Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b6 2,6v6 Falowanie obrotów na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam problem z moim Audi a4 b5 2,6 v6 ABC.

Po odpaleniu silnika na zimnym (np po nocy) odpala na dotyk ale obroty są nierówne, wahają się między 700-1300. Utrzymuje się to przez jakieś 30 sekund, gdy silnik złapie temperaturę wszystko się normuje czyi obroty stają na 1200 po czym spadają do 800 (typowo dla V-ki).

Co może być tego przyczyną? Czy może to być czujnik cieczy chłodzącej?

Dodam, że przepustnica jest wyczyszczona i zaadaptowana, przewody sprawdzone tak samo jak świece (wymienione, dzieje się to samo) brak lewego powietrza. Auto posiada 3 miesięczną instalację LPG.

Opublikowano

może być ten czujnik ,może być też silniczek krokowy

Opublikowano

czujnik

Opublikowano (edytowane)

Czujnik wymieniony, chodzi jak ta lala. Porada na przyszłość, są dwa rodzaje czujników : czarny i zielony. Polecam sprawdzić przed zakupem, który znajduje się w samochodzie, załączam link do wymiany

Co prawda filmik jest od Audi A6 2,8 ale wymiana jest bardzo podobna, ja poradziłem sobie bez zdejmowania osłony filtra powietrza, tylko zdjąłem samą rurę i plastik z przepustnicy.


Czujnik wymieniony, chodzi jak ta lala. Porada na przyszłość, są dwa rodzaje czujników : czarny i zielony. Polecam sprawdzić przed zakupem, który znajduje się w samochodzie, załączam link do wymiany

Co prawda filmik jest od Audi A6 2,8 ale wymiana jest bardzo podobna, ja poradziłem sobie bez zdejmowania osłony filtra powietrza, tylko zdjąłem samą rurę i plastik z przepustnicy.

Kolejne pytanie do tematu... Przed wymianą czujnika po 4-5 km jazdy silnik osiągał 85 stopni po 6-7 90 stopni. Wczoraj i przedwczoraj zrobiłem trochę trasy około 80-100 km i nie osiągnąłem większej temperatury niż 82 stopnie+-

Co może być przyczyną?


Doszedłem co było nie tak, termostat do wymiany... Po wymianie spokój.

Edytowane przez yaro1411
Opublikowano

Mam pytanie czy ten czujnik to jest ten który odpowiada za temperaturę wyświetlana na zegarach ?

Opublikowano

tak.odpowiada za temp na zegarach i do ecu silnika

Opublikowano

i do ecu silnika

Czujnik temperatury cieczy dla ECU w 2.6 ABC jest dwupinowy, położony dosyć nisko z tyłu za głowicą od strony kierowcy, na wężu wodnym. Piny skierowane ku górze.

Opublikowano

4 pinowy na magistrali po lewej stronie stojac przed autem

Opublikowano

4, a potem 3 pinowy mniej zawodny to wskazania/ostrzeżenie na zegary, oraz czujnik "pomocniczy" dla klimatyzacji

2 pinowy -wyłącznie dla ECU, a z czym się wiąże wiadomo

Opublikowano

i do ecu silnika

Czujnik temperatury cieczy dla ECU w 2.6 ABC jest dwupinowy, położony dosyć nisko z tyłu za głowicą od strony kierowcy, na wężu wodnym. Piny skierowane ku górze.

tak jest w b4 i w setach

Opublikowano (edytowane)

Sam już się gubię. Ze cztery lata nie podnosiłem maski w b5 z ABC, a kojarzę mgliście jakiś spór o te czujniki w garażu :/

W powyższych jak piszesz(czyli b4 i c4) są dwa całkiem oddzielne, co zresztą jest moim zdaniem sensowne.

W b5...nie dam głowy. Może w zależności od produkcji, bo wiadomo, że ABC też się nieco różnią np. prowadzeniem paska i samym paskiem wielorowkowym, dolotem itp.

Niby znalazłem OBA TYPY w ofercie(i dwupinowy zaznaczone "do..." ale to jeszcze nie wyrok.

Możesz mieć rację.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

w b5 jest tylko 1 czujnik.w zależności od roku produkcji w starszych czarny a w nowszych zielony

Opublikowano

jeden 4 pinowy,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...