacz)
Labedz Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Ale temp. Trzyma normalnie 90 jwszystko jest ok. W ogóle to jakie są objawy źle ustawionego rozrządu? Może w trakcie wymiany porozpinali jakies kostki i stąd te błedy?
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 U nas w aucie jest coś takiego jak mapa temperatury silnika, na postoju utrzymywana jest temp ok 100 stopni a w czasie jazdy spada do 90 wszystko przez ekologię. Zadana temp realizuje właśnie termostat z grzałka Wątpię by grzebali przy termostacie w czasie rozrządu. Chyba że podmienili ci na popsuty. Niedaleko mnie był zakład który podmienial osprzęt
Repik Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam. Miałem ten sam problem co ty jeśli chodzi o "Czujnik położenia wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika: niewłaściwa korelacja." U mnie problemem okazał się przestawiony rozrząd. Jeżeli masz dostęp do komputera to podłącz samochód, i zrób logi kanału 93 - na odpalonym samochodzie, wolnych obrotach i wrzuć tutaj.
pablo8412 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Jeśli chodzi o termostat to, albo jest popsuty termostat koszt ok 200zł, może być też nie podpięta kostka bądz przerwany przewód. sprawdz to. Termostat znajduje sie pod kolektorem ssącym. Jeśli chodzi o błąd z synchornizacją to tak, jak najbardziej może to być objaw złego ustawienia rozrządu, proponuje sie tym zająć czym prędzej, (osobiście nie umiem sobie wyobrazić ani zrozumieć jak w takim prostym układzie rozrządu jaki zastosowano w 1.8 można sie pomylić. Jest tam raptem jedno koło rozrządu, pompa, rolka i napinacz) Kolego jest tam jeszcze łańcuch rozrządu pomiędzy wałkami pod pokrywą. Witam. Niedługo po wymianie rozrządu wywaliło mi checka. Myślałem że to cos od gazu auto normalnie jeździło nic sie nie działo. Check sam zgasł. Pojawił sie jeszcze 3 razy w ciągu miesiąca i sam gasł po około dniu. Podjechałem na diagnostykę i takie oto błedy: Charakterystyka termostatu sterowanego cewką elektromagnetyczną: przerwa w obwodzie Regulacja faz rozrządu, rząd cylindrów 1: nie może osiągnąć zadanej wartości Czujnik położenia wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika: niewłaściwa korelacja. Czy ma to związek z wymienianym rozrządem? Mechanik zle ustawil czy co? Jak na razie Check nie zapala się. Auto jezdźi normalnie. Jeśli chodzi o te błędy poza termostatem to one dotycza ustawienia rozrządu. Sprawdz jeszcze raz poprawność ustawienia rozrządu. Łancuch rozrządu i pasek rozrządu
Labedz Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2016 A da się to sprawdzić bez zdejmowania pasa przedniego? Dzisiaj znowu wywaliło mi chcecka. Zeby było ciekawiej do mechanika który robił mi rozrząd mam 350km. Moze się cos stac jak pojade ze zle ustawionym rozrządem?
Mateuszek1001 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 No to kolega wyżej pisał że przez vaga możesz sprawdzić bez rozbierania czegokolwiek
Repik Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Tak jak wcześniej pisałem zrób logi kanału 93 i wrzuć tutaj - będzie wiadomo czy rozrząd źle ustawiony. Co do samej jazdy ja jak pojechałem do mechanika to mnie zapewniał, że nie ma prawa się nic stać, aczkolwiek ja uważam, że z tym nie ma żartów i jak najszybciej zleciłem mu poprawę i Tobie radził bym to samo.
Labedz Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Nie mam dostępu do vaga ale sprawdziłem 2 programami i wyszedł tylko bład sondy lambda za uboga mieszanka. Dla pewności Podjechałem do mechanika pod komp i wyszło to co u mnie za uboga mieszanka i znowu z tym termostatem. Błedów od rozrządu już nie było więc chyba ok. ulżyło mi. Zastanawia mnie ten termostat. Wskazówka zachowuje się normalnie... A i przy okazji sprawdziłem jednym programem, otwarcie przepustnicy przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pokazuje 87% chyba powinno być 100% jak ją wyregulować?
Repik Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) U mnie po skasowaniu błędu powrócił po przejechaniu około 120km. Co do termostatu, znowu przydałby się VAG, aby sprawdzić temperaturę. Ja kupiłem kabel na allegro za 60 zł, program ściągnąłem tutaj z forum i bez problemu takie rzeczy sam sprawdzam - polecam takie rozwiązanie. Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez Repik
pablo8412 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 mozna sprawdzic bez rozbierania. na kole pasowym wału masz znak nabity i odniesienie masz na osłonie. Zdejmij osłonę rozrządu i na kole pasowym wałka rozrządu też jest znak + obudowa. Jak nie masz na kole od wału znaku to jest widoczny w okienku na skrzyni. Na skrzyni wtedy jest znak 0 i na kole zamachowym też masz kreskę. Ma być ustawione na 0 a góra też musi pasować. Pod pokrywą zaworów masz 2 wałki spięte ze sobą łańcuchem rozrządu. Tam znaki muszą się pokrywać. W twoim przypadku wskazuje na złe ustawienie rozrządu. Jak nie wiesz jak dalej to szybciej będzie pod kompem sprawdzić. Miłej zabawy
tomeks80 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Przed odczytanie bloku 93 skasuj błędy nawet jak ich nie ma powinno być tam norma to od -3 dz +6 przestawienie o jeden ząbek to ok 11 ° ale błędów nie powinno być Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Galetto Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 W dwóch 1.8T poprawiałem rozrząd po "mechanikach" błąd oczywiście był i rozrząd przestawiony tylko o 1 ząbek.
tomeks80 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Ja jeździłem 2 mc na przestawionym o ząbek i nie miałem błędów auto normalnie jeździło tylko w bloku 93 było - 8 po przestawieniu o ząb był +3 Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Labedz Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Zamówiłem vaga i kabelek. Jak przyjdzie to posprawdzam wszystko. Jest na forum jakaś instrukcja co do czego w tym vagu? Przed odczytanie bloku 93 skasuj błędy nawet jak ich nie ma powinno być tam norma to od -3 dz +6 przestawienie o jeden ząbek to ok 11 ° ale błędów nie powinno być Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka Mam program vcds lite i polski vag. którym lepiej sie nada? Jak sprawdzić ten blok 93?
Repik Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Najpierw instalujesz program, ale go nie uruchamiasz, wchodzisz do auta podłączasz kabel, włączasz zapłon i wtedy odpalasz VCDS Lite, po uruchomieniu programu wchodzisz w opcje wybierasz port com (1 z 4, testuj po kolei, który złapie), potem gdy przejdzie test połączenia wchodzisz w "Select", wchodzisz w zakładke "Engine" i będziesz miał "Fault Codes" - to są błędy jakie są zapisane w komputerze, a niżej będziesz miał "Meas Block" wchodzisz w to i z lewej strony gdzie będziesz miał np kanał 000, 001, 002 to w jedno z tych miejsc wpisujesz 93, wybierasz miejsce gdzie ma Ci zapisać logi, odpalasz auto, dajesz Start i po jakimś czasie klikasz stop i plik z logami wrzuć tutaj. Pozdrawiam
Labedz Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Mam vcds lite, polski vag i vag com 409.1 i zadnym nie da się sprawdzić bloku 93:( potrzebuje pełnej wersji. Ktoś coś wie jak któryś z tych programów uaktualnić do pełnej wersji?
Repik Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Ja ściągnąłem VCDS Lite z tego forum i bez problemu mogłem sprawdzić logi na 93 kanale
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się