pio911 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Witam Wiem że temat wałkowany wiele razy ale wciąż mało informacji… 1)Na kanale 51 temp. cieczy (49 nie aktywny )temperatura wzrasta do 50 stopni bez uruchomiania silnika po uruchomieniu i jeździe około 2 – 3km zaczyna wzrastać (temperatura aktualna cieczy) Dodam że mam 2 czujniki temperatury 1 czarny 4 pinowy oraz niebieski 2 pinowy montowany do kołnierza z 3 świecami od podgrzewania płynu - i z tego czujnika klimatronik bierze temperaturę. Mam pytanie czy czujnik mierzy temp. od 50 stopni czy jest uszkodzony ,jakie Wy macie odczyty na kanale 51 lub 49 zależne od wersji klimatronika 2) odnośnie świec podgrzewających płyn chłodzący z wielu informacji wynika że muszą być Spełnione 3 warunki 1- Temperatura otoczenia 0 lub 5 mała rozbierznosc 2- Temperatura cieczy poniżej 70 stopni 3- Nie obciążony alternator Jak Wam uruchamia się układ podgrzewania płynu ?- u mnie przy próbie temp otoczenia 4 stopnie nie załącza się układ podgrzewania . Sądzę że temat jest dość istotny gdyż układ podgrzewania pomaga szybciej osiągnąć temperaturę pracy serca naszej Niuni a nie tylko ogrzewania kabiny
pytnik Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 podpinam sie do tematu mam ten sam problem swiece nie grzeja ale nikt mi nie wyjasinł dla czego mimo wielu podpowiedzi dalej nie grzeja moze tu ktos podrzuci jakas trafna podpowiedz
RADOSŁAW Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Odnośnie punktu 1 nie chodzi o temperaturę otoczenia a temperaturę powietrza w kolektorze ssącym która przy odpalonym silniku jestwyższa od temp. otoczenia, już opisywałem kiedyś VAG do ręki kanał 16,warunki uruchomienia i widać co i jak. Poczytaj to: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_swiece_zarowe_od_podgrzewacza_nie_grzeja-t53973.0.html
pio911 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam Koledzy nie napisaliście jak Wam działa temp. kanał 49 lub 51(zależne od wersji klimatronika ). Jak pisałem wcześniej w kołnierzu z 3 świecami jest czujnik temp. Cieczy (2 pinowy niebieski ). Uważam że ma on istotne znaczenie w uruchomianiu świec , nie wiem czy działa on prawidłowo gdyż bez uruchomienia silnika temperatura wzrasta do 50 stopni (silnik zimny temp. Otoczenia 4 stopnie ) Zrobiłem mały test i go odłączyłem i temp zaczęła wzrastać tzn. od 50 stopni w górę . Moje pytanie jak działa ten czujnik mierzy temperaturę od 50 stopni czy jest uszkodzony ? Dodam jeszcze że nie ma go w wykazie części w Etosie (program wskazuje w tym miejscu zaślepkę )
RADOSŁAW Opublikowano 15 Grudnia 2008 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Trzema świecami dogrzewania steruje sterownik silnika.
pio911 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2008 Tak oczywiście ale dostaje sygnał z czujników . Czy mój niebieski czujnik działa prawidłowo ?? Widzę że jest duże zainteresowanie tematem , więc mam dużą prośbę do osób które posiadają klimatronik o sprawdzenie temperatury na kanałach 49C lub 51C (zależne od wersji klimatronika ) U mnie jest objaw taki przy zimnym silniku temperatura rośnie od faktycznej do 50 stopni(bez uruchomienia silnika . Wiele pisano już na forum ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi . Dla osób które nie odczytywały jeszcze kodów http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html
woj-o Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 dziś rano sprawdzałem 49 i 51 (działają oba - Avant '97 AHU). Na 51 wyższe (dużo wyższe wskazania ale to chyba nie temp bo po4 km byłu 290 ) na 49 po 1 minucie jest 38st po 2 km wzrasta do 49 stopni - zrobiłem jakiś 3-4 km pod koniec było 65st na wyświetlaczu (na zegarach wskazówka drgnęła). Po pracy zerknę od samego początku (bez odpalania motoru ile jest na 49)
domelq Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Z tego co ja wiem to 49 - temp cieczy chłodz. 51 - temp bloku silnika Ale podobno różne są sterowania i wówczas inne kody
endriuu Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 dokladnie zalezy od wersji. u mnie 49 to sciema, a 51 jest wiarygodny.
woj-o Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 dobra sprawdziłem. Oba pokazują coś sensownego u mnie. 49 pokazuje temp od 49st (na zimno zaczyna od 49) 51 pokazuje od 7 st (tyle mniej więcej we WRO dziś było) szybko rośnie do i kończy na 90. Wcześniej chyba przez przypadek patrzyłem na 50 (mój panel ma problemy z wyświetlaniem kilku elemntów temp i to nie są zimne luty - sprawdzałem). 49 po nagrzaniu silnika pokazuje tem wody +- zgadzającą się z budzikiem na wyśw. 64 st na budziku wskazówka się ruszać zaczyna.
pio911 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kolego Woj-o dziękuje za szczegółowy opis , wynika z niego że Tobie również zaczyna mierzyć temperaturę od 50 stopni Mam jeszcze prośbę do innych posiadaczy A4 o sprawdzenie temperatury na zimnym silniku (czy też Wam mierzy od 50 stopni )
domelq Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kolego Woj-o dziękuje za szczegółowy opis , wynika z niego że Tobie również zaczyna mierzyć temperaturę od 50 stopni Mam jeszcze prośbę do innych posiadaczy A4 o sprawdzenie temperatury na zimnym silniku (czy też Wam mierzy od 50 stopni ) U mnie też mierzy od 50 oC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się