Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopotliwy wyciek oleju z silnika i intelcolera . KOD AMB zdjecia !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam silnik AMB 170km . Od wczoraj zaczeło mi brakować oleju w silniku . Wjechałem na kanał i zauważyłem cały spód auta z oleju . Wyczyściłem ,sprawdziłem skąd cieknie .Po moich oględzinach zbytnio nie było widać skad .Na 100% nie cieknie z pokrywy zaworów ,ani z miski oleju . Wymieniłem dziś olej z filtrem oleju ,zauważyłem ,że mocowanie miarki oleju jest luźny i po wyciągnięciu bagnetu ,razem z nim go wyjmuje .. najbardziej wyciek oleju jest w miejscu kadłuba silnika ,tuż obok filtra oleju ... Nie mam już mocy z tym ,szukam przyczyny 2 dni i nici . Mało tego cieknie jak nie wiem co ,kiedy jest auto rozgrzane ... Z incka poci się z węża ,też go wyciągłem wyczyściłem ,a tu znowui po 20km mokro i nadkole całe z oleju ... Prosże o pomoc ,może ktoś mi coś poradzi co sprawdzić ......

6ada51da142793acmed.jpg

85a25ec9f3ad1360med.jpg

dd94d7c7310860camed.jpg

019388c4e3056a2emed.jpg

8591bb79ed7042fdmed.jpg

e7d2675c2adcbcdfmed.jpg

Opublikowano

Sprawdź zawór i kolanka odmy , może zawór już przepuszcza i kolanka popękane ;)

Najlepiej w sumie jakbyś umył i wytarł silnik do czysta , pojezdził z 1 dzień i zobaczył gdzie cieknie dokładnie :)

Opublikowano

Zawór gdzie się ZNajduje ? Jakiś schemat ósmy album mógłbym prosić? Czy na obudowie bagnety powinien być jakiś oring

Opublikowano (edytowane)

U mnie w AVJ miarka wchodzi normalnie na styk , oringu tam nie widziałem

9126-16400-thickbox.jpg

NR 8 zaworek odmy

Edytowane przez STANIV
Opublikowano

u mnie nie widzę ,żadnego zaworka w miejscu gdzie jest schemat .Jest tam trójnik ,jeden przewód idzie do bloku silnika w dół ,drugi do kolektora ssącego przez różne zaworki malutkie ,a trzeci idzie w strone dekla na mały przewód . U mnie przy deklu są dwa wyjścia na odme i jeden z nich ma jeden przypominający zaworek (grzybek ) dmucham w jedną strone (od zassysanego powietrza czystego ) to idzie powietrze ,a zasysając nie idzie . Nie wiem czy dobrze to sprawdziłem .... Druga sprawa ten wyciek nie biegnie od tego trójnika odmy tylko jest ciągle wokół bagnetu ,koło filtra oleju oraz zlatuje na poduszkę silnika ,co powoduje ,że wszystko od dołu jest zachlapane ..... Dalej nie zgiagnozowałem gdzie ma przychodzić przewód ,który znalazłem od egru pusty .... Wyciek jest dość spory ,bo co wyczyszcze silnik wyjade ,zrobie 15km jest cały mokry ,aż kapie na glebe olej ..

Zauważyłem po ściągnięciu przepustnicy ,ze tam też jest olej delikatnie czy to normalne ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

sprawdz czy nie cieknie z chłodnicy oleju,przy filtrze tam jest oring w miejscu gdzie chlodnica dochodzi do podstawy, sprawdz tez kolanko odmy na zdjęciu nr 1,a w oslonie bagnetu oleju powinien być oring,przynajmniej umne jest,ja to jeszcze na sylikon zlozylem, ale widze ze u ciebie cos jest popękane bo na gorze powinien być taki uchwyt żeby zaczepić ta oslone do uchwytu przykręconego do kolektora ssącego(najlepiej kup nowa oslone bagnetu).Albo kolego wyjmij cala odme wyczyść wymyj i poskładaj na nowych opaskach,w przepustnicy jakies sladowe ilości oleju zawsze będą bo turbo tez nie jest nowe i puszcza pewnie olej, sciagnij jeszcze waz na dole idący od turbo do pasa przednieg wylej olej,bo pewnie będzie,poskrecaj i powtórz ta czynnosc za pare dni wtedy zobaczysz jak dużo oleju turbo puszcza.

Edytowane przez radi
Opublikowano

Zobacz jeszcze bo to jest również powszechne - mianowicie wyciek moze pojawiać się z tyłu silnika od pompy podcisnieniowej Vacum. Tam po silniku może zaciekać do przodu.

Opublikowano

ale to jest silnik benzynowy, wiec tam niema wacum, przy 1.8T z tylu jest kolanko wodne i zawor combi od pompy sai

Opublikowano

Witam , dzięki za zainteresowanie ,zawszę to jakoś raźniej do czegoś dość . Co do tematu , umyłem silnik .Zauważylem dwie sprawy . Po nagrzaniu i przejechaniu 15km ,dalej mokro i cięzko coś określić . Pierwsza kwestia to taka ,że zauważyłem kolanko (gume , trójnik) jest pęknięta przy opasce zaciskowej . Znajduje się ona tuż przy pokrywie silnika i z tą możliwe ,że zaczeło się lać . Aczkolwiek nie wiem czy sam jużjej nie uszkodziłem ,jak ściągałem ją z 5 razy ... Następna sprawa to wyciek wokół bagnetu ... Wyciek na 100% nie idzie z odmy ,ani z filtra oleju ,czy też chłodniczki oleju . Jest tam jakiś element przy bagnecie ,co mógł by powodować wyciek oleju ? Najciekawsze ,że kupiłem nową osłone miarki oleju ,założyłem z oringiem i dziś wyciągając bagnet wypadł mi z gniazda oraz pękło mi ucho bagnetu .. Wyciek oleju ,jest tylko na ciepłym silniku , powoli trace już siły do tego auta .. Jutro zamówie nowe kolanko ,założe i będę dalej testować . Czy możliwe jest to ,że wyciek jest z bagnetu ? Zapomniałem dodać ,iż odma jest drożna ...


Witam ,odświeżam krokieta . A wiec : wymieniłem węża (ten trójnik) , nowy bagnet wraz z obudową . Dalej cieknie ... Więc postanowiłem wymienić uszczelke pod pokrywą zaworów . Dałem ją na silikon dodatkowo . Po odpaleniu ,nie ciekło ,kiedy już pojechalem na przejaźdzę znowu zaczeło śmierdzieć olejem spalonym . Zobaczyłem i okazało się ,że olej dalej cieknie z miejsca uszczelki napinacza łańcuszka .... Dowiedzialem się już ,że uszczelka to koszt 18zł .Problem tkwi w wymianie ,otóż czy idzie kupić ściągacz do napinacza ? Lub jest jakiś pomysł na ściągniecie jego ? Czy tylko porządny mechanik coś takiego posiada ? ...

Opublikowano

Uszczelke pod dekiel na sucho tylko w kazdym rogu odrobine silikonu a napinacz odrecasz podnosisz go troche i trzeba uzbroic sie w cierpliwosc,wyjmujesz uszczelke ,polksiezyc gumowy, czyscisz i skladasz tez na sucho.

Opublikowano

Rozumiem , już zamówiłem specjalny ściagacz vag 3366 nie wiem czy dobrze zrobiłem .
Kolego radi rozumiem ,że jest opcja bez ściagania wałka ,czyli odkręcenie napinacza do góry (śruby mocujące przy pokrywie ) tak aby nie odkręcić je do końca ,a następnie mam dojście do uszczelki i półksięzyca ?
Czy nie lepiej posmarować uszczelke delikatnie silikonem dla pewności trzymania ?

Opublikowano (edytowane)

dekiel musisz sciagnac, odkrecasz napinacz (chyba 3 sruby poza deklem i 1 w srodku miedzy walkami) zakladasz sciagacz, spinasz napinacz i będzie go można podnieść do góry tak ze 2 cm ,dasz rade bez sciągania walka ssącego, jest mało miejsca ale wykonalne, uszczelke napinacza mozesz jak chcesz posmarować delikatnie DIRKO lub jakas inna pasta uszczelniajaca w miejscu tam gdzie jest fabrycznie posmarowane ale nie koniecznie.

Edytowane przez radi
Opublikowano (edytowane)

Rozumiem , więc źle zrobiłem.. dziś przyszedł do mnie napinacz i po zdjęciu pokrywy zaworow wkręciłem ściągacz aż pękł... czyli rozumiem że miałem najpierw odkręcić do końca śruby napinacza na torxa a następnie ściskać napinacz ?

Edytowane przez lukasz9501
Opublikowano

Sorki za pomyłkę, ale widzisz że byłem najbliżej. Mówiłem że cieknie z tyłu silnika. Z tym napinaczem to nie jestem pewny czy to ściągniesz bez demontażu wałka. Jak łamiesz ściągacze to może zastanów się czy nie oddać auta do naprawy mechanikowi co się zna. Zaraz nie będziesz wiedział jak ustawić rozrząd i dalej będziesz siedział na forum, a auto dalej będzie stało.

Opublikowano

Witam ,dzięki kolego za ważne sugestie . Udało się wymienić i nie cieknie z tego miesjca , Najgorsze to ,że materiał ściagacza był szajs i pekał .Sprzedający wysłał mi drugi i sam potwierdził ,że są słabe dlatego taka cena . Teraz kłopot mam z cieknącym olejem z incka ... Temat otworzylem nowy a ten chyba raczej można zamknać . Pozdrawiam Pany ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...