Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 AWX. 130@170HP Sprzęgło ślizga. Kevlar do nowego SACHSa?


damkop

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem 2 tysie moim nowym nabytkiem i niestety sprzęgło zaczęło się poważnie ślizgać.

Teraz mam pytanie. Mam zamiar kupić komplet sprzęgła bez dwumasy Sachs, jechać do firmy Makland i wrzucić kevlar na tarczę. Naczytałem się, że ślizganie zdarza się czasem też po wymianie sprzęgła i chcę uniknąć ponownego rozbierania. Dwumasę mechanik osłuchiwał zaraz po zakupie. Biegi ładnie wchodzą, nic nie brzęczy, nie huczy przy jeździe, nie ma niepokojących drgań. Jedyne co zauważył to lekkie drgania przy ruszaniu z 1, ale minimalne, nie pamiętam czu w tym przypadku chodziło o dwumasę.
Makland ma podobno jakąś rewelwcyjną mieszankę kevlaru ich własnej receptury. Poza tym kevlar podobno lepiej przenosi moment obrotowy bez wzmacniania docisku i ma wiele innych zalet. Lista http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,regeneracja_tarcz_sprzeglowych:_material_kevlarowy,16.html
Jak do nich dzwoniłem mechanik mówił, że montują w Golfach na 228 i przenoszą nawet 500Nm, a w BMW 3L na tarczy 240 nawet 800Nm

Jak tak teraz wymieniam zalety to coraz bardziej się utwierdzam, że chyba warto jechać tyle kilometrów i mieć auto pewne już pojutrze, mimo że taka zabawa kosztuje prawie 300zł czyli blisko kosztu ponownego demontażu skrzyni...

Nie wiem tylko nowe okładziny będą dobrze dociskały do starej dwumasy?

Macie jakieś sugestie? Ktoś może korzystał z ich usług?

Sprawność kevlaru w porównaniu ze spiekami i okładzinami organicznymi

1437666219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obijaj i sie nie zastanawiaj. Możesz jeszcze dać docisk do wzmocnienia. Z 228 mm nic lepszego nie zrobisz. Co innego jakbyś miał 240 mm.

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BFB podczas podnoszenia mocy wymieniłem sprzęgło na nowe LUK i przy momencie 324 NM zaczęło się ślizgać na 4,5 biegu po zrobieniu 1500 km!

Więc wio do mechanika, okazało się że nowy docisk był krzywy, nie chciało mi się gówna reklamować (i tak by pewnie nie uznali, czekałbym ze 2 miesiące na wynik reklamacji). Tarcza na nowo obita kevlarem i docisk wyrównany. Puki co zrobiłem 2 tys. km i spokój, sprzęgło ładnie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zapodaj coś takiego :)

https://www.sachsperformance.com/zestaw-sprzega-sachs-performance-Audi-A4-8E2-B6-19-TDI-96-kW-AWX-11/2000-12/2004

Co do obicia to sie nie zastanawiaj. Tylko normalnie to kosztuje 150 zl to nie wiem czy jest sens sie pchac do tej firmy gdzie robia to za 300 zl.

http://www.sprzegla.com/kontakt/kontakt-Marek-Radzikowski.html tu mozesz zapytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...