yozu Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Witam Czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć się na temat wibracji w moim i Darka ALT, a mianowicie chodzi mi o to czy przyczyną może być wał wyrównoważający w misce olejowej???
Ddarecki Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio w przejawie desperacji zalałem silnik i skrzynię biegów ceramizerem. Powiem szczerze , że bardzo ostrożnie podchodziłem do takich wynalazków ale...efekt jest to działa. Po rozgrzaniu auta wibracje są już tylko minimalne, silnik podczas jazdy jest praktycznie "niesłyszalny", skrzynia pracuje płynnie. Cud na kiju. Ceramizer siedzi w aucie od 500km tak więc na pełne jego działanie muszę jeszcze poczekać. Być może pomoże w zahamowaniu zużycia oleju (0,5l/1000km) . Zostało mi jeszcze 1000km aby przekonać się co sie stanie.. Na razie czuć różnicę!!! Jeżdżę dalej nie mam już nic do stracenia.
yozu Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Dnia 3.05.2017 o 21:05, Ddarecki napisał: Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio w przejawie desperacji zalałem silnik i skrzynię biegów ceramizerem. Powiem szczerze , że bardzo ostrożnie podchodziłem do takich wynalazków ale...efekt jest to działa. Po rozgrzaniu auta wibracje są już tylko minimalne, silnik podczas jazdy jest praktycznie "niesłyszalny", skrzynia pracuje płynnie. Cud na kiju. Ceramizer siedzi w aucie od 500km tak więc na pełne jego działanie muszę jeszcze poczekać. Być może pomoże w zahamowaniu zużycia oleju (0,5l/1000km) . Zostało mi jeszcze 1000km aby przekonać się co sie stanie.. Na razie czuć różnicę!!! Jeżdżę dalej nie mam już nic do stracenia. Ja w swoim poprzednim samochodzie zastosowałem CERATEC Liqui Moly, też działa świetnie. Przymierzam się do wymiany oleju w Audi więc może pójdzie też i CERATEC.
xsebo1 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Ciekawe jakby ceratec sprawdził się w skuterze syna 50c Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Ddarecki Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) Myślę że skuterowi nic by się nie stało gdybyś zalał tym specyfikiem. Ja przeglądałem różne fora internetowe zanim wlałem ten specyfik (ceramizer) do silnika i skrzyni biegów. Nie znalazłem ani jednej wypowiedzi która potwierdzałaby , że komukolwiek to zaszkodziło. Wiele było wypowiedzi pozytywnych jak też sceptycznych niedowiarków którzy wszystko co nie dała "fabryka" jest do bani i może tylko zaszkodzić. U mnie efekt jest już odczuwalny. Przede wszystkim silnik pracuje ciszej szczególnie na wyższych obrotach co przekłada się na komfort jazdy z większą prędkością. Odczuwalne w moim przypadku wibracje w zakresach obrotów 1800-2000 oraz około 2800-3000 znacznie się zmniejszyły. Na biegu jałowym bywa, że wibracji nie odczuwam wogóle. Owszem są jeszcze, ten problem nie zniknął ale jest lepiej. Spalanie : wczoraj tankowałem lpg i okazuje się że wyszło mi średnie spalanie 9,60l/1000km. Ale to był cykl mieszany pół na pół trasa/miasto. Zobaczę jak teraz bedzie tylko w cyklu miejskim. Do tej pory w cyklu mieszanym palił mi 10,5 a w miejskim 12-12,50l. Więc coś to daje. Tak sobie myślę ,że skoro ceramizer zmniejszył mi te wibracje to można przypuszczać, ze kompresja silnika była nie równa. A zadaniem tego specyfiku jest miedzy innymi wyrównanie kompresji. Ale ja nigdy takich pomiarów nie robiłem tak więc jest to tylko moja teoria. No i jeszcze jedno na koniec i to może najważniejsze: zaobserwowałem spadek spalania oleju. Jak przejade te zalecane 1500km to poinformuję o efektach. Na razie jestem tym mocno zdziwiony (w sensie pozytywnym). Edytowane 6 Maja 2017 przez Ddarecki
Ddarecki Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam po dłuższej nieobecności. Obiecałem, ze przedstawię efekt działania ceramizera w moim aucie przyznaje, że efekty są zauważalne; po pierwsze silnik znacznie się wyciszył, zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie 02-03l/1000km. Innych korzyści nie zauważam. Wibracje auta po rozgrzaniu auta - minimalne aczkolwiek nadal są. Zużyłem łącznie 3 ceramizery. Zauważyłem niedawno jedną niepokojąca rzecz, mianowicie mam chyba uszkodzoną rurę dolotową , ten odcinek który posiada odgałęzienie w kierunku czwórnika oraz w dół (nie wiem gdzie ta rurka dalej biegnie). Otóż uszkodzony jest kołnierz który połączony jest z rurką schodzącą w dół komory silnika. Czy ktoś może mi powiedzieć czy powstała tam nieszczelność może mieć wpływ na wibracje silnika, bo może ta rura jest za wszystko odpowiedzialna (zasysa lewe powietrze)? Edytowane 5 Sierpnia 2017 przez Ddarecki
xsebo1 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Odgałeznik dolotu za filtrem biegnie w dół aż do chłodnicy oleju i jest tam zakończony. To chyba na wypadek zasysania wodyWysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Ddarecki Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Czy to może mieć wpływ na lewe powietrze?
xsebo1 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Oczywiście że może, jest za przeplywomierzem a więc nie jest zmierzone. Jeżeli masz na myśli wolno opadające obroty przy zmianie biegów to bardziej stawiał bym na układ podcisnien, przepustnica jest wtedy zamknięta
Ddarecki Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2017 W moim A4 cały czas jest nie wyjaśniona sprawa nadmiernych wibracji więc w tym upatruję ich przyczynę. Teraz muszę wymontować tę rurkę i przyjrzeć się temu odgałęzieniu co schodzi w dół. Macając ręką to połączenie wyczuwam że jest zaolejone, nieszczelne tak jakby opaska tam pękła.
Ddarecki Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Potrzebna jest taka rurka. Rozsypał się widoczny na górze króciec. Numer części 06B129627AB.
xsebo1 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Ok 300 zł w aso. W uzywce dolny wąż do czwórnika jest często uszkodzony Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Ddarecki Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udało mi się zrobić foto dolnego odgałęzienia rury dolotowej. Widać wysunięty wąż oraz pękniętą opaskę plastikową. Jak to było oryginalnie mocowane? Skręcić to na stalową opaskę??
Ddarecki Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Dolot poskładany na stalową opaskę. Efekt żaden wibracje jak były tak są. Dziś umówiłem się na przegląd auta w Gdyni w serwisie który specjalizuje się w autach grupy VW. Opowiedziałem w skrócie co się dzieje z autem i co wymieniłem a mechanik zapytał się o to czy ktoś coś kiedykolwiek robił w moim aucie z wałkami wyrównoważającymi w misce olejowej? W ALT są 2 takie wałki. Wspominał kilka postów temu o tym kolega Yozu ale zlekceważylismy to zapytanie. Prawdopodobnie jest jakaś metoda regulacji tych wałków ale nie mam pojęcia na czym to polega. Wałki likwidują drgania wału korbowego silnika a objawem ich uszkodzenia bądź złego ustawienia jest drżenie całej jednostki napędowej na biegu jałowym i w pewnym zakresie obrotów silnika (tak jak u mnie). Czwartego września umówiłem się na wizytę, o wynikach oczywiście poinformuję. Jeżeli ktokolwiek wie na czy polega ta regulacja niech da znać, bedę wdzięczny za każde info.
yozu Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam po dłuższej nieobecności. Ostatnio w moim pięknym i cudownym oraz wibrującym tak jak Darka ALT padła uszczelka pod głowicą (wyciek płynu chłodzącego na zewnątrz silnika), Postanowiłem zrobić remont. Przy okazji tego iż auto i tak czekało na regenerację głowicy postanowiłem zajrzeć do miski olejowej. Okazało się że ktoś już tam wcześniej był i grzebał i źle ustawił pompę olejową wraz z wałkami wyrównoważającymi, ( przestawiony wałek ustalający położenie wg znaków o jakieś 90 stopni). Wymieniłem również pierścienie oraz panewki na nowe. Po odpowiednim ustawieniu pompy olejowej ( wałków wyrównoważających) i złożeniu wszystkiego w całość i uruchomieniu autko pracuje pięknie nic nie wibruje i nie trzęsie czyli jak fabryka. I tu koniec mojego szczęścia gdyż okazało się że w tym miejscu gdzie wcześniej spod głowicy wyciekał płyn teraz leci olej. Nie wiem czym to jest spowodowane i co robić dalej. Odpowiadając na pytanie Ddareckiego co jest przyczyną wibracji w jego 2.0 ALT mówię : TRZEBA ZDJĄĆ MICHĘ OLEJOWĄ WYMIENIĆ ZOBACZYĆ W JAKIM STANIE JEST NAPINACZ ORAZ ŁAŃCUCH POMPY OLEJOWEJ I USTAWIĆ WSZYSTKO ODPOWIEDNIO. TAK WIEM JAK TO USTAWIĆ Pod tym linkiem masz schemat od VW Bora 2.0 8V 115 koni ale pompa olejowa jest taka sama, u mnie własnie tak to ustawiliśmy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3215975.html Poniżej dla potomnych jakie kosztowne jest posiadanie takiego cudu techniki jak AUDI A4 B6. sprawdzenie szczelności i kompletna regeneracja głowicy- 860zł części które kupilem-1800zł jak by kogoś interesował szczegółowy kosztorys to pytajcie robocizna-800zł Podsumowując Mam dość tego samochodu, cały czas pod górę, jak już okazało się co jest przyczyną moich wibracji i udało się to naprawić to teraz problem z wyciekającym olejem spod NAPRAWIONEJ JUŻ GŁOWICY. Chyba najwyższa pora zaprosić całą rodzinę i wszystkich znajomych i oficjalnie zrzucić ten samochód z jakiejś skały, ewentualnie wcześniej go podpalić. Edytowane 27 Sierpnia 2017 przez yozu
k232 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 To jedź do tego co składał głowicę i niech poprawia.
Ddarecki Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Czwartego września jadę z moim autem do sprawdzenia tej opcji. Mam też prośbę o numery tych części co wymieniłeś : napinacz oraz łańcuszek bo być może u mnie też trzeba będzie to wymienić. Czy to byłby ten zestaw : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218133522320-SW30933835-O15507-zestaw-napedu-pompy-oleju.html albo ten dwa razy droższy : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1916211316140-SW30940265-O15507-zestaw-napedu-pompy-oleju.html - tez zestaw jest chyba z kołem zębatym? Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez Ddarecki
yozu Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 06F115230 łańcuch 06B115130A napinacz
Ddarecki Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 Dziś auto trafiło do warsztatu w Gdyni. Są już pierwsze wieści od mechanika... przestawiony wałek wyrównoważający o 4 zęby czyli jak mi powiedział o około 45 stopni. Oczywiście widać ślady wcześniejszej ingerencji, łańcuszek oraz napinacz ok. Jutro wszystko poskładają i mam nadzieję że wrócę do domu Audikiem a nie wibratorem
xsebo1 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Zapowiada się w końcu sukces [emoji3] Kolejny problem rozwiązany, dzięki forum rozwiązanie gotowe dla potomnych. Tak trzymać chłopaki [emoji2]Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się