nex Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Witam A więc tak, po pierwsze: Coś świszczy pod maską i wygląda to tak: http://www.wrzuta.pl/audio/tWxIkK5MFO/plik_audio_27 Nie wiem czy mi się dobrze wydaje że to pompa wody, chodz była wymieniana rok temu, objawy są jeszcze takie iż auto podczas jazdy utrzymuje zawsze temperature 90 stopni na wskazniku i nie drgnie wicej, za to na klimatroniku podczas jazdy jest ok 90-93 natomiast podczas postoju potrafi wzrosnąć na klimatroniku czasem do 109 czasem 98 czasem 94 <-- tylko podczas postoju na wskaźniku 90 trzyma. Ubyło mi około litr płynu chłodniczego w dość krótkim czasie (3tyg), minimalny wyciek ale nie badałem skąd. Dodam że po nocy kiedy silnik zimny i jade do pracy auto przy 70 stopniach dopiero zaczyna wiuchac lekko złamanym powietrzem i dopiero zaczyna nagrzewać, wcześniej grzało dużo wcześniej. Dodam że rozrząd jest do wymiany za około 15tys km. Teraz druga sprawa: Auto na benzynie nie chce jechać, przymula, coś go przycina, czasem puszcza i jedzie jak nalezy, ale ostatnio cały czas pracuje jak zamulone, natomiast po przełączeniu na gaz auto jeździ jak żyleta i dziś byłem na hamowni zhamować na gazie i wyszło 155.1 Hp @ 5252 rpm Tq 235 Nm@ 3269 rpm więc to na pewno nie nic związanego z turbiną - to wykluczam w 100 proc, bo na gazie chodzi jak należy wszystko. Czy to pompa paliwa padnieta? Dodam jeszcze że często jak odpalam auto to nie odpala za pierwszym cyknieciem od razu tylko jak by po przekreceniu zapłonu i odpalaniu tak wchodzi od dołu na obroty do 900 i już jest normalnie, a powinno od razu na 900 a nawet 1100 i spadać na 900 i trzymać, tak jak by go przy odpalaniu nie dochodzio paliwo i go zasysa. Błędy z Vaga: Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 Component: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 10 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 26-10 - Output Open - Intermittent 01259 - Fuel Pump Relay (J17) 26-10 - Output Open - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 379 D Component: ABS BOSCH 5 7402 Coding: 0265108005 Shop #: BB 37402 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 820 043 H Component: A4-KLIMAVOLL Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D9 919 033 C Component: B5-KOMBIINSTRUMENT D07 Coding: 00142 Shop #: WSC 00012 No fault code found. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 4A0 953 234 Component: IMMO AUZ9Z0T0637818 D76 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. End ------------------------------------------------------- Ma ktoś jakiś pomysł?
cobradd Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 te błędy z VAGa to wszystkie stałe są, próbowałeś kasować? Pompa wody po roku raczej nie powinna paść. Może w benzynie ci się woda zagnieździła i dlatego go tak przymula (masz LPG więc pewnie poziom PB zazwyczaj nie zawysoki). Można by spróbować zatankować jakiejś lepszej benzynki (+jakiś dodatek do usuwania wody a może i do przeczyszcenia wtryskow, bo niedomagające wtryski też mogą byc problemem) i go przegonić troszkę. Gdyby pompa paliwowa padla to by chyba wogóle na benzynie nie chodził.
nex Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 te błędy z VAGa to wszystkie stałe są, próbowałeś kasować? Pompa wody po roku raczej nie powinna paść. Może w benzynie ci się woda zagnieździła i dlatego go tak przymula (masz LPG więc pewnie poziom PB zazwyczaj nie zawysoki). Można by spróbować zatankować jakiejś lepszej benzynki (+jakiś dodatek do usuwania wody a może i do przeczyszcenia wtryskow, bo niedomagające wtryski też mogą byc problemem) i go przegonić troszkę. Gdyby pompa paliwowa padla to by chyba wogóle na benzynie nie chodził. tankowałem już i nic, coś padło
loco87 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 ladnie masz tych bledow w pamieci....mi sie czasem pojawia czujnik uderzeniowy... Nie wiem czy lambda moze nie robic jajec
szogun0 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wnioskuję, że był odłączany akumulator oraz bywają problemy z przekaźnikiem pompy paliwa. Jak się z tym uporasz, to spadnie znacząco liczba błędów zapisanych w pamięci.
wesz82 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Co do zamulenia to ja miałem podobnie na PB zamulało i z rana miałem wielkie problemy z odpalaniem,zmierzyłem ciśnienie w układzie paliwowym(było ok)więc wrezałem zaworek tak żeby paliwo nie cofało się do baku i teraz wszystko jest ok,koszt 30 zł a byłem u paru mechaników i zaczynali gadkę od tego czy wymienione zostały świece itd,itp Jeżeli masz nieszczelność w układzie chłodzenie to przyczyną może być zapowietrzony układ chłodzenie tragicznie jeszcze nie jest może jakiś wąż gdzieś już puszcza nie koniecznie pompa przecież jest prawie nowa.Moim zdaniem jak usuniesz wyciek to pozbędziesz problemów z temperaturą. Co do tego świstu to ciężko ocenić mi to raczej coś podchodzi pod mechanicznie stukanie tylko czego...
nex Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2008 CO do mulenia na benzynie widzę 3 opcje: Filtr paliwa Pompa paliwa wtryski do czyszczenia Co do temp silnika to może czujnik temp, termostat, pompa powoli pada Muszę to zbadać[br]Dopisany: 14 Grudzień 2008, 09:28_________________________________________________Popatrzcie co znalazłem: Miałem ten sam problem. Wyjeździłem 3 zbiorniki paliwa z STP i na jakiś czas się poprawiało. Wymieniałem filtry itp i nic. Walczyłem ze 3 miesiące. Trafiłem w końcu prywatnie po godzinach do gościa z ASO (elektronik od "trudnych spraw") i diagnozę postawił szybko. Źle wyregulowana instalacja gazowa (za uboga mieszanka na gazie). Moje pytanie dlaczego w takim przypadku na gazie chodzi OK a na benzynie muli i szarpie? Na to jego odpowiedź: "Gdy jeździsz na gazie i masz np za ubogą mieszankę ECU wzbogaca ją do normy i jeśli jeździsz tak dłużej to ECU przyucza się do tych ustawień. ECU może przyuczyć się do + - 25% zubożacąc lub wzbogacając mieszankę. Jeśli ECU przyuczy się np wzbogacając mieszankę o 20 % na gazie do stanu optymalnego to jak przełączysz na benzynę to wtedy masz za bogatą mieszankę o 20%, sonda nie daje rady jej skorygować (u mnie sonda się nawet zatrzymywała ) i jest lipa, silnik szarpie, muli, itp. Natomiast jak zaczniesz dłużej jeździć na benzynie to ECU przyucza się znowu do parametrów optymalnych dla benzyny. Więc u Ciebie poprawa nie jest wynikiem STP lecz dłuższej jeździe na benzynie co w konsekwencji jest przyuczenie sie ECU do parametrów składu mieszanki na benzynie. Dobra regulacja gazu i problem znika. Mam instalację sekwencyją Bigas i zrobienie dobrej mapy wtrysku dla gazu, która jest "spójna" z mapą ECU załatwiło problem z autem zanim zaczął mi słabo jeździć na benzynie gdzieś tydzień przed tym regenerowali mi wtryski gazu i stroili komputerem gaz. JUż teraz sam nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy faktycznie mogli cos spierniczyc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się