Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2.0 ALT wibracje


Ddarecki

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam jak kiedyś kolega miał golfa 1.6 AKL :P też miał lewusa i szukał i wielu mechaników... Ja obejrzałem to auto i mówię, że zmieniłbym uszczelkę pod kolektorem, bo nigdzie indziej nie znalazłem - psikanie samostartami i plakami nic nie dawało... Ja doszedłem do tego, że ma lewusa po tym, jak stroiłem mu LPG i widziałem ile muszę dodać punktów paliwa by zaczęła normalnie pracować sonda... Po wymianie uszczelki szybka korektka LPG i auto pracowało idealnie... Też miał problemy z samo rosnącymi obrotami itp... Stare uszczelki były naprawdę zmęczone - w końcu guma tez kiedyś się deformuje itp... Znowu drugi kumpel miał taki sam silnik ja w Audi A6 - 2.4 ALF i u niego lewusa ssało przez wkrętkę LPG w kolektorze... Także te nieszczelności były wręcz mikro a strasznie psociły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem mam szukać nieszczelności za przepływką?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałkuje to od 4 strony tego tematu....

Nieszczelności przed przepływką nie mają znaczenia, największe mają te za przepustnicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wracam do tematu po dłuższej przerwie gdyż czekałem na swój kabelek do VAG-a i we czwartek nareszcie do mnie dotarł. Oczywiście cały czas śledzę wszystkie starania jakie kolega xsebo1 czyni aby dojść do przyczyn wibracji w jego aucie. Z tego co widzę wszystko zmierza w kierunku nieszczelności w dolocie. U mnie natomiast po przeskanowaniu auta w opcji autoscan VAG 311.2 wywala mi błędy związane z katalizatorem p0420 i p0141 i nic więcej. Za katalizatorem mam wkręcony emulator. Czy będą jakieś sugestie co dalej? Auto wibruje na wolnych obrotach, czuć je również podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wracam do tematu po dłuższej przerwie gdyż czekałem na swój kabelek do VAG-a i we czwartek nareszcie do mnie dotarł. Oczywiście cały czas śledzę wszystkie starania jakie kolega xsebo1 czyni aby dojść do przyczyn wibracji w jego aucie. Z tego co widzę wszystko zmierza w kierunku nieszczelności w dolocie. U mnie natomiast po przeskanowaniu auta w opcji autoscan VAG 311.2 wywala mi błędy związane z katalizatorem p0420 i p0141 i nic więcej. Za katalizatorem mam wkręcony emulator. Czy będą jakieś sugestie co dalej? Auto wibruje na wolnych obrotach, czuć je również podczas jazdy.

Mam już kabelek oraz oprogramowanie. Mam w związku z tym pytanie: w jaki sposób wykonywać logi zarówno statyczne jak też dynamiczne, na PB czy LPG? Wykonałem już pierwsze pomiary z których wynika że nie mam wypadania zapłonów oraz w grupie 91 fazy rozrządu są ok. Zaobserwowałem też wstępnie, że silnik pracuje na ubogiej mieszance korekty lambda nie są co prawda wysokie bo grupa 32 to +0,8% (idle) , +1,80% (partial), Po zalaniu specyfiku do czyszczenia zaworów Liqui Molly oraz wymianie oleju na Motul 8100 x-power 10w60 wibracje jakby nieco mniejsze. Spalanie oleju na poziomie 0.3 l/1000 km. No i cały czas wywala 2 błędy z 2 sondy lambda, P0420 oraz P0141 pomimo emulatora.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsebo - http://a4-klub.pl/index.php?/topic/376122-problem-z-nierowna-praca/

Czyżby twój problem? I to na dodatek rozwiązany..

Dziś dotarł kolektor dolotowy i podstawa filtra oleju, w tym tygodniu powinienem podmienić i zobaczymy. Obecny kolektor był spawany a gruszka olejowa nie jest zamocowania oryginalne, tylko na drut bo wyłamane są zaczepy zawleczki. Było ori to i musi być ori. Wydrukowałem schemat podcisnien i sprawdzałem, wszystko jest ok

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wywal ten emulator? ja przy lpg niemam żadnego i jest ok. A po drugie zrób może logi dynamiczne

Generalnie problemem tego auta są wzmożone wibracje zarówno na biegu jałowym jak tez podczas jazdy. Podejrzenie pada na lewe powietrze czego konsekwencją może być wibracja jak tez problemy z katalizatorem. Lewe powietrze ma wpływ na skład mieszanki itd aż do wywalenia "checka" pod postacią błędu P0420 (taką mam teorię). Ponieważ zabiegi mechaniczne nie przyniosły rezultatu (wymiana poduszek oraz dwumasy) szukam dalej. Na razie wrzuciłem do przejrzenia logi statyczne tak jak zalecali koledzy. Teraz czekam na ocenę.

http://vaglog.pl/log-032_033_002_27zjjR8.html

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zaobserwowałem też wstępnie, że silnik pracuje na ubogiej mieszance korekty lambda nie są co prawda wysokie bo grupa 32 to +0,8% (idle) , +1,80% (partial)

Darek, takie korekty długie to są niemal idealne... Z tych logów co podałeś to nic szczególnego nie wynika, w dodatku jest tylko jeden i nie wiadomo czy na PB czy LPG... Zrób te same grupy dla PB i LPG, statycznie każdą grupę przez około 5 min - może się zobaczy czy zmieniają się długie... Silnik się rozgrzeje do 90 i wtedy w drogę i dynamicznie - jak jedziesz sam nie musisz wcale łapać 1500 do odcinki mi wystarczy jak na postoju włączysz logowanie i pojedziesz w trasę obyś tylko gdzieś złapał odcinek z pedałem w podłodze na 3 biegu od 1000 do odcinki najlepiej :P Wtedy będzie widać co z przepływką i czasem wtrysku. I najlepiej najpierw rób logi na PB - statyczny i dynamiczny, potem przełącz na LPG statyczny (poczekaj z 5 min) i w trasę... Takie dokładne logi tylko z danym fragmentem obrotów łatwiej się czyta, ale jak zrobisz jak pisałem to się znajdzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem też wstępnie, że silnik pracuje na ubogiej mieszance korekty lambda nie są co prawda wysokie bo grupa 32 to +0,8% (idle) , +1,80% (partial)

Darek, takie korekty długie to są niemal idealne... Z tych logów co podałeś to nic szczególnego nie wynika, w dodatku jest tylko jeden i nie wiadomo czy na PB czy LPG... Zrób te same grupy dla PB i LPG, statycznie każdą grupę przez około 5 min - może się zobaczy czy zmieniają się długie... Silnik się rozgrzeje do 90 i wtedy w drogę i dynamicznie - jak jedziesz sam nie musisz wcale łapać 1500 do odcinki mi wystarczy jak na postoju włączysz logowanie i pojedziesz w trasę obyś tylko gdzieś złapał odcinek z pedałem w podłodze na 3 biegu od 1000 do odcinki najlepiej :P Wtedy będzie widać co z przepływką i czasem wtrysku. I najlepiej najpierw rób logi na PB - statyczny i dynamiczny, potem przełącz na LPG statyczny (poczekaj z 5 min) i w trasę... Takie dokładne logi tylko z danym fragmentem obrotów łatwiej się czyta, ale jak zrobisz jak pisałem to się znajdzie :P

Logi zrobione na PB.

Wstawiam logi dynamiczne , kolejno dla PB, LPG, PB, PB.

http://vaglog.pl/log-002_032_033_B61CK.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, ciężko się do czegoś doczepić... Czasy wtrysku poprawne, przepływka (MAF) pokazuje ładnie :) Są jakieś chwilowe wahania korekcji ale komp szybko to koryguje... PB wygląda na naprawdę zdrowy ;)

Zrób jeszcze log na zimnym silniku, po nocy niech odpali na PB i przełączy się na LPG i pochodzi do 90... Może przydałoby się jakąś korektę po temp zrobić LPG... Ogólnie nie jest źle... a ten błąd drugiej sondy, to podejrzewam, że już kat na wykończeniu... Emulator masz prosty czy kątowy założony ? czy jakiś układzik ? Ogolnie błąd 16525/P0141/000321 to jakby przerwa w połączeniu - więc jesli masz tulejkę to i tak ten błąd będzie się pokazywał... Może warto podmienić sondę dla sprawdzenia ?

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, ciężko się do czegoś doczepić... Czasy wtrysku poprawne, przepływka (MAF) pokazuje ładnie :) Są jakieś chwilowe wahania korekcji ale komp szybko to koryguje... PB wygląda na naprawdę zdrowy ;)

Zrób jeszcze log na zimnym silniku, po nocy niech odpali na PB i przełączy się na LPG i pochodzi do 90... Może przydałoby się jakąś korektę po temp zrobić LPG... Ogólnie nie jest źle... a ten błąd drugiej sondy, to podejrzewam, że już kat na wykończeniu... Emulator masz prosty czy kątowy założony ? czy jakiś układzik ? Ogolnie błąd 16525/P0141/000321 to jakby przerwa w połączeniu - więc jesli masz tulejkę to i tak ten błąd będzie się pokazywał... Może warto podmienić sondę dla sprawdzenia ?

Katalizator nowy kupiony w maju 2016 tylko, że to zamiennik z Allegro. Emulator prosty. Cieszy mnie fakt, ze z motorem wszystko ok, skąd więc te wibracje?? Poduchy z ASO sprzęgło i dwumasa nowa LUK-a. Co jest grane?? Wnioskuję też że lewego powietrza nie zaciąga?

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak nowy KAT wspawany, to może wydech zbytnio naprężony i przenosi na budę ? ? ? Co do błędu, to spróbuj najpierw dać adapter kątowy i przejrzyj wtyczkę i kable do sondy... ale ten jeden błąd świadczy, że coś nie tak z samą sondą albo obwodem elektr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak nowy KAT wspawany, to może wydech zbytnio naprężony i przenosi na budę ? ? ? Co do błędu, to spróbuj najpierw dać adapter kątowy i przejrzyj wtyczkę i kable do sondy... ale ten jeden błąd świadczy, że coś nie tak z samą sondą albo obwodem elektr...

Wydech odprężony. Mam nawet zamontowaną drugą plecionkę. Nie wiem czego szukać brak mi już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest ciekawy, sam mam lekkie wibracje i stawiałem że to dwumas i dziurawy wydech robi.

Jutro odzyskam auto, wymieniają wydech od kata do końca, czujnik położenia wału który padł i telepało autem po odpaleniu i nie mógł utrzymać obrotów oraz dwumas ze sprzęgłem.

Jak wibracje nie odpuszczą to się poddaje.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest ciekawy, sam mam lekkie wibracje i stawiałem że to dwumas i dziurawy wydech robi.

Jutro odzyskam auto, wymieniają wydech od kata do końca, czujnik położenia wału który padł i telepało autem po odpaleniu i nie mógł utrzymać obrotów oraz dwumas ze sprzęgłem.

Jak wibracje nie odpuszczą to się poddaje.

Ja wymieniłem dwumase ze sprzęgłem , sprzęgiełko alternatora, plecionkę wydechu, zawieszenie silnika i skrzyni biegów i nic. Jest jeszcze jeden element którego do końca nie sprawdziłem. To koło pasowe z tłumikiem drgań. W mojej okolicy nie ma nikogo kto mógłby to rzetelnie zweryfikować. Kilku mechaników popatrzało inny zaświecił i włożył tam lusterko, i stwierdzono , ze jest ok. Jak dla mnie nie jest ok i chyba będzie to ostatni element który mam w planie wymienić. Jak to nic nie pomoże też się poddaje i jeżdżę wibratorem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduchy dobrze ułożone ? Przedni odbój nie opiera się za bardzo o gniazdo ?

U mnie sprawdzane to już było z 5 razy i wszystko ok. Cechą charakterystyczną tego zjawiska jest to, ze wibracje zmniejszają się znacznie po rozgrzaniu silnika. A szczególnie gdy odpalę drugi raz ciepły już motor.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...